BMW R1200RT ervaringen e.d. Deel 15

Ik ben blij dat het andere topic weg is. Het vervuilde ontzettend en ik stoorde mij er aan. Dit zijn topics over de motoren, niet bedoeld voor 10 pagina's achter elkaar lullen hoe je biefstuk smaakte.

Uhhh, leest u dan alle andere topics op dit MF ook? Dat lijkt mij heel veel werk. Volgens mij is het niet verplicht echt alles te lezen wat op dit forum geplaatst wordt en ook niet alle topics hoeft u bij te houden. U kunt er voor kiezen om gewoon niet op dat andere (reeds gesloten) draadje te komen toch?

Qua "vervuiling": denk niet dat er een CO2 molecuul meer of minder in de atmosfeer is gekomen door een fotootje dat in dat andere draadje is gezet. Nou staakt men bij de vuilnis ophaaldienst te Napels best vaak. Lijkt me echt heel hinderlijk als je daar woont. Ik heb er gelukkig geen last van want ik MOET niet in Napels zijn. Zo HOEFT u ook niet op dat andere draadje u te ergeren aan al die pagina's die daar aan allerlei, zijdelings RT gerelateerde, zaken worden gewijd. Kwestie van wel of niet op een link klikken toch?
 
Laatst bewerkt:
Het is een betere oplossing om een groepschat te starten als er echt zo'n noodzaak is om te chatten. Een puur chat topic is niet de bedoeling, zie ook het offtopic beleid in de sticky

Nou nou. Chat. Ik vind dat er toch een onderscheid is tussen "gewoon chatten" of motor avonturen delen. Ik heb op dat andere draadje bijvoorbeeld prachtige foto's gezien van RT's in allerlei mooie stukken omgeving. Iets waar niet iedereen op zit te wachten, waren we al eerder achter gekomen. Dit topic "BMW RT Ervaringen" zou dan denk ik misschien beter bij "Techniek, vragen en antwoorden" passen dan bij "Toermotoren" omdat er naar mijn smaak vrij vlot irritatie wordt ervaren als er hier iets geplaatst wordt dat niet direct met de techniek te maken heeft.....

Op dat "andere" draadje waren, tot vandaag dan, geen klachten over het bestaan van dat draadje. Heel in den beginne is duidelijk gemaakt dat er onder de zeer gevarieerde groep RT rijders/bezitters/voormalig bezitters/voormalig berijders/aanstaande rijders mensen waren die behoefte hadden om het met "gelijkgestemden" het ook eens over iets dat net buiten de RT viel te hebben. Twee karakters RT gerelateerde draadjes. Van een eeneiige tweeling ga je toch ook niet zeggen dat 1 van de 2 eigenlijk niet zou moeten kunnen bestaan omdat die ander er nu eenmaal al is? Zelfs eeneiige tweelingen kunnen wel eens niet precies hetzelfde zijn en niet precies hetzelfde leuk of interessant vinden, ook al hebben ze dezelfde ouders (en dat is bij eeneiige tweelingen nu krek "per definitie" zo).

Nu het niet meer mogelijk blijkt om een wat minder naar techniek hangend RT draadje te kunnen hebben op dit platform (naar mijn idee een onnodige vorm van censuur, er is nogmaals geen plicht om naar dat andere draadje te gaan, men kan het totaal negeren zonder daar last van te hebben, op dat andere draadje werd niet aangezet tot geweld, er werden geen onheuse opmerkingen geplaatst die grensoverschrijdend waren (kom daar deze dagen nog maar eens om..... zelfs Matthijs van Nieuwkerk moet het boetekleed aantrekken), kortom, ik begrijp gewoon niet waarom het dicht "moest". Het klagen over dat andere draadje las ik eigenlijk alleen dit topic (waar ik, toegegeven, niet zo gek vaak kwam en waarschijnlijk ook in de toekomst niet gek vaak ga komen).

Maar goed. Ik vindt het dus jammer en schaar me achter ...Ron... (die prachtige stukken proza die die man kon schrijven, wat jammer dat daar dan geen waardering voor is) en BMW-Wouter (zijn liefde voor de motor en ook zijn pennevruchten op dat andere draadje die hij bleef delen zelfs toen hij het plezier van motor rijden moest gaan missen om medische redenen) en wens u allen vooral het allerbeste.

Jammer....
 
Één of twee topics over de RT boeit mij totaal niet, via de volg functie lees ik toch beiden.
Vond het op zich best wel eens vermakelijk om ook andere dingen langs te zien komen.
Jammer wel op dat er op deze snelle, harde manier een einde gemaakt is aan één van de topics, had op zijn minst een korte aankondiging of melding van samenvoeging mogen zijn, maar ja, dat beslis ik niet.

Misschien wel een verzoekje om het ene topic wat nu over is, te hernoemen naar een algemeen RT topic, nu lijkt het alsof het alleen over de 1200 gaat, terwijl er ondertussen vele smaken zijn.
 
Het klopt wel dat er heel veel non-RT zaken in aanspoelden.
het gewone klets-gedoe kan prima in off-topic.

Wellicht een draad (of subforum) "Tweede Kamer" beginnen: voor gepalaver..
 
Je hoeft het niet te lezen, hoor.
Zeker niet, maar het zorgt voor verwarring. Ikzelf snapte er ook eerst geen zak van dat er twee topics waren en soms stelde iemand een serieuze vraag in het verkeerde topic en dan werd die vraag overspoelt met foto's van biertjes en weet ik het allemaal.
Ik ben het met de moderators eens, dat mag volgens mij ook.
 
Heel soms zit er toch ingedikt vloeistof in het systeem, dat wil voor een raar gevoel in de pomp zorgen. Had je de ABSpomp ook kunnen aansturen om de boel te spoelen?
Ik heb de ABS pomp niet geactiveerd. Ik heb wel Motoscan, dus misschien wel de moeite waard om dat ook nog te proberen 👍
 
Mhnnmm. Ik ben zwaar verbaasd om na een paar dagen niet kijken / lezen deze discussie tegen te komen. Vreemd, was ook destijds verbaasd dat het nodig was een 2e topic te starten omdat er bezwaren waren over de inhoud op dit draadje. Ik blijf, zal de afhakers erg missen. Maar of eindeloos posten over alleen maar banden, ruiten e.o. tot een succes zal leiden………………
 
Ongeveer een half jaar gelden heb ik een RT lc gekocht na jaren achtereen op diverse GS’s gereden te hebben. De RT bevalt prima geweldig comfort en windbescherming ik vind hem ook mooi in deze uitvoering, echter……
Een 1200/1250 GS(A) blijft mij trekken en zit alweer te denken om komend voorjaar te switchen.
Zijn er meer RT bezitters die dit hebben of is het RT voor het leven?

2F3AF3FF-45FB-45C9-A582-231F483BF62C.jpeg
 
Ongeveer een half jaar gelden heb ik een RT lc gekocht na jaren achtereen op diverse GS’s gereden te hebben. De RT bevalt prima geweldig comfort en windbescherming ik vind hem ook mooi in deze uitvoering, echter……
Een 1200/1250 GS(A) blijft mij trekken en zit alweer te denken om komend voorjaar te switchen.
Zijn er meer RT bezitters die dit hebben of is het RT voor het leven?

Bekijk bijlage 1824327
Twee gsa’s gehad en twee rt’s (ook nog een k1600). Uiteindelijk toch aan de gsa blijven hangen.
Belangrijkste reden: 1600 echt net te zwaar om lekker mee te toeren bij veel haarspeldbochten. En de rt heeft met mijn lengte na lange ritten echt een net te oncomfortabele knie hoek. Het hoger zitten van de gsa is dan erg veel fijner. Verder alle drie super motoren.
Oh ja, de rt had wel duidelijk betere wind en regen protectie tov de gsa. En hij is ook wat makkelijker snel even te wassen.
 
Ongeveer een half jaar gelden heb ik een RT lc gekocht na jaren achtereen op diverse GS’s gereden te hebben. De RT bevalt prima geweldig comfort en windbescherming ik vind hem ook mooi in deze uitvoering, echter……
Een 1200/1250 GS(A) blijft mij trekken en zit alweer te denken om komend voorjaar te switchen.
Zijn er meer RT bezitters die dit hebben of is het RT voor het leven?

Bekijk bijlage 1824327
Voor betere windbescherming, adaptieve cruise control, centrale vergrendeling en een dab radio moet je toch echt bij een rt blijven of upgraden naar de K1600 (al heeft die weer geen adaptieve cruise control gek genoeg). Dat heeft de GS allemaal (nog) niet, de hogere zit is bij een GS wel weer erg prettig. Dat zeg ik uit eigen ervaringen. Ik vond de K met rijden het prettigst blok hebben (ontzettend veel vermogen ook bij lage toeren dus schakellui te rijden), met manoeuvreren met de hand of opbokken het minst prettig. Dus na een aantal Gs'en, Rt's en K's rij ik momenteel weer op een RT. Het enige nadeel van de RT vind ik de geïntegreerde navigatie die soms wel en soms geen verbinding maakt met de telefoon, waardoor het tijdens toeren altijd weer afwachten is of die het gaat doen of niet. Maar..... ik kijk toch ook wel weer uit naar de GS1300 en als die eerst genoemde opties er nu wel allemaal opzitten dan is zo'n GS natuurlijk ook geweldig en kan het zomaar zijn dat dat de opvolger wordt ;)
 
Een K 1600 zal het nooit worden, te zwaar en ben wel erg gecharmeerd van een 2 cilinder.

De kniehoek vind ik met mijn 1,88 prima, heb wel gelijk na aankoop van die Wunderlich voetsteun verlagers gemonteerd en dat scheelt echt.
De hele zithouding incl verstelbare ruit is gewoon niet te evenaren, daarvoor heb ik al teveel verschillende motoren gereden.

Maar wat is mis op de RT t.o.v. mijn eerdere GSA (dohc) is die alu kofferset, bagagemogelijkheden en dat je op een GS(A) net iets makkelijker of eigenlijk eerder een off-road paadje pakt gewoon vanwege de langere veerwegen.
Dat is met een RT gewoon niet zo leuk.

Misschien komend voorjaar is kijken voor een 1250 GSA en de RT maar weer inruilen of particuliere verkoop proberen.

IMG_5461 (2).JPG
 
Zonder voetsteunverlagers rij je ze in de Alpen al snel aan de grond. Wordt dat dan niet nog veel erger?
Elektrische ruit op de rt is erg prettig. Daarom heb ik die nu ook op de gsa.
En dat van die koffers, daar heb je gelijk in. Qua beladen zijn die alu bakken heel prettig.
 
Ik ben dit jaar (na 12 jaar RT) overgestapt naar een GSA en vind het een heerlijke motor.

Enige wat is verschrikkelijk mis is de elektrische verstelling van de ruit. Ongelofelijk dat er op zo een dure motor een draaiknop zit voor de ruitverstelling.

De enige reden van overstap is het slechte wegdek hier in N-Italië.
 
Zonder voetsteunverlagers rij je ze in de Alpen al snel aan de grond. Wordt dat dan niet nog veel erger?

Daar was ik wel bang voor maar het is absoluut geen probleem. (Uit ervaring :))

En idd een slecht wegdek is met een GS iets prettiger alhoewel een RT wat dat betreft niet echt slecht is.

Bovendien is een GS(A) sportiever kwa uiterlijk, maar dat is smaak en daar valt natuurlijk niet over te twisten.
 
Laatst bewerkt:
Zonder voetsteunverlagers rij je ze in de Alpen al snel aan de grond. Wordt dat dan niet nog veel erger?

Heb ook deze Wunderlich voetsteunverlagers op mijn R1250RT, wel de "angstnippels" eraf geschroeft en dan nog trek je vonken in elke bocht in de Eifel, maar ik vind dat eigenlijk wel een prettig gevoel, een soort van ingebouwde veiligheid. Wel de teentjes op de voetsteunen anders houd je geen laars over :).
 
  • Leuk
Waarderingen: R-V
Ik ben dit jaar (na 12 jaar RT) overgestapt naar een GSA en vind het een heerlijke motor.

Enige wat is verschrikkelijk mis is de elektrische verstelling van de ruit. Ongelofelijk dat er op zo een dure motor een draaiknop zit voor de ruitverstelling.

De enige reden van overstap is het slechte wegdek hier in N-Italië.
Puig heeft een elektrische ruitverstelling voor de gs. Werkt prima.
 
Heb ook deze Wunderlich voetsteunverlagers op mijn R1250RT, wel de "angstnippels" eraf geschroeft en dan nog trek je vonken in elke bocht in de Eifel, maar ik vind dat eigenlijk wel een prettig gevoel, een soort van ingebouwde veiligheid. Wel de teentjes op de voetsteunen anders houd je geen laars over :).
Hier precies dezelfde ervaring. Alleen na de boutjes gingen de stepjes zelf eraan, dus uiteindelijk spul vervangen door korte stepjes van MFW verholen. En niet vergeten vering op 2pp + bagage te zetten.
 
Ik zou zeggen, doe je best om dit topic net zo leuk te maken!

Als de epistels van …Ron… en BMW Wouter gemist worden, dan gaat dat “net zo leuk maken” zo goed als onmogelijk worden. Mensen die sooRT gelijke verhalende “zij stapjes” maken zullen alhier een rap een tik op de vingers krijgen. Dat was n.l. de reden waarom “dat leuke RT draadje” was geopend.

Voor wat betreft de verwarring: ik zie dat nog steeds niet. De titel was vrij duidelijk en het staat vrij om daar of hier een technische vraag te stellen of alleen hier. Er zijn waarschijnlijk een handvol mensen die “last” hadden van het bestaan van die 2 draadjes. Gezien de levendigheid van “dat leuke RT draadje” vermoed ik dat er beduidend meer MF gebruikers waren die juist plezier beleefden van dat “leuke RT” draadje. Echter. De drijvende krachten achter dat draadje hebben geen invloedsfeer op moderator vlak. En dan kan je dus plotsklaps een slotje op je topic krijgen. 😢
 
Terug
Bovenaan Onderaan