BMW R1200RT ervaringen e.d. Deel 15

ze zullen ook wel goede motoren verkopen denk ik hoor , degene die een matte grijze RT van bj 2015 koopt bij hun is ook niet geschoren ;-)

mijn eerste werk deze morgen was gaan kijken in mijn garage of ik nergens iets speciaal zie of iets wat er niet hoort , neen hoor , geen vlekken onder de
motor , geen olie aan het cardan , accu aan de druppellader en die geeft ook geen vreemde zaken aan ..
wat ik nu nog moet opzoeken is hoe ik het alarm kan stopzetten , met het kastje kan ik hem stoppen en uitschakelen maar hij schakelt automatisch
terug op na een tijdje ... en dat kan ik niet hebben


Dat is zo, maar het zou me niet verbazen als die dan rond de 12.000 op de teller heeft staan.
 
wie zegt dat ik geen k1200 meer heb ??

Was een aanname.

Die brandende driehoek wordt zeker veroorzaakt doordat de benzinemeter 0 aangeeft. Had ik ook toen mijn tanklint kapot was, gelukkig in de garantieperiode.

Kan natuurlijk ook door nog iets anders ook veroorzaakt zijn. Dat zie je pas als tanklint gerepareerd is.

Wel vreemd om een motor te verkopen met een “service” in het dashboard een kapotte brandstofindicatie en een brandende gevarendriehoek.
 
Was een aanname.

Die brandende driehoek wordt zeker veroorzaakt doordat de benzinemeter 0 aangeeft. Had ik ook toen mijn tanklint kapot was, gelukkig in de garantieperiode.

Kan natuurlijk ook door nog iets anders ook veroorzaakt zijn. Dat zie je pas als tanklint gerepareerd is.

Wel vreemd om een motor te verkopen met een “service” in het dashboard een kapotte brandstofindicatie en een brandende gevarendriehoek.

tja , voor ik ermee weg reed hebben ze nog een olie verversding gedaan lol , misschien hebben ze niet de goede softwareding en kunnen ze de vermelding
service niet wegkrijgen ? maar eerlijk gezegd , dit alles stoort mij niet meer dan dat , ben toch zinnens om hem bij mijn mecanieker binnen te doen en alles laten nalopen , dus gedaan , niet gedaan .... ppfff
wel hebben ze hem aan de pc gehangen , als ik na 200 m terug gekomen ben , om te kijken wat er echt aan de hand was , de pc gaf geen foutmelding , zelf gezien hoor , niet van horen zeggen hahahah
en ja , 1 sleutel en maar 1 kastje ( alarm ) WTF !!
 
Laatst bewerkt:
Dat is nu net het verschil tussen een glas halfvol en een glas halfleeg
_O-_O-_O-



En dan het verschil...: ...ik ken gerust landgenoten die zouden na een jaar (en die paar weken) rustig gaan klagen dat ze al wel tot 2x toe de bandenspanning hebben gecontroleerd dat jaar, en dat zoiets eigenlijk onder de garantie had moeten vallen... :+ :+



Bekijk bijlage 1533558
[/QUOTE]
 
...had ik maar zulke makkelijke klanten... :+


'...het is en blijft 2e hands...., en van ...waarom zou ik moeilijk doen...'

Och, als de prijs goed is. Het is soms beter een opknapper te kopen en zelf in orde te maken dan eentje voor de volle mep aanschaffen waar stiekem ook iets mis mee is.
Mijn motor kwam ook met 1 afstandsbediening voor het alarm. Zou best standaard kunnen zijn.

De oude alarms hadden twee sleutelkastjes standaard. Tegenwoordig, met keyless gedoe, not maar ééntje. Gebruik die sleutelkastjes nooit, want op alarm gaat (bij mij) automatisch en hoe ik het alarm uit moet zetten is mij een raadsel ;)

Bij tanken houd ik er dus contact op, dan gaat ie niet af als ik erop zit.
 
Och, als de prijs goed is. Het is soms beter een opknapper te kopen en zelf in orde te maken dan eentje voor de volle mep aanschaffen waar stiekem ook iets mis mee is.


De oude alarms hadden twee sleutelkastjes standaard. Tegenwoordig, met keyless gedoe, not maar ééntje. Gebruik die sleutelkastjes nooit, want op alarm gaat (bij mij) automatisch en hoe ik het alarm uit moet zetten is mij een raadsel ;)

Bij tanken houd ik er dus contact op, dan gaat ie niet af als ik erop zit.
[/QUOTE

ik heb dit gevonden ...
 
De oude alarms hadden twee sleutelkastjes standaard. Tegenwoordig, met keyless gedoe, not maar ééntje. Gebruik die sleutelkastjes nooit, want op alarm gaat (bij mij) automatisch en hoe ik het alarm uit moet zetten is mij een raadsel ;)
Is dat een R1200RT-LC of R1250RT?
Menu > Instellingen > Voertuig > Alarmsyst. > Automatisch: aan of uit

En met deze sleutel
1597506363244.png

als volgt:
  • BMW logo 1 keer indrukken: centrale vergrendeling op slot.
  • BMW logo 2e keer indrukken: alarm geactiveerd, richtingaanwijzers knipperen 2x.
  • BMW logo 3e keer indrukken: bewegingssensor uitgeschakeld, richtingaanwijzers knipperen 3x.
  • Pijlknop 1 keer indrukken: centrale vergrendeling ontgrendeld, alarm gedeactiveerd, richtingaanwijzers knipperen 1x.
    • Als je daarna het contact niet aan zet en "Automatisch aan" is ingesteld dan wordt het alarm na 30 seconden automatisch weer actief maar de centrale vergrendeling gaat niet op slot.
  • Alarmsignaal onderbreken: Pijlknop 1 keer indrukken.
Noot:
Bij automatisch activeren van het alarm wordt niet automatisch de centrale vergrendeling op slot gezet: druk 1x op het BMW logo om de centrale vergrendeling op slot te zetten.
Het alarmsignaal gaat niet af als de "keyless ride" sleutel binnen het bereik van de motor is.
 
Laatst bewerkt:
Is dat een R1200RT-LC of R1250RT?
Menu > Instellingen > Voertuig > Alarmsyst. > Automatisch: aan of uit

En met deze sleutel
Bekijk bijlage 1533685
als volgt:
  • Alarm activeren: 2x BMW Logo indrukken.
  • Alarm deactiveren: 1x BMW Logo indrukken.
  • Alarm signaal uitzetten: 1x de rechthoekige pijl-knop indrukken.

en weet je soms hoe het moet met de oude kastjes met de 2 knopen ?
 
en weet je soms hoe het moet met de oude kastjes met de 2 knopen ?
Voor dit doosje
1597559218202.png

zijn de basis handelingen als volgt:
  • Geribbelde knop 1 keer indrukken: alarm geactiveerd, richtingaanwijzers knipperen 2x.
  • Geribbelde knop 2e keer indrukken: bewegingssensor uitgeschakeld, richtingaanwijzers knipperen 3x.
  • Gladde knop 1 keer indrukken: alarm gedeactiveerd, richtingaanwijzers knipperen 1x.
    • Als je daarna het contact niet aan zet en "Activering na contact uit" is ingesteld dan wordt het alarm na 30 seconden automatisch weer actief.
  • Alarmsignaal onderbreken: gladde knop 1 keer indrukken.

Met de knopjes kun je het alarm systeem programmeren (wat je bij de R1200RT-LC en R1250RT in het instellingen menu kunt doen).
Hier zijn de de handleidingen in het Nederlands en Engels waar het allemaal erg omslachtig wordt beschreven.

De handleiding vermeld nog dit:
Ter bescherming van de motorfietsaccu en om de startcapaciteit te waarborgen wordt een geactiveerde DWA na enkele dagen automatisch uitgeschakeld. Hij blijft echter minstens zeven dagen actief.
Dus bij een langere vakantie zonder motor of in de winterstalling zal het alarm na een week niet meer functioneren.
 
Laatst bewerkt:
Voor dit doosje
Bekijk bijlage 1533837
zijn de basis handelingen als volgt:
  • Alarm activeren: geribbelde knop 1x indrukken (ledje knippert 2x).
  • Alarm deactiveren: gladde knop 1x indrukken (ledje knippert 1x).
  • Alarm signaal uitzetten: gladde knop indrukken.
Met de knopjes kun je het alarm systeem programmeren (wat je bij de R1200RT-LC en R1250RT in het instellingen menu kunt doen).
Hier heb ik de engelstalige handleiding waar het allemaal erg omslachtig wordt beschreven.

dank je hoor , ik denk zelf dat ik hem in het nederlands gevonden heb :t
 

Bijlagen

  • s-l1600.jpg
    s-l1600.jpg
    207,2 KB · Weergaven: 6
Is dat een R1200RT-LC of R1250RT?
Menu > Instellingen > Voertuig > Alarmsyst. > Automatisch: aan of uit

En met deze sleutel
Bekijk bijlage 1533685
als volgt:
  • Alarm activeren: 2x BMW Logo indrukken.
  • Alarm deactiveren: 1x BMW Logo indrukken.
  • Alarm signaal uitzetten: 1x de rechthoekige pijl-knop indrukken.

Ja hoe het bij de keyless R1250RS zit, is duidelijk.

Maar die oude kastjes met 2 knopjes zijn mij altijd maar raadselachtig. Ook omdat ik m van het alarm afhaal met de keyfob en hij er na een minuutje alsnog weer opgaat... maar ach, dat zit me niet dwars: contact aan als ik met de motor bezig ben (tanken o.a.) is geen moeite. Op een veerboot of trein is het een ander verhaal, maar dat verwacht ik niet te doen met de RT - die rijd ik vooral woon-werk en in de wintermaanden. De RS is voor de leuke tochten ;)
 
Ja hoe het bij de keyless R1250RS zit, is duidelijk.

Maar die oude kastjes met 2 knopjes zijn mij altijd maar raadselachtig. Ook omdat ik m van het alarm afhaal met de keyfob en hij er na een minuutje alsnog weer opgaat... maar ach, dat zit me niet dwars: contact aan als ik met de motor bezig ben (tanken o.a.) is geen moeite. Op een veerboot of trein is het een ander verhaal, maar dat verwacht ik niet te doen met de RT - die rijd ik vooral woon-werk en in de wintermaanden. De RS is voor de leuke tochten ;)
tja , dat opspringen bij mij na een minuut is bij mij ook het geval , maar ik moet echt weten wat en hoe hoor , ik vraag het wel aan mijn mecanieker en laat het hier nog wel weten , hoop in de loop van volgende week ...
het moet te doen zijn hoor , de alarmkastjes van de k1200 liggen hier ook in de lade van de leefkamer , ik heb er nooit bij stilgestaan eigelijk maar het alarm
staat gewoon af ...
 
en deze in de ad heeft ook geen koffers en hetzelfde met het dachboard , alles staat ook boven het midden ...

De uitlaten zien er uit alsof hij 159.000km heeft gereden door de pekel.

Ook ongelofelijk dat ze de motor niet ff schoonmaken voor de foto’s.

En dingen die standaard zijn worden vermeld, geen verklaring voor het ontbreken van de zijkoffers. Dit soort “bedrijven” sla ik heel snel over.


Wat bedoel je met “alles staat boven het midden”?
 
De uitlaten zien er uit alsof hij 159.000km heeft gereden door de pekel.

Ook ongelofelijk dat ze de motor niet ff schoonmaken voor de foto’s.

En dingen die standaard zijn worden vermeld, geen verklaring voor het ontbreken van de zijkoffers. Dit soort “bedrijven” sla ik heel snel over.


Wat bedoel je met “alles staat boven het midden”?

En valbeugels van een overheidsfiets er op 🤨
 
Terug
Bovenaan Onderaan