BMW R1200RT ervaringen e.d

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo Bart,

Machtige uitvinding die cc, vooral op langere afstanden ... scheelt een hoop kramp en een zere hand.

Ik weet zeker dat op het moment dat ik hem kocht (nieuw, 4 maanden geleden), de cc werkte zoals beschreven in de handleiding. Als ik nu de cc aan zet (knopje om, op set drukken) en ik laat het gas los, dan gaat ie helemaal naar "gas dicht". Volgens mij klopt dit niet.

Groetjes,
Arno.

klopt inderdaad niet. Als je bijvoorbeeld 100 rijdt en je drukt op SET dan moet hij gewoon 100 blijven rijden. Hij kan iets terug vallen in snelheid, maar gaat binnen een paar seconden weer terug naar de snelheid toen je hem naar voren drukte.
 

...ben aan het kijken in de Harz voor een lang weekendje weg...
...valt niet mee om iets met een scherpe prijs (houden wij van...) te vinden...
...ben ook nog nooit in de Harz geweest...
...is dat daar wat ?
...ziet er op de foto's die je op het Internet vindt een beetje plat uit...

...is dat zo ??
...eventuele tips zijn welkom !
 
Laatst bewerkt:
...ben aan het kijken in de Harz voor aankomend (lang) weekend...
...valt niet mee om iets met een scherpe prijs (houden wij van...) te vinden...
...ben ook nog nooit in de Harz geweest...
...is dat daar wat ?
...ziet er op de foto's die je op het Internet vindt een beetje plat uit...

...is dat zo ??
...eventuele tips zijn welkom !

Ron,
Ik heb geen ervaring met de Harz..... Schijnt ook niet echt een groot toergebied te zijn, dat weet ik wel. Maar als je even "Google'd" op Harz+hotels moet je een eind kunnen komen om een scherp geprijsde locatie te vinden ;) . Op die manier heb ik, voor het Hemelvaartweekend volgend jaar, ook voor 40 man/vrouw een stekkie in het Westerwald gevonden voor onze club... ;)
 
.... RoLoo wil naar de Harz ......

Sorry Ron, ik zal jouw stijl niet kopieeren. Is exclusief voor jou.

Ik ben in het voorjaar naar de Harz geweest met zwager Wim.
Als je een Garmin heb kan ik je de door ons gereden route wel ff. mailen. (weet alleen jouw adres niet)

De Harz is niet zo erg groot, maar wel lekker vol met bochies en steile stukken.

Erg leuk zijn de steden Goslar (veel vakwerk huizen) en Wenigenrode (ex DDR, mooi opgeknapte stad en natuurlijk per stoomtrein de Brocken op)

Verder zijn er veel BB's.

Niet te missen: tussen Braunlage en Eland: het litteken van de voomalige oost grens met monument en voor de inwendige mens Kukki's erbstensuppe: www.kukki.de (kun je ook overnachten)

FF bakkie doen bij het uitzichtpunt in Torfhaus.

Veel plezier, Bart.
 
...dank u heren ; ben gisteren nog tot in de late (of vroege...) uurtjes aan het 'Koekelen' geweest...
...en ik denk dat ik wat gevonden heb in Hohegeiß (een beetje onder Braunlage), mooi centraal in de Harz, en wellicht een mooie basis voor een paar toertochtjes...

...heb Hotel Brockenblick aangeschreven...
...zo'n Schnuppertage angebot leek onze portemonai wel wat...
...ons benne zuunig ; vandaar...

link naar het hotel



...en sorry 'Oot' ; ik heb geen Garmin...
...ik vertrouw nog altijd op RonRon navigatie...
;)
 
Laatst bewerkt:
...dank u heren ; ben gisteren nog tot in de late (of vroege...) uurtjes aan het 'Koekelen' geweest...
...en ik denk dat ik wat gevonden heb in Hohegeiß (een beetje onder Braunlage), mooi centraal in de Harz, en wellicht een mooie basis voor een paar toertochtjes...

...heb Hotel Brockenblick aangeschreven...
...zo'n Schnuppertage angebot leek onze portemonai wel wat...
...ons benne zuunig ; vandaar...

link naar het hotel



...en sorry 'Oot' ; ik heb geen Garmin...
...ik vertrouw nog altijd op RonRon navigatie...
;)
Op zich is het een prima aanbod van dat hotel. Alleen kom je met 3 nachten wel uit?
Je rijd er de eerste dag naartoe en overnacht, da's 1 nacht. Dagje rondrijden en rondkijken, weer overnachten is de 2e nacht. Nog een dagje rondkijken en 's avonds je spullies pakken, en in de ochtend weer weg, drie overnachtingen voorbij.
Dat gezegd, 3-gangen-vreten, ontbijt-buffet, lekker bedje, da's alles wat een mens nodig heeft.
 
...3 nachten moet dacht ik kunnen...

...u telt even mee ?...

...anreise : Samstag, dus blijven slapen naar de zondag = 1 nacht...
...van zondag naar maandag = 2e nacht...
...van maandag naar dinsdag = 3e nacht...

...abreise : Dienstag...

...en op dinsdagnacht lig ik dan weer in mijn eigen mandje...

...met het eten net zo :

...1e avondmaal : zaterdag...
...2e avondmaal : zondag...
...laatste avondmaal (hééé, dat heb ik eerder gehoord...) : maandag...

...en op dinsdag zien we onderweg wel waar we wat voer downloaden...
 
Laatst bewerkt:
Van afgelopen zaterdag tot vanmiddag wezen toeren rond de Moezel.......... Mooie routes, heerlijk weer, heerlijke biertjes en wijn, en uiteraard................................... een heerlijke stuurfiets!!!!! :} Ik heb afgelopen Hemelvaartweekend dezelfde routes gereden met mijn vorige brommer, een R1150RT, dat was toen echt soms flink werken!!! Maar dit was echt smullen geblazen.......... :9 tjonge jonge wat een souplesse op bochtige wegen en volgens mij heb ik nog maar de helft van het vermogen benut. Soms ging ie er zo hard vandoor dat ik er gewoon van schrok en dat met 2 personen erop!!! :]

Kortom.............................. nog geen seconde spijt van deze investering *O* en alleen maar een grote grijns op het gezicht, 4 dagen lang _O-

De fotootjes komen ergens de komende dagen nog wel.................. Moeders heeft haar best gedaan om, er zelfs van achterop de brommer, plaatjes te schieten ;)

Zijn er toevallig nog mensen die komende vrijdagavond de "ANWB Promotor nachtrit" gaan rijden???



Ik ben je niet tegengekomen wij zijn er ook geweest in lutzerath hotel maas echt een aanrader voor maar 111 euro 3 nachten verblijf inc ontbijt en avond eten.
Ook ik heb weer genoten van de rt met z'n geweldige remmen en gooi en smijt gedrag.
Er is al veel over gezegd,voor mij is het duidelijk een topper.
 
Ik ben je niet tegengekomen wij zijn er ook geweest in lutzerath hotel maas echt een aanrader voor maar 111 euro 3 nachten verblijf inc ontbijt en avond eten.
Ook ik heb weer genoten van de rt met z'n geweldige remmen en gooi en smijt gedrag.
Er is al veel over gezegd,voor mij is het duidelijk een topper.

Heb je geen mooie blauwe beemer met een "bak-pan" op sleeptouw erachter gezien dan????

Wij zaten in Kattenes, 20 km boven Cochem, wel direct aan de Moezel. Hotel staat sinds dit jaar ook in de Vrij-Uit gids voor motorvakanties maar we boeken altijd prive (www.hotel-langen.de) .....
Wij waren 9 euri´s meer kwijt voor 3 nachten en HP. En schitterende routes erbij uiteraard, dus als er liefhebbers zijn voor die GPS routes dan.................. laat maar ff weten waar ik ze naar toe moet mailen ;)
 
Laatst bewerkt:
Hey iedereen,

heb een klein vraagje.
Als ik in 1ste vertrek dan trilt de moto een beetje. heeft iemand hier ook last van of weet iemand hoe dit komt ?
in 2e 3e 4e 5e & 6e heb ik dit niet


Mvg
 
...gauw naar de dealer Benji... !!!

...want een boxer hoort in ALLE versnellingen te trillen !...
...daar is het tenslotte een boxer voor...

...en trouwens ; in de 2e versnelling vertrekken gaat nog wel...
...maar je moet het zeker en vast niet gaan doen in 3, 4, 5 of zelfs 6...

...nee, dat is beter van niet... :)
 
...gauw naar de dealer Benji... !!!

...want een boxer hoort in ALLE versnellingen te trillen !...
...daar is het tenslotte een boxer voor...

...en trouwens ; in de 2e versnelling vertrekken gaat nog wel...
...maar je moet het zeker en vast niet gaan doen in 3, 4, 5 of zelfs 6...

...nee, dat is beter van niet... :)


Hoe bedoel je snel naar de dealer ?
hoe bedoel je in alle versnellingen trillen ?
tis maar dat we geen ander soort trillen voorhebben e
 
Benji25 is confuus...:

Hoe bedoel je snel naar de dealer ?
hoe bedoel je in alle versnellingen trillen ?

...ik maakte een grapje... :)

...omdat 'onze' boxer motor een 2 cylinder is ; trilt zo'n blok altijd...
...en omdat je dan schrijft dat de motor alleen in de eerste versnelling trilt, maakte ik een soort van grapje dat je dan snel naar de dealer moet, omdat de boxer-fiets tenslotte in alle versnellingen hoort te trillen...
 
Achzo
das nu elke keer hetzelfde dat ik daar intrap e ! echt niet te doen

ja maar het trillen in eerste versnelling is toch meer dan het gewoon normaal trillen van de motor
 
Achzo
das nu elke keer hetzelfde dat ik daar intrap e ! echt niet te doen

ja maar het trillen in eerste versnelling is toch meer dan het gewoon normaal trillen van de motor

Om een fijne avond te hebben na een dagje toeren zou je ook "Moeders" mee kunnen nemen. Ik weet zeker dat je dan alleen maar in de 1ste versnelling mag rijden van haar!!! :9 _O-
 
...even zonder grapje Benji...

...dat trillen in de eerste versnelling met wegrijden, kan dat misschien te maken hebben met het feit dat je de koppeling wellichts iets te langzaam laat opkomen, of een snufje te weinig gas geeft...
...omdat een boxer motor nog wel een redelijk hoog koppel heeft, dan wil de motor eigenlijk alleen maar weg.. (weg in de zin van : ik wil rijden)
...hou je dat nu kunstmatig iets tegen doordat je de koppeling iets te langzaam laat opkomen, of door te weinig gas te geven, kan dat een hogere trilling veroorzaken...

...en omdat je het trillen in de andere versnellingen niet merkt, zou dan kunnen komen omdat je dan de koppeling alleen maar gebruikt tijdens het overschakelen, niet om uit stilstand weg te rijden...


...zomaar een gedachte...
 
...even zonder grapje Benji...

...dat trillen in de eerste versnelling met wegrijden, kan dat misschien te maken hebben met het feit dat je de koppeling wellichts iets te langzaam laat opkomen, of een snufje te weinig gas geeft...
...omdat een boxer motor nog wel een redelijk hoog koppel heeft, dan wil de motor eigenlijk alleen maar weg.. (weg in de zin van : ik wil rijden)
...hou je dat nu kunstmatig iets tegen doordat je de koppeling iets te langzaam laat opkomen, of door te weinig gas te geven, kan dat een hogere trilling veroorzaken...

...en omdat je het trillen in de andere versnellingen niet merkt, zou dan kunnen komen omdat je dan de koppeling alleen maar gebruikt tijdens het overschakelen, niet om uit stilstand weg te rijden...



<mmm zou kunnen zal dit eens in het oog houden...
thx you ! :}
...zomaar een gedachte...
 
@RoLoo: voor die abreise is het misschien ook leuk om via het Sauerland terug te rijden.

Lekker parallel aan die saaie Autobahn

Nog tippies nodig ?
 
Laatst bewerkt:
ootje denkt graag met U mee...:

...voor die abreise is het misschien ook leuk om via het Sauerland terug te rijden.
Lekker parallel aan die saaie Autobahn. Nog tippies nodig ?...

...nix gegen Autobahn, en soms neem ik 'm ook wel eens...
...maar de heenreis staat inmiddels 'in' de RonRon...

- in de buurt van Meppen de grens over...
- Haselünne
- Lage
- Vechtel
- Fürstenau
- Schwagstorf
- Lechtrup
- Merzen
- Ueffeln
- Osnabrück-Nord

stukje A30 pakken, en bij afslag 35 (Bad-Eilsen) er weer af

- Steinbergen
- Westendorf (grappig ; dit plaatsje heb ook in Oostenrijk)
- Deckbergen
- Welsede
- Hessich Oldendorf
- Krückeberg
- Weibeck
- Fischbeck
- Wehrbergen
- Hameln (die van de rattenvanger...)
- Osterfeld (langs de Weser dus)
- Ohr
- Grohnde
- Hehlen
- Linse
- Halle
- Tuchtfeld
- Dielmissen
- Lüerdissen
- Scharfoldendorf
- Eschershausen
- Wickensen
- Vorwohle
- Mainzholzen
- Eimen
- Wenzen ("we zijn d'r bijijijijnaaaaa" zingen we inmiddels luidkeels 'in koor'... )
- Brunsen
- Greene
- Kreiensen
- Wrescherode
- Dannhausen (hier kruis je de A7)
- (richting) Münchehof
- Clausthal-Zellerfeld
- Braunlage
- Hohegeiß Tanne
- Hasselfelde
- richting Güntersberge
- Stolberg

- biertje...


...bijzonder is natuurlijk wel weer dat dat hotel vrolijk roept om toch vooral hullie te contacten middels e-mail ; en wat denk je : kein Antwort terug gehad...
...morgen maar us anrufen...

...misschien is diezelfde hullie e-mail wel Kaput...



...of misschien ben ik daar ook al wel 'geband'... B|

...en de terugweg ; hmmm...weet nog niet, meestal zien we dat op de terugreis wel...
...heb altijd een beetje de 'we-gaan-de-neus-achterna' gedachte...

...en het ligt natuurlijk ook aan het weer...
...met mooi en droog weer mag de (terug) reis wat langer duren... :]
 
Laatst bewerkt:
................. En schitterende routes erbij uiteraard, dus als er liefhebbers zijn voor die GPS routes dan.................. laat maar ff weten waar ik ze naar toe moet mailen ;)


Ik ben liefhebber voor die route's, Henk *O*

Wil je ze me mailen naar fredjebeemermanAPESTAARTJEyahoo.com?

Bedankt alvast :)
 
- Hameln (die van de rattenvanger...)


hameln is zeker een mooi stadje, ik heb er een keer een concert mogen geven. Zeker de moeite waard om daar even rond te kijken (of lunchen).


Benji: Dat trillen heb ik ook hoor, en dat is niet erg. Als ik wat zwaarder beladen ben hoor ik afentoe ook wel eens een geluid alsof er wat tegen een metalen plaat aangeslagen wordt in een ritme, vooral als ik teveel koppeling heb en te weinig gas, dan zit die net te laag in de toeren om weg te kunnen.

[me="Jeroen79"]vind het knap dat Benji in de 6de versnelling weg kan rijden :P[/me]
 
[me="Jeroen79"]vind het knap dat Benji in de 6de versnelling weg kan rijden :P[/me]
Je bent een echte vent of je bent het niet ;)

Hopelijk kan ik straks met de herfstvakantie ook op de brommert op vakantie. Ik ga dan lekker de zon in het zuiden opzoeken. Terwijl jullie in de bosjes rollen in Duitsland zoek in de plekjes wel op waar nog bikini's gedragen worden *D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan