Bedankt voor jullie tips!
De link naar Motolab gebruikt en gelijk maar besteld.
Voor dat geld gewoon Brembo schijven.
Boutjes zien er bij mij nog goed uit. Probeer de pekel te mijden.
Moeten de boutjes nog warm gestookt worden, om de "loctite" vloeibaar te krijgen?
Geen dank!Bedankt voor jullie tips!
Is (bij mijn fietsen) nog nooit nodig geweest. Zorg dat je goed passend gereedschap hebt (torx dop met lange stift op een ratel) om voldoende en gecontroleerd los te maken. Ik heb nog nooit ergens loctite op aangebracht en er trilt nooit iets los. ... althans tot op heden... maar je weet het; resultaten uit het verleden......en vervolgens...:
Moeten de boutjes nog warm gestookt worden, om de "loctite" vloeibaar te krijgen?
Schoonmaken vd remblokjes schijnt de levensduur te kunnen verlengen, ik neem aan dat die procedure min of meer hetzelfde gaat als remblokjes vervangen? Is het dan na de schoonmaak wenselijk om remblokjes van positie te wisselen tbv gelijkmatig slijten?
Schoonmaken vd remblokjes schijnt de levensduur te kunnen verlengen, ik neem aan dat die procedure min of meer hetzelfde gaat als remblokjes vervangen? Is het dan na de schoonmaak wenselijk om remblokjes van positie te wisselen tbv gelijkmatig slijten?
...remblokken poetsen...
NeePerslucht om je remklauwen schoon te maken? Grapje denk ik?
Perslucht om je remklauwen schoon te maken? Grapje denk ik?
In garages enz. is perslucht voor dit doel officieel uitgebannen i.v.m. potentiele gezondheidsaspecten omdat remstof niet gezond is.
Roelof.
Moeten de boutjes nog warm gestookt worden, om de "loctite" vloeibaar te krijgen?
Wordt wel aangeraden om de bouten te vervangen. Zou het verkeerde zuinigheid vinden om het niet te doen. Zijn de kosten ook niet. De originele BMW boutjes zijn voorzien van loctite laagje en als die er nu inzitten moet je wel degelijk warm stoken om ze makkelijk los te krijgen en dus zodoende je torx dop niet te beschadigen. Maak de schroefdraad ook wel weer goed schoon alvorens de nieuwe bouten erin te draaien.
Kom ze ook wel eens tegen..., wielbouten, of wielmoeren driftig in het vet gezet..., want dat draait zo lekker..., pffff..., wat een drama !
Het draad op een wielbout schoonmaken lukt nog wel, maar dat inwendige draad fatsoenlijk schoon zien te krijgen valt nog niet helemaal mee...
Voor de auto gebruik ik een klein beetje vaseline om de bouten in te vetten. Aan het einde van het winter/zomer seizoen zijn die weer gort droog.
Dus: wel of niet remklauwen loshalen?
Dat inwendige draad zat ik ook al over te prakkiseren, ik dacht aan het inzetten van een oude tandenborstel, maar ik weet niet of ik met zo'n ding er wel in kan komen...
Voor een leek zoals ondergetekende lijkt deze video best aardig hout te snijden. Wat is jullie mening?
Officieel mag dat dus niet...de aantrekkoppels zijn voor ongesmeerde bouten.
Ik doe er meestal een heeeeeeel dun laagje kopervet (hoog temperatuur vet) op, zodat ze beter draaien en minder vast gaan zitten. Overigens worden de meeste wielbouten, zonder momentsleutel, veel te vast gedraaid!
Roelof.