BMW R1200RT ervaringen e.d. Deel 15

Vandaag op de Autobahn een stukje volgas gereden. Tjonge, hij/zij boxert best lekker door. Ik denk dat je hem de teller uit kan laten lopen. Ik ging tenminste zeer vlot naar een ruime 225 km/u en had nog toeren genoeg over. We reden met volle koffers en met 2 personen.
Wat word er eigenlijk als topsnelheid voor de 1250 opgegeven Cq wat hebben jullie ervaren als top ??

BMW heeft standaard in de specs >200km/h staan.
 
Een lid van mijn cluppie reed met zijn 1250 RT 243 km/h. Volgens zijn Garmin, dus echte kilometers.
 
Da's bijna zo'n 260 km/u op de teller. Kreeg mijn R1250RS niet verder dan 234 km/u op de teller, daarna kwam ik in één of andere begrenzer terecht, liep gewoon niet harder.
 
Heeft er iemand toevallig een zwarte of Black Storm metallic topkoffer over (of niet meer in gebruik)?
Heb zelf een donkerblauwe metallic, kan ook ruilen indien gewenst.

Stuur dan even een PB. Bedankt.
 
Nou, weer een verbouwing op het bemanningencentrum te Schiphol. Waardoor het handiger wordt om mijn crew koffer mee naar huis te nemen ipv op Schiphol te laten om zo 10 minuten/kwartier wandeling van kofferopslag naar kofferinleverpunt en weer terug te besparen (levert 10, 15 minuten op). Dus eerdaags in dit theater te bewonderen foto’s van mijn geknutselde bakje-met-bescherming om mijn crew koffeRTje in te kunnen doen.

Op voorhand: ze wordt daar niet mooier van. Speetzi.
 
Nou, weer een verbouwing op het bemanningencentrum te Schiphol. Waardoor het handiger wordt om mijn crew koffer mee naar huis te nemen ipv op Schiphol te laten om zo 10 minuten/kwartier wandeling van kofferopslag naar kofferinleverpunt en weer terug te besparen (levert 10, 15 minuten op). Dus eerdaags in dit theater te bewonderen foto’s van mijn geknutselde bakje-met-bescherming om mijn crew koffeRTje in te kunnen doen.

Op voorhand: ze wordt daar niet mooier van. Speetzi.
Bakje in plaats van de passagiers fauteuil, waar de hermandad de radio heeft zitten?
 
Bakje in plaats van de passagiers fauteuil, waar de hermandad de radio heeft zitten?

Dacht meer aan bakje op de passagiers fauteuil...

703081FD-2AC8-42EB-BD71-B3DF0072BA7E.jpeg

Dit is gedoe met handoekjes en spanbandje. Dat moet praktischer kunnen
 
Dacht meer aan bakje op de passagiers fauteuil...

Bekijk bijlage 1543672
Dit is gedoe met handoekjes en spanbandje. Dat moet praktischer kunnen
Als je die magnetron verwijderd, dan zit daar een sooRT bagagerek onder :+
Een handige constructeur zou iets kunnen fabrieken aan de handgrepen, ware het niet dat die van kuntstof zijn en waarschijnlijk niet bedoeld om daar iets omheen te klemmen.
Kun je er niet een sooRT zijkoffer van maken? Of een 2e hands zijkoffeRT opduikelen en ombouwen tot crew-koffer-houder-gerät.
 
Laatst bewerkt:
Je kan natuurlijk ook 10 a 15 minuten eerder van huis gaan :+ , hoef je ook geen Willie Wortel verbouwingen aan je motor te verzinnen.

10, 15 minuten eerder weg x 15 (ja, zo lang duurt die #*^+ verbouwing) = 3 uur 45. Bakkie bouwen (plenty meuk in huis op het zoldeRTje) 2 uur -> 1 uur 45 minuten winst!
 
Ik heb alleen een heel laag zadel, geen origineel zadel. Maar het Wunderlich zadel is in elk geval veel hoger dan mijn zadeltje (en di is in elk geval weer lager dan een origineel standaard zadel...). Volg je 't nog? 😜

Zat lekker comfy, maar ja...

Ureterp, zeg maar net onder Drachten.

OK, ik heb dan toch EINDELIJK maar een verlagingssetje voor de voetsteuntjes aangeschaft, van MV Motorrad-Technik GMBH. Verstelbaar, ook dat nog jazeker, wat een opluchting zeg, had ik direkt moeten doen, lekker relaxed zitten..... geen kramp meer in je knieën/benen....


20200917_153008.jpg


20200917_183336.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan