glk
MF veteraan
U bedoeld:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Nou ja, dat sooRT inderdaad.U bedoeld:
nijlpaardvoorhuidlerenlapje
...tijd voor xenon...
De H7 lampen hebben 1 gloeispiraal.
De reflector waar het lampje in gemonteerd zit bepaald de lichtbundel en daarmee of het groot-licht of dim-licht mag heten.
Je kan die functie dus niet zomaar wisselen op de 1250 of LC.
[EDIT]
Ik zie net dat dimlicht een H7 is en grootlicht H1.
De H7 heeft een zwart hoedje wat het typisch een dimlicht maakt, de H1 gooit ongehinderd al het licht eruit.
Correct:Dus: 1x H7 in het midden en 2x H1 aan de buitenkanten?
Gaat dat zomaar passen? Staat mij iets bij dat in een DOHC koplamp met een dremel gedremeld moest worden om de LED’s er in te kunnen prutsen..
Daar ben ik het mee eens, however....die plug en play led peertjes kunnen wel nuttig zijn. Ik rijd al jaren met achterlichtjes ( meestal een stuk of tien rode ledjes op een socket), ze gaan langer mee en hebben een mooi constant en iets sterker lichtbeeld. Sinds een jaar of twee heb ik in de R100RT voor ook een H4 LED zitten met een koelmotortje achterop. Ik heb daartoe wel de achterkant uit het koplamphuis gezaagd. De motivatie was niet de lichtopbrengst, maar het verbruik. Die tweekleppers hebben een dynamo van , uit het hoofd, 280 watt en nu met navigatie, koplamp ook aan overdag, handvatverwarming etc. Is dat soms wat veel. 20 ipv 55/60 watt scheelt dus een stuk.Correct:
[H1-groot] [H7-dim] [H1-groot]
Echte LED lampen hebben een totaal andere reflector of diffusor dan een gloeilamp.
Een echte LED vervanger kan niet anders zijn dan een serieuze ombouw van de RT borstpartij.
Ik geloof niet in een LED vervangings peertje voor de H7 of H1 gloeilamp.
Effe in het algemeen:Hij is wel blij met zijn aanwinst en ik ben blij dat die topfiets bij hem terecht gekomen is. Hij heeft daar dus wel die LED lampies aan toe laten voegen.
Qua licht ga ik me eens in dat hexa hatsaflats gebeuren verdiepen. Bijv allebei de koplampen als dimlicht lijkt me feestelijk. Ik zal ook op zoek in het vooronder naar een lampverstelpikkie.
De hexcan zat alleen op de twee leds. Dat die angel eyes branden op de foto....eh......geen idee hoe, volgens mij kreeg je dat als je hem alleen op contact had staan met de motor uit of zo. Ik kan het nu ook niet meer proberen, want de rt is weg. Voor zover ik weet Kun je met de hexcan niet de standaardverlichting bedienen. Hij is juist bedoeld om een of meerdere aanvullende led-sets te bedienen en andere zaken als een ‘slim’ extra remlicht, een volwassen toeter of bijvoorbeeld een extra stroomaansluiting met per kanaal digitaal in te stellen weerstandIk heb net ff zitten neuzen op die web-site van HexEzCan. Kan jij uitleggen hoe je de dagrijverlichting in het donker hebt aangekregen? Is dat “legaal”? Kan je middels die HexEzCan ook die andere 2 H7’s van BMW programmeren?
Ik denk dat ik LED’s in combi met de buitenste H7’s in Dimlicht stand zou willen en dan de middelste voor groot licht. Is dat zo te programmeren met een HexEzCan?
Correct:
[H1-groot] [H7-dim] [H1-groot]
Echte LED lampen hebben een totaal andere reflector of diffusor dan een gloeilamp.
Een echte LED vervanger kan niet anders zijn dan een serieuze ombouw van de RT borstpartij.
Ik geloof niet in een LED vervangings peertje voor de H7 of H1 gloeilamp.
Ik heb zo’n flauw vermoeden dat Jeroen de garantie van die mooie 1250 niet op het spel wilt zetten door een stuk uit de nieuwe koplamp unit te zagen.Daar ben ik het mee eens, however....die plug en play led peertjes kunnen wel nuttig zijn. Ik rijd al jaren met achterlichtjes ( meestal een stuk of tien rode ledjes op een socket), ze gaan langer mee en hebben een mooi constant en iets sterker lichtbeeld. Sinds een jaar of twee heb ik in de R100RT voor ook een H4 LED zitten met een koelmotortje achterop. Ik heb daartoe wel de achterkant uit het koplamphuis gezaagd. De motivatie was niet de lichtopbrengst, maar het verbruik. Die tweekleppers hebben een dynamo van , uit het hoofd, 280 watt en nu met navigatie, koplamp ook aan overdag, handvatverwarming etc. Is dat soms wat veel. 20 ipv 55/60 watt scheelt dus een stuk.
Op de RS heb ik niet zo die behoefte, die alternator levert bijna het dubbele en de latere modellen nog wel meer.
Omdat de lichtbron in het brandpunt van de lens/reflector moet komen, zit er maar een LEDje aan de dimlicht kant en twee aan de grootlichtkant. Om die ene diode genoeg licht te laten produceren, voeren ze de frequentie op en dat leidt tot hitte. Moderne LED koplampen zijn om meerdere LED's geconstrueerd en hebben dat koelingprobleem niet meer.
Dit klopt toch niet helemaal. Natuurlijk krijg je óók meer zichtbaarheid door je te onderscheiden. Maar dat onderscheiden Kun je deels doen door meer verlichting, andere verlichting, etc. Ook door wat meer te slingeren bijvoorbeeld. Ik ben het met je eens dat je niet moet gaan verblinden, maar er is natuurlijk veel mogelijk tussen geheel standaard en erg verblindend.Effe in het algemeen:
Meer = minder ……….
Zichtbaarheid:
Resumé: zichtbaarheid krijg je niet door meer licht, maar door je te onderscheiden van de anderen.
Bingo! Scherp oog Thijs!Moet ik ook nog maken Jeroen....
4 'kapstokhaken' om aan de muur te schroeven en daar keurig je koffers aan de wand te hangen.
De moderne LC en 1200+ koffers hebben geen 4 schroefjes op de juiste plek, wel die extra smokkelplek achter de binnentassenruimte.En over haakjes uit alu vouwen gesproken...
haakjes in rechter zijkoffer geschroefd (en daar zit al een schroefje, dus lekker makkelijk)