Vandaag 300km op de RT-LC weggetikt en dat is dan de ouderwetse 1200, tjonge jonge wat stuurt dat ding toch fijn en zonder lichamelijk ongenoegen tijdens of na de rit. Een aanrader hoorIk vrees eerdaags met het tanklint euvel te worden geconfronteerd. Gister reed ik weg en stond er eerst "Vol", toen "Driekwart", toen weer "Vol" en uiteindelijk "Iets Minder Dan Driekwart", hetgeen me het meest aannemelijk leek (130 km op de tripteller)......
V.w.b. dat ESA gebeuren, ik hoor ook wel verhalen dat je motor zoooooo veel fijner rijdt met zo'n Hyper Pro kit.... De beslissing ofwel investeren in deze RT ofwel zoeken naar een inruil lijkt aan de horizon te komen. Omdat ik twee motoren heb en eigenlijk daar niet van af wil stappen, denk ik dat het de kant van investeren in de RT gaat worden. Zo'n HyperPro set komt dan op rond de €2.000,- heb ik me laten vertellen. Dan heb je dat ESA ook gewoon weer nieuw i.p.v. de bijna 10 jaar / 67k km oude unit van de fabriek... Met mijn huidige kilometrage gaat het dan een stevige poos duren voordat ik er weer 70k km heb bij gedrukt.
Decisions, decisions. Gelukkig een luxe probleem. Ik vindt de RT in ieder geval nog altijd zeeeeer nauwkeurig sturen. Dus echt beroerd kan het haast niet zijn met de ESA schokdempers. Denk ik....
Na alle verhalen over ABS pompen die ik heb gehoord lijkt mij €400,- uiterst redelijk. Volgens mij kunnen de monteurs van bijna alle BMW dealers die pomp vervangen en kost dat dan ook rond de €1.500,- de vraag is of je dan zit te wachten op het laten reviseren van de oude pomp en niet beter af bent met het plaatsen van een nieuwe. Kan zijn dat inmiddels die prijs wat gestegen is, maar heel veel boven de €2.000,- denk ik niet dat die reparatie gaat komen. @RoyalClub : kan jij daar wat zinnigers over zeggen?
400 all in is een mooie prijs. Eerste generatie is nog met een bekrachtigd systeem, en die worden maar beperkt gerepareerd, en met de bijbehorende kosten is een nieuwe vaak een betere keus, want dan heb je weer 2 jaar garantie. Mocht ie dan binnen die tijd weer de geest geven heb je normaal weer recht op een nieuwe pomp, ipv dat je je oude wéér moet laten reviseren, als dat al gaat helpen.ABS pomp kapot, R1200RT bj. 2007. Gelukig niet de 1e generatie ABS pomp. Kosten reparatie all-incl. €400.
De persoon waar ik ben geweest vertelde me dat de 1e generatie ABS pompen op de R1200RT serie (bj. 2005 - 2007?) maar 2 personen in heel Europa (1 uit Duitsland en 1 uit Frankrijk) gemaakt kan worden daar zij de juiste expertise ervoor hebben en aan de juiste onderdelen kunnen kopen. Kosten reparatie incl. aangetekend versturen, transportkosten, etc. al gauw zo'n €2000... Weet echter niet of de bewering over de 2 personen juist is.
Iemand die wat kan zeggen over reparatie ABS pompen? En of de €400 redelijk is?
Ik vrees eerdaags met het tanklint euvel te worden geconfronteerd. Gister reed ik weg en stond er eerst "Vol", toen "Driekwart", toen weer "Vol" en uiteindelijk "Iets Minder Dan Driekwart", hetgeen me het meest aannemelijk leek (130 km op de tripteller)......
V.w.b. dat ESA gebeuren, ik hoor ook wel verhalen dat je motor zoooooo veel fijner rijdt met zo'n Hyper Pro kit.... De beslissing ofwel investeren in deze RT ofwel zoeken naar een inruil lijkt aan de horizon te komen. Omdat ik twee motoren heb en eigenlijk daar niet van af wil stappen, denk ik dat het de kant van investeren in de RT gaat worden. Zo'n HyperPro set komt dan op rond de €2.000,- heb ik me laten vertellen. Dan heb je dat ESA ook gewoon weer nieuw i.p.v. de bijna 10 jaar / 67k km oude unit van de fabriek... Met mijn huidige kilometrage gaat het dan een stevige poos duren voordat ik er weer 70k km heb bij gedrukt.
Decisions, decisions. Gelukkig een luxe probleem. Ik vindt de RT in ieder geval nog altijd zeeeeer nauwkeurig sturen. Dus echt beroerd kan het haast niet zijn met de ESA schokdempers. Denk ik....
Breng je motor wel even met een zo leeg mogelijke tank aan bij de dealer, scheelt de monteur zn rug weer
.......
Als je nog nooit een nieuwe gehad hebt, is ook in deze een nieuwe een overweging. 2jaar garantie enzo
Kijk ook even rond of wilbers of tractive oplossingen bieden voor jouw RT. De vering-wereld reikt verder dan die lelijke paarse veren
@Jeroen1969, als je de rt alleen voor woon-werk gebruikt zou ik er zo min mogelijk geld in steken en gewoon oprijden dat ding.
Vandaag 300km op de RT-LC weggetikt en dat is dan de ouderwetse 1200, tjonge jonge wat stuurt dat ding toch fijn en zonder lichamelijk ongenoegen tijdens of na de rit. Een aanrader hoor
De Haagse dealer heeft een demo 1250 in de aanbieding.
Ik bedoelde er verder helemaal niets mee hoor, het is slechts informatief
Het gemiddelde aanhoudenOlie peilen...
Na rit op de middenbok.
Na zo'n 10 minuten zit ie echt ruim onder de helft van het glaasje.
Volgende ochtend ruim driekwart.
Wat moet ik aanhouden?
lekker warm = je vingers verbranden aan de oliekoeler.
vingers aan de oliekoeler
Waarschijnlijk zijn het de koolborstels die blijven hangen.ABS pomp kapot, R1200RT bj. 2007. Gelukig niet de 1e generatie ABS pomp. Kosten reparatie all-incl. €400.
De persoon waar ik ben geweest vertelde me dat de 1e generatie ABS pompen op de R1200RT serie (bj. 2005 - 2007?) maar 2 personen in heel Europa (1 uit Duitsland en 1 uit Frankrijk) gemaakt kan worden daar zij de juiste expertise ervoor hebben en aan de juiste onderdelen kunnen kopen. Kosten reparatie incl. aangetekend versturen, transportkosten, etc. al gauw zo'n €2000... Weet echter niet of de bewering over de 2 personen juist is.
Iemand die wat kan zeggen over reparatie ABS pompen? En of de €400 redelijk is?
Heb wel een zilveren die evt over te nemen is, maar dan moet je zelf even spuiten
Volgens mij passen de zelfde topkoffers op alle R1200RT (oer, DOHC en LC) en R1250RT modellen, allemaal een bagarek met identiek gaten patroon.Wat vraag je ervoor? Geschikt voor R1200RT uit 2005?
Ik kan een grote topkoffer wel gebruiken, kleur en staat maakt me weinig uit.
Past direct inderdaad, mijne is ook 2005. Heb PB gestuurdWat vraag je ervoor? Geschikt voor R1200RT uit 2005?
Ik kan een grote topkoffer wel gebruiken, kleur en staat maakt me weinig uit.
Ik wil de motor of auto kunnen pakken zonder eerst te moeten tanken als ik ergens dringend naar toe moet, dus richting 1/4 vol dan "moet" er dringend peut bij, vaak doe ik het eerder.Handig om te weten.
M'n F800 heeft met wel eens laten staan terwijl de boordcomputer nog 15 km te gaan aan gaf.
Tankstation was nog 5 km verderop
Met de RT kan ik nu 2 dagen rijden voordat ik weer aan de pomp sta,
en dan is ie nog niet helemaal leeg.