BMW R1200RT ervaringen e.d. Deel 15

Excuses voor de topic-vervuiling en waarschijnlijk ben ik de spuit-11e,
maar een deel van het forum-posten kan overgelaten worden aan een chatbot..

Screenshot 2022-12-11 at 18.41.00.png
 
  • Leuk
Waarderingen: glk
Hallo allemaal,
Sinds februari vorig jaar was ik de blijde en trotse bezitter van een 2005RT. Wat een geweldige fiets, rijdt zoveel fijner (vind ik tenminste) dan de Viffer die ik hiervoor had.
Helaas kwam er een ongewild en vroegtijdig afscheid van mijn trotse bezit. Een vrachtauto stopt voor me, zet hem in de achteruit en rijdt ondanks de enorme claxon die een 2005 model heeft gewoon door. Ik kon niet meer wegkomen, dus lang verhaal kort... Motor totall loss... (en ik gelukkig niks)

Dus op zoek gegaan naar een nieuw exemplaar. Dat het een RT moest worden stond vast, al vrij snel viel mijn oog op een mooie titan grijs exemplaar. 1e eigenaar, Full option en zag er erg netjes uit...

RT9-1.jpg
new1_50.jpg
new2_50.jpg

Afgelopen zaterdagochtend de brommeRT wezen ophalen in zeeland. Ik had niet veel hoop in een comfortabele rit bij -1.5 graad... Maarrrrr.... dat was een aangename verrassing zeg... Zadelverwarming doet echt veeeeel meer dan ik had gedacht, sterker nog, hij moest op een bepaald moment van standje 2 terug naar 1 omdat het wat warm aan de bips werd haha... Dus zelfs met een 3 seizoenpak (ben geen winter rijder) is het nog prima te doen...

Hij staat nu lekker in de garage. Kan ik de komende periode de fiets een beetje aanpassen naar mijn eigen wensen (hoge ruit, bluetooth ontvanger, navi, voetsteun adapters, extra lampen enzo...)

Hoop dat ik er wat meer veilige en plezierige kilometers mee mag maken dan zijn voorgangeRT.

Groet Maurice
 
Hallo allemaal,
Sinds februari vorig jaar was ik de blijde en trotse bezitter van een 2005RT. Wat een geweldige fiets, rijdt zoveel fijner (vind ik tenminste) dan de Viffer die ik hiervoor had.
Helaas kwam er een ongewild en vroegtijdig afscheid van mijn trotse bezit. Een vrachtauto stopt voor me, zet hem in de achteruit en rijdt ondanks de enorme claxon die een 2005 model heeft gewoon door. Ik kon niet meer wegkomen, dus lang verhaal kort... Motor totall loss... (en ik gelukkig niks)

Dus op zoek gegaan naar een nieuw exemplaar. Dat het een RT moest worden stond vast, al vrij snel viel mijn oog op een mooie titan grijs exemplaar. 1e eigenaar, Full option en zag er erg netjes uit...

Bekijk bijlage 1830322
Bekijk bijlage 1830320
Bekijk bijlage 1830321

Afgelopen zaterdagochtend de brommeRT wezen ophalen in zeeland. Ik had niet veel hoop in een comfortabele rit bij -1.5 graad... Maarrrrr.... dat was een aangename verrassing zeg... Zadelverwarming doet echt veeeeel meer dan ik had gedacht, sterker nog, hij moest op een bepaald moment van standje 2 terug naar 1 omdat het wat warm aan de bips werd haha... Dus zelfs met een 3 seizoenpak (ben geen winter rijder) is het nog prima te doen...

Hij staat nu lekker in de garage. Kan ik de komende periode de fiets een beetje aanpassen naar mijn eigen wensen (hoge ruit, bluetooth ontvanger, navi, voetsteun adapters, extra lampen enzo...)

Hoop dat ik er wat meer veilige en plezierige kilometers mee mag maken dan zijn voorgangeRT.

Groet Maurice
Veel plezier met deze aankoop en vooral ook veel veilige km's maken en er van genieten.
JA zadel en handvat verwarming scheelt veel. Heb tot deze week ook gewoon met mijn zomerhandschoenen gereden:)
Deze week weet ik het nog niet. Ben een beetje allergisch voor pekel op BB
 
Laatst bewerkt:
Veel plezier met deze aankoop en vooral ook veel veilige km's maken en er van genieten.
JA zadel en handvat verwarming scheelt veel. Heb tot deze week ook gewoon met mijn zomerhandschoenen gereden:)
Deze week weet ik het nog niet. Ben een beetje allergisch voor pekel op BB
Dankjewel,
Ja ook ik ben zeker geen fan van zout, met auto al niet, maar zeker niet met de motor... Gezien de voorspellingen qua weer toch de motor afgelopen zaterdag besloten op te halen en toen ik thuis kwam de fiets maar gelijk maar goed afgespoten
 
Tja, pekel is er nu eenmaal en voor mij is de motor een vervoermiddel. Geen object om te bewonderen. Ik rij in de winter gewoon door.
Helemaal goed hoor.
Heb vanochtend ook even overwogen maar rijd in stikke donker naar mijn werk en als het dan vriest en ook aanvriest vind ik het net te link. Je kunt dan helemaal niets van de weg zien of het ergens glad kan zijn
 
Helemaal goed hoor.
Heb vanochtend ook even overwogen maar rijd in stikke donker naar mijn werk en als het dan vriest en ook aanvriest vind ik het net te link. Je kunt dan helemaal niets van de weg zien of het ergens glad kan zijn
Tja, die gladheid op de weg dat went als je het dag in dag uit doet. Toen ik veel op de motor zat en wisselende diensten had toen wist ik gewoon niet beter.
Maar ik moet zeggen dat sinds ik gewoon een 9 tot 5 baan heb waar ik voor de deur kan parkeren ik bij twijfel gewoon de auto pak. Onder het mom van "better safe than sorry" zullen we maar zeggen.
 
*HELP*

Ben onderweg, halverwege even geland op parkeerplaats om beetje op te warmen.
Wil weer starten.
Opstart routine gaat goed.
Dan bij starten "klik klik klik klik"...
Na paar pogingen komt er groot EWS in beeld.

De eerste 60km gingen probleemloos.
En nu dit...

Iemand een oplossing?

Ews heeft met startbeveiliging te maken?
Komt geen accu melding.
(en vanmiddag aan de lader gehad)

Had wel een en ander aan verwarming aan staan.
Maar nogmaals, bij opstart routine geen melding van accu
 
Accupolen zitten vast.
Dus dat is het niet.

De wegenwacht maar gebeld.
Anderhalf uur wachten.
Gelukkig sta ik bij tankstation,dus warm binnen.

Hopelijk is even aan de starthulp ofzo genoeg.
Maar dan heb ik morgenochtend wel weer een probleem waarschijnlijk..
 
ik zit nog te denken, bij een 2012 is de startmotor ook wel een zwak punt in het startcircuit, misschien is die kaduuk
 
Die anderhalf uur wachten op wegenwacht werd iets langer...

Vervolgens laten zien wat probleem is.
Meneer hangt z'n starthulp er aan, en vervolgens start de motor weer probleemloos.

Ik stond trouwens vlak voor Zwolle bij een tankstation,
onderweg naar Putten.
Toen de motor het weer deed via Lelystad gereden om daar bij kennissen een acculader te halen.
En meteen doorgereden naar Putten.
Ging ook zonder problemen.

20 minuten later (motor staat hier buiten, en het was al -7 zegt de thermometer), start hij gewoon weer.
Terwijl de initiele stop bij het tankstation echt maar 5 minuten was.

Dus ik weet het niet.
Misschien begint de accu inderdaad op zijn eind te raken
(maar is nog maar 2 jaar oud, en beter dan origineel)
Misschien heb ik toch teveel stroom getrokken met de Gerbing jas en handschoenen?

Of kan het toch een probleem met de startonderbreker zijn?
Op de F800 was er een reeks die kapotte ringantenne had.
En ze waren best gevoelig voor storende signalen van buitenaf.
Kan dat het geval zijn geweest?

Ik zit nu te twijfelen of ik voor de nacht de acculader aan zal sluiten,
of afwachten wat ie morgenochtend doet...
 
EWS ringantenne communicatie met je sleutel. Ringantenne stuk of batterij sleutel maar eerst eens vervangen.
Batterij spanning zal wel te laag geweest zijn.
 
Als er wel de normale opstartroutine is en vervolgens klik klik klik van het relais dan is het probleem niet de batterij van de ringsleutel. De accu komt dan als eerste onder verdenking. Twee jaar oud zegt helaas niet zo veel.
 
Vannacht gewoon buiten laten staan, zonder lader ofzo.
Net de sleutel er in, opstarten en draaien.

Zit er batterij in de sleutel?
De sleutel heeft natuurlijk wel binnen overnacht, dus op fatsoenlijke temperatuur.
 
Kan ik misschien iemand blij maken met een Puig ruit?

Wat is de reden dat je deze ruit weg doet?
Op zich zou ik best geinteresserd kunnen zijn in een grotere ruit. Ik rijd alleen wel bijna altijd in de hoogste stand, dat maakt met de standaard ruit het minste herrie en kijk volgens mij door de ruit heen. Is ie in de hoge stand nog steeds stil?
Twijfel ook een beetje tussen deze en een vstream of een wunderlich
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan