BMW R1200RT ervaringen e.d. Deel 15

Leuk verhaaltje weer Ron :t Lekker rustig zo'n weekje 'vakantie'.. Enne die twee randdebielen op de weg.. Wat moet je ermee.. :r Kan je dag toch aardig verzieken als ze je aantikken.

Ik heb trouwens een HJC IS MaxII butsmuts en die bevalt me ook prima. Soort van middenklassen systeemhelm volgens mij.
 
Tja, dat ga ik dus maar niet proberen op mijn BMW motorvelgen, daar zijn ze vergeten een beetje fatsoenlijke laklaag aan te brengen.... ;( |( Dat wordt dus een retourtje poedercoater.....
 
Er zijn ook van die blauwe schuursponsjes die wat "zachter" zijn zodat je niet te veel "krast". Maar zonder dikke blanke laklaag heb je daar niet gek veel aan..
 
Ron, laat ik het zo zeggen:
Mijn velgen hebben oppervlakkige zwarte vervuiling die op plekken op de velgen met een 'minder gladde oppervlaktestructuur' .....afgeslepen gietnaden...o.i.d.... een dusdanige hechting met de velg zijn aangegaan dat ik het er niet (meer) afkrijg... waarschijnlijk is dat doordat ik niet heel frequent de motor poets, maar wel heel frequent gebruik, als in ... bijna dagelijks....
Dus of het nu ingebrande remstof is of gewoon vuiligheid van andere orde, met een poetsbeurt gaat het er echt niet af....
 
Kijk zoiets dus.....
full
 
Weer lekker druk in het dorp hier.

volgende week is het weer over *O* *O*

Bizar wat sommige ootoomoobielisten denken te kunnen doen. Ootoodebielisten zijn dat! Kennelijk vooral in regio Nijmegen te vinden....

hey laat d'n oot er effe buiten ....... :(
 
Laatst bewerkt:
Om medische redenen is een collega van mij genoodzaakt zijn motorhobby op te geven. Daarom had hij in de verkoop:
Een nette R1100RT 2001, darkgraphite metallic. Net ingereden met een 'maagdelijke' 148.500 km op de teller. De motor is voorzien van:
  • ABS
  • handvatverwarming
  • compleet RVS Laser duo-tech uitlaat systeem
  • BMW alarm
  • elektrisch bediende ruit
  • nagenoeg nieuwe banden
  • cruise control
  • Garmin Zumo 550 op Waypoint steun
  • Corbin zadel, verstelbaar
  • complete BMW kofferset

Motor heeft afgelopen jaar een grote beurt gehad (incl. vervangen olie- en luchtfilter en controle klepspeling). Sindsdien heeft de motor weinig gereden.

VERKOCHT



Meer foto's op aanvraag beschikbaar.

full
 
Laatst bewerkt:
Leuk aangeklede motor, mijns inziens alleen te duur in combinatie met de kilometers.
Niet te min een trieste reden om de motor te verkopen!
 
Na eindeloos dubben wat te doen in Zadel Land, het volgende bedacht: slopertje kopen, matje uit pulken, naar Tijger Leathers rijden, Corbin zadel opnieuw laten bekleden, analoog aan achterkantje, voorkant ietsje slanker, verwarming er in.

Nou, het Sloop Zadeltje was vlotjes binnen:
CorbinOpknap05.jpeg


Nietjes los getrokken, kwam het matje al vlot te voorschijn:
CorbinOpknap06.jpeg


Heb nu dus voor de liefhebber die een zadel wil laten bekleden in het buitenland en een "skelet" nodig heeft zo'n skelet ter beschikking. Voor €15,- mag je het komen halen! (Doe een PB):
CorbinOpknap07.jpeg


Afgelopen donderdag na maanden wachten konden we dan de Ford Kuga ophalen die de defecte Ford Kuga gaat vervangen..
Kuga12.jpeg


Auto is van mijn vrouw (ik heb zelf geen auto, wel 2 BMW motoren dan) maar ik mocht het allereerste ritje doen. En dat ging richting Tijger Leathers. Had zelf nog nooit een automatische inparkeer beweging mee gemaakt, dat deed de auto bij Tijger Leathers (rode pijl) super strak en in 1 keer goed!
Kuga10.jpeg


Vriendelijke dame ontving me bij Tijger Leathers en nam mijn wensen door (ietsje slanker aan de voor/zij kant en analoog aan het achterdeel bekleden)
Corbin07.jpeg

De aanwijzingen werden met blauw krijt op het zadel aangebracht.

Nu dan de foto's van "voor" de operatie. Op 24 mei haal ik het eindresultaat op.
CorbinOpknap02.jpeg

CorbinOpknap01.jpeg

CorbinOpknap03.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Mooie nieuwe auto Jeroen! Ben nieuwsgierig naar het eindresultaat van het te verbouwen Corbin zadel, krijgt die hetzelfde sharkskin dekje als het achterzadel?
Neem aan van wel :Y
 
Laatst bewerkt:
Mooie nieuwe auto Jeroen! Ben nieuwsgierig naar het eindresultaat van het te verbouwen Corbin zadel, krijgt die het zelfde sharkskin dekje als het achterzadel?
Neem aan van wel :Y

Yep, zelfde materialen op de voorkant als gebruikt op de achterkant, dus ook het witte biesje aan de achterkant van de voorkant (want aan de achterkant van de achterkant zit ook een wit biesje.....volgt u het nog??). Volgende zadel dat aangepakt wordt is van de ST. Schuim is prima maar de bekleding vrij glad waardoor je met remmen naar voren glijd. Ook dat zadel krijgt een haaien velletje boven op. Volgend jaar of zo.
 
Laatst bewerkt:
Pffff..., nix meer aan dus..., dat parkeren...

...kun je je vrouw nooit meer 'afzeiken' als ze weer eens met een stel afgeknaagde lichtmetalen velgen thuis komt...

...van die net te hoge stoeprand... :+

Kzou wel ff teruggaan naar die Ford Boer trouwens..., want iets klopt niet aan die nummerplaat... ;)

...kannnnnnnnnnn de vinger er echter nnnnnnnnnniet op leggen... :+

Al fotoshopt Jeroen nog zo snel, Ron die achterhaald dat wel!

Kweenie, zie mensen vaak hun kenteken op publieke dingen blurren of iets dergelijks. Vast dat daar een erg intelligente reden achter zit. Iets met fraudeurs die er met je kenteken aan de haal zouden kunnen gaan of zo. Enfin, bij twijfel niet inhalen, dus de eerste letter (die volgens mij door iedereen vrij makkelijk te achterhalen is omdat die in een tijdsvak loopt), heb ik een beetje ge-copy-peest.

Persoonlijk vindt ik het niet erg dat de auto goed zelf kan file parkeren. Het overkomt mij nog wel eens dat ik dat enige tijd (lees: paar maanden) niet gedaan heb en dan lukt het mij niet zo makkelijk en snel. Gebrek aan routine, heeft de computer in de Kuga dus geen hinder van.
 
Gefeliciteerd met de nieuwe auto en veel veilige kilometers gewenst.

Dank Henk!

Qua veilige kilometers doet Ford een flinke duit in het zakje: radar is toegevoegd aan het arsenaal aan sensoren. In die paar dagen dat we hem hebben al twee keer het nut er van mogen zien. De blinde hoek waarschuwing op beide spiegels is ook gaaf. Enige ding dat mij iets verontrust: zo veel meer systemen, sensoren en computers in zo'n auto betekend ook zo veel meer dat stuk kan gaan...
 
Laatst bewerkt:
Da's helemaal waar Ron!

Toch zit er dan ook weer een goede kant aan al die goodies: de Nummer 1 Afleider, de Smartphone, zorgt nogal eens voor gezwabber van auto's. Want men wil toch zien wat voor Appie er binnen is gekomen.... Smartphone ligt op de bijrijderstoel, zo gepakt, toch?

Als.....alle geïnstalleerde goodies werken....dan klap je door het kijken naar een nieuw Appie niet op je voorganger (tenzij je doof bent...) en verlaat je ook niet een beetje of helemaal je eigen rijstrook. Nog beter is: niet Smartphonen in de auto, uiteraard. Maar zolang de mensheid daar net niet sterk genoeg van karakter voor is, vindt ik het als kwetsbare motor rijder wel prima dat dit soort extra veiligheidsfeatures in de auto's om mij heen wordt geschroefd.
Bovendien hoeft de bestuurder in zo'n auto de smartphone niet te pakken, als de bestuurder SYNC 3 gebruikt komen de Appie's op het navigatie scherm binnen en kan je een antwoord dicteren aan Siri. Zonder de handen van het stuur te hoeven halen..

Wat zou Chriet Titulaer dit toch geweldig leuke technische ontwikkelingen hebben gevonden... denk ik..
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan