Laatst ook een Volvo..., kruissleutel afgebroken gelijk op de eerste wielmoer...
Uiteindelijk een hele stevige stalen wringijzer gekocht waar een 1/2" dop op past, en met daaroverheen geschoven, de 72 centimeter lange RVS arm van mijn R1200S achterwielbok, de resterende 24 moeren moeten loswikken...
...b e z o p e n v a s t...
Terwijl het aandraaimoment een keurige 130 Nm hoort te zijn...
De Volvo was dealeronderhouden...
damted over de remschijf bouten:
Kleine aanvulling. Maat voor de Torx is trouwens 40.
Ik moet nog een nieuwe met voldoende lengte kopen voor de dopsleutelset uit te breiden én natuurlijk de remschijven los en vast te draaien.
De remschijven vervangen staat bij mij nog niet op het lijstje, ik ga alleen de remklauwen loshalen, het spul schoonmaken en dan weer terugzetten. Thijs is zo vriendelijk om mij daarbij de eerste keer te dienen als Chef Werkplaats, zodat ik desnoods nog wat kan vragen. Ik ben blij met je tip, want ik heb net nog even gekeken. De remklauwenhelften voor zitten aan elkaar vast met T30 bouten en met T40 aan de fiets vast. Heb net de order omgezet van T30 naar T40, thx!
De remschijven vervangen staat bij mij nog niet op het lijstje, ik ga alleen de remklauwen loshalen, het spul schoonmaken en dan weer terugzetten. Thijs is zo vriendelijk om mij daarbij de eerste keer te dienen als Chef Werkplaats, zodat ik desnoods nog wat kan vragen. Ik ben blij met je tip, want ik heb net nog even gekeken. De remklauwenhelften voor zitten aan elkaar vast met T30 bouten en met T40 aan de fiets vast. Heb net de order omgezet van T30 naar T40, thx!
Hallo luitjes, ik heb al een tijd niet gereageerd maar lees wel af en toe nog eens mee
Ik heb een vraag aan de techneuten alhier. Onlangs nieuwe banden laten monteren en daarbij werd duidelijk dat ik een slag(je) in mijn voorvelg heb. Nu zou ik de velg kunnen laten richten maar daar kan ik tot nu toe geen vertrouwd adres voor vinden, het is toch heel anders dan een autovelg i.v.m. de veiligheid.
Ik hoor zo wat een nieuwe velg gaat kosten maar ik ben heel benieuwd of jullie nog andere opties hebben. Zoals gezegd, veiligheid vind ik zeer belangrijk...
Ik zou voor de veiligheid het aluminium niet willen laten richten.
En eens kijken bij de gemiddelde sloper. Nog altijd goedkoper als nieuw.
https://www.boonstraparts.com/nl/on... 1200 RT 2010-2013 (R1200RT 10)/prt=Voorwiel/
Sommige sloperts hanteren niet goed geld terug. Laat de velg dan zien aan degene die zegt dat er een slag in zit, band laten monteren en klaar. Kort gezegd
Hallo luitjes, ik heb al een tijd niet gereageerd maar lees wel af en toe nog eens mee
Ik heb een vraag aan de techneuten alhier. Onlangs nieuwe banden laten monteren en daarbij werd duidelijk dat ik een slag(je) in mijn voorvelg heb. Nu zou ik de velg kunnen laten richten maar daar kan ik tot nu toe geen vertrouwd adres voor vinden, het is toch heel anders dan een autovelg i.v.m. de veiligheid.
Ik hoor zo wat een nieuwe velg gaat kosten maar ik ben heel benieuwd of jullie nog andere opties hebben. Zoals gezegd, veiligheid vind ik zeer belangrijk...
Ha Erwin, leuk je weer eens te spreken. Ik mag niet mopperen. Maar als ik mocht mopperen...Hey Frits, how’s life?
Neem eens contact op met deze toko in Waddinxveen. Die doen ook richtwerk voor dealers.
richten van velgen en frames
1) elk nadeel hep zun voordeel...
2) moet nog gebeuren ; komt goed...
Klant kan een correcte motor verwachten.
Zoals het hooRT, zeg maar.