Je bedoelt de krukaskeerring? Of van de slavecilinder van de koppeling? Zetten we die ook gelijk op het lijstje om te wisselen...Zeer waarschijnlijk een licht lekkende keerring (koppelingzijde) waarbij er iets olie op de koppelingsplaat komt, dit zorgt voor slip en over het algemeen einde koppelingsplaat
Ja, en die slippen dus niet op deze manier bedoel ikJe schrijft auto’s hebben dit ook niet, maar verreweg de meeste auto’s hebben een droge, enkelplaats koppeling.
Wat betreft R1200RT ongeveer als volgt:...
Modeljaren zijn toch?
2005 - 2009,
2010 - 2013,
2014 - 2016,
2017 - 2018
Heb jij de vering tussentijds nog ergens bij de hoorns (laten) vatten? Nog andere zaken die inmiddels zijn gerenoveerd?ik zit op bijna 190.000km nu (motor nieuw gekocht feb 2011) and still counting......
Ben erg benieuwd hoe ver ik ga komen.
Hi Jeroen, ik gebruik nog steeds de Wilbers veren en die worden netjes op tijd geserviced. Voor de rest nog alles origineel.
Met welke banden rijden jullie? Ik heb nu een setje Bridgetone Battlax onder de RT (bj 2005), maar die zijn bijna op. Ze cuppen ook al flink. Op mijn andere motor (BMW S1000RR) heb ik Continental bandjes (SportAttack 3) en die bevallen mij goed. Nu zat ik dus te denken aan de RoadAttack 3 GT, iemand ervaring met deze set? Andere aan- of afraders?
edit: ik rijd met de RT vooral in de regen en/of kou (als ik de RR laat staan), dus goede grip met regen is een belangrijke eis. In de zomer rijd ik ook af en toe met buddy.
Gisterochtend niet helemaal wakker blijkbaar toen ik in de bocht een raar geluidje hoorde.... :-( Niet handig om te rijden met deksel open. Op zoek naar een spuiter dus. Ook precies daar waar geen folie zit. Gvd
Mijn R1200RT-LC rijdt met voor en achter de Michelin Pilot Road 4 GT, weggedrag bij warmte, kou, droog en regen is voor mij subliem.Ik rij met mijn 2e setje Dunlop Road Smart III. Maar ik rij ook wel als het droog is. Grip op kou heb ik voorheen (setjes Michelin Pilot Road 2, 3 en 4) nog niet zo goed gehad als met deze Dunlopjes. Ook niet zo makkelijk en lekker gestuurd. Qua grip in de nattigheid heb ik de beste herinneringen aan de Michel Pilot Road 3. De Michelin Pilot Road 4 in combinatie met de RT en ik konden niet echt vriendjes worden. Sterker nog, bijna de RT verkocht omdat ik hem min of meer onhandelbaar vond bij het manoeuvreren aan de hand. Gelukkig heeft broeder ...Ron... daar toen een stokje voor gestoken (er zijn in dit draadje wel meer broeders die voorkomen hebben dat ik een vlaag van verstandsverbijstering mijn Sid zou verkopen). Ik heb geen ervaringen met RoadAttack 3 GT. Op dit moment ben ik pas geneigd af te stappen van de Dunlopjes als ik echte haleluja verhalen over een andere band lees, niet in blaadjes maar hier van mede RT rijders. Afgezien van ietsiepietsie minder grip in de nattigheid tov de Michelin Pilot Road, is de Dunlop Road Smart III aardig dicht bij de ideale band voor mij en Sid, gaat ook best aardig mee, tussen de 16 en 18k.