BMW R1200RT ervaringen e.d. Deel 15

De oplossing van het 'probleem' geeft BMW zelluf aan al... :+


De nieuwe R 1250 RT.

Standaard nieuw 10,25 inch TFT-kleurenscherm met uitgebreide connectiviteit en geïntegreerde navigatiekaart voor comfortabele routeplanning.

De nieuwe BMW R 1250 RT is voorzien van een 10,25 inch TFT-kleurenscherm met geïntegreerde navigatiekaart en connectiviteit. De uitstekende afleesbaarheid, duidelijke menustructuur en verregaand geïntegreerde bedieningsconcept plaatsen de nieuwe R 1250 RT aan de top van serieproductiemotorfietsen.

Voor het eerst bij een motorfiets maakt het nieuwe 10,25 inch kleurenscherm het mogelijk om een navigatiekaart weer te geven in het instrumentencluster.

Er is dus geen aanvullend display nodig.

Behalve de introductie van standaard connectiviteit en de navigatiekaart op het scherm, is ook de nieuwe ‘Comfort-telefonie’ leverbaar.

Een opbergcompartiment biedt veilig plaats aan een smartphone. De smartphone is beschermd tegen spatwater en wordt gekoeld door een elektrische ventilator. Via een inductielader of USB-verbinding blijft de batterij van de smartphone voldoende opgeladen.

Met het Audio System 2.0 biedt de nieuwe BMW R 1250 RT een nog intensere geluidsbeleving dan zijn voorganger.
Comfortabel ... beleving ... motorrijden willen we en gauw weer een beetje.
Dus dat stuurboord telefoon ruim is een optie, maar de kaarten grApp is graties.
 
Wat mij nu opvalt is dat het rode gebied op de vorige pagina van de bmw bij 5000 tpm begint en hier bij 8000.
Motor koud = rood gebied wat lager begint.
Wat je nu ziet is allemaal nog nep en uit de glimmende kleurenfolder.
Anderzijds werkt die digitale toerenteller misschien wel dynamisch en geeft bij een koude motor een groter rood gebied.
Boekje van de huidige R1250RT zegt:
Bekijk bijlage 1580796
Niet nep, maar dynamisch inderdaad.
 
.

...um sonst, und BMW... :+ :+

...tuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuurlijk... :+



:/ ...., de nuchtere Nederlander vraagt zich af waar het addeRTje zich bevindt... B|
D'r is een hele webpagina over het geheel, maar zo te zien nog niet helemaal op de R1250RT van dit jaar gericht.
En ergens onderaan bungelt dan weer dit:
1609762324424.png

Een optie voor de één en standaard voor de RT?
Standaard nieuw 10,25 inch TFT-kleurenscherm met uitgebreide connectiviteit en geïntegreerde navigatiekaart voor comfortabele routeplanning.
Standaard koppeling via BlueTooth en wil je een gekoeld opbergvak dan is dat de optie?
 
Uit de winkel:
1609763348376.png

Mijn Motorfiets (uit de Navigator V en VI) en een sjieke Navigator (TomTom met Google maps?) gecombineerd in een nette grApp.
Het huwelijk met Garmin is gestrand en ingehaald door een Bosch TV scherm, degelijk gebleken telefoons die we toch al bij ons hebben en slimme App makers.
 
Hahah, ja dat we dat toen "durfden" mijn eerste eigen Oostenrijk vakantie was in een Volkwagen 1303S waarvan met de huidige APK regels allang spijkers waren gemaakt. Het reed wel geweldig plop-plop-plop lekker naar boven de bergen op tuffen met 3 man + 2 vrouw en de voorpiek vol bagage, en knal-knal-KNAL naar beneden al remmend op de 1600cc boxeRT (het kontje was werkelijk zwart geblakerd na een paar berg ritten, ik weet niet of het alleen knalde of dat het ook vergezeld ging van steekvlammen).
En wat ik toen zo grappig vond was dat er allemaal van die grote mercedessen met een open motorkap stonden onderweg naar boven, En dat kleine kreng van mij verblikte of verbloosde niet;) Voelde me afentoe net tandarts als ik weer eens wat 'gaatjes'moest weg werken.
Mijn broer i een paar jaar geleden nog met zijn 1302 geweest, maar die heeft ie wel zelf gerestaureerd en was in prima staat. Toch anders,
JA dat gaf wel een heerlijk gelukkig gevoel;)
 
Moraal van dat verhaal..., om onder BigBrother uit te komen, moeten we naar het vermaledijde Klaipeda toe... :/

















...waar in de vuk ligt Klaipeda... :/ :/
Tja dat was voor afgelopen jaar ons startpunt voor de ruslandreis op de Pan. Alles gecanceld en nu maar hopen dat het in 2022 kan doorgaan.



.
 
Terug
Bovenaan Onderaan