Ha ha Ron, motorman Jeroen-viel-uit-een-boom denkt dankzij jouw beschrijving zich de moeite om eens op zo’n ding te gaan torren, te besparen. Want het ding moet wel allemachtig monsterlijk veel plezieriger rijden dan mijn DOHC voordat ik meer dan 3 seconden de aanschaf van zo’n allemans vriend zou overwegen en mijn RT zou inruilen. Want o o o wat fijn dat Sidney mij afgelopen donderdag weer netjes droog op Schiphol afleverde ondanks de motregen. Met verwarmde billetjes nog wel!
Auto- en motor importeur ...Ron... was ondertussen door ondergetekende veelvuldig lastig gevallen met advies aangaande de aanschaf van een niet te duur ootootje voor d’r bij. Om bij Co de Roodt dagen toch maar met meer dan 2 wielen me in het verkeer te storten. En boodschapje halen bij regenachtig weer.
Uiteraard kwam Ron met een verstandig advies. Dat ik dan uiteindelijk toch in de wind heb geslagen (sorry Ron)
omdat ik en Karin met mij, op slag verliefd werd op een Ford Puma uit 1999 met slechts 48.400 km op de telleRT, ondanks haar leeftijd, toch een frisse 125 PK ter beschikking, voor de veiligheid voorzien van ABS, traction control en airbags, voor het comfort met airco en voor het gemak van voorruit verwarming, elektrische raampjes, dito verstelbare spiegeltjes en die zijn dan ook nog eens verwarmd. Van een oud vrouwtje. Echt waar. Eerste eigenaar ook. Klopt ook volgens de RDW gegevens. Alle onderhouds factuurtjes keurig in een map, net als de folder uit die tijd met prijslijst in guldens.
Desondanks toch een aankoop keuring laten doen. Monteurs in kwestie door stomheid geslagen. Quote: “Nou, jij hebt de laatste nog gave Puma van heel Nederland gevonden!”.
Gezien mijn verleden met 3 Ford Sierras van mijzelf (en Karin) en 2 van mijn ouders, voelde het rijden met de 1.7 VTC als thuiskomen. Of zoals zoonlief zei: de Puma ruikt precies hetzelfde als jouw Sierra’s!
En dan wint de emotie het met glorieus gemak van het verstand. Ja, voor een rooitje meer kocht ik een 10 jaar jongere en modernere Seat Ibiza met nog altijd ook een net kilometrage van 100k. Maar zou ik in dat bakje ook zo’n moeilijk te poetsen grijns op mijn snuit hebben gekregen? Voorlopig ga ik daar niet achter komen, want de Puma staat op de oprit. Dinsdag krijgt ze voor vers rubber (die bandjes zijn 18k en 15 jaar oud), een nieuwe distributie riem (8 jaar oud, moet elke 100k of 5 jaar), een radio met Bluetooth voor de handsfree, de Flitsmeister waarschuwingen en de navigatie aanwijzingen over de speakers en rubberen spatlappies om de dorpels tegen opspattend zout water te beschermen, dat was een tip van ...Ron... die ik meteen ter harte nam. We gaan komend jaar ook werk maken van een dubbele carport zodat de Puma en Kuga zo lang mogelijk verschoond mogen blijven van roest.. Dorpeltjes maar vast wat in de Putoline PPF52...
Woensdag word ze dan ingeweid richting Schiphol.
Foto’s volgen.
Dus...Sidney gaat minder pekel op heur sierlijke lijfje krijgen!