BMW-Wouter
MF veteraan
- Onderwerp starter
- #376
Is het gelukt met dat slot?Hoi Wouter,
Nog niet, kwam van alles tussendoor. Ik hou je op de hoogte!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Is het gelukt met dat slot?Hoi Wouter,
Nog niet, kwam van alles tussendoor. Ik hou je op de hoogte!
Goedemorgen Wouter,Is het gelukt met dat slot?
Tja, als het werkelijk heel simpel met een extra weerstandje gemaakt is, dan werkt dat redelijk binnen een bepaald buiten-temperatuur bereik....
Twee stekkertjes, weerstandje, draadjes, en best leuk gemaakt.
Dat ding kwam inderdaad op de temperatuur-peil-meet-dinges die in het luchtfilter van de RT hangt.
En hij (forum naam was destijds Doug, of Dougie) bood die zelf gemaakte dingen voor een paar grijpstuivers aan..., dus ik denk : Ron werpt zich op als proefkonijn-zonder-vacht.
En daarom vlak voor een rit naar (achteraf...) een snoeiheet Italië / Dolomieten dat ding in de brommer gepropt, en warempel..., tijdens een eerste Nederlands proefrondje voelde de boxer-1200 inderdaad net ff wat fruitiger van onderuit de toeren...
En dus een paar weken later vol goede moed, en vooral met volle koffers, duo, en tanktas richting Süd-Tirol.
So far, so good.
Op een gegeven moment, we rollen vanuit de verkoelende heuvels, naar beneden, een grotere Italiaanse stad in, en de 'buiten' temperatuurmeter (alsof je binnen kunt zitten op een motoRT...) gaf daar tussen de gebouwen een ernstig warme 36 graden aan..., en daar kon de RT, in combi met die temperatuur-fopper, maar moeilijk mee overweg.
Sterker nog..., bij elke keer afremmen, sloeg de motor gewoon af, en zo heel makkelijk kreeg je het ding ook niet aan de praat op dat soort momenten...
En eigenlijk was het zo, dat zodra het boven de 20 graden werd, die hele fiets niet meer lekker liep.
Rauw. Ploffen. Slecht stationair. Uitvallen. Moeilijk willen starten.
Enz.
Nou had 'de Doug' er voor mij 1 gemaakt met een aan/uit/uit schakelaar..., en U mag het raden..., het ding heb ik in Italië maar dik op 'uit' gezet, en het ding is ook nooit weer op 'aan' gegaan.
...kweet het niet zeker, maar volgens mij heb ik 'm nog ergens op zolder liggen...
De 'Dougie-Fob 1.0' dus..., en nadat mijn 'review' niet zo heel positief was inzake deze temperatuur-fopper, is er dacht ik nog een 2.0 versie gekomen.
Maar..., ook bij deze was het allemaal niet helemaal lekker, en dat werd geventileerd (en daarop volgend nog wat ander vervelend commentaar van deze en gene die zich er ook dachten mee te moeten bemoeien - maar dat schijnt het pure 1200RT-topic eigen te zijn geworden - ), is 'Dougie' met stille trom vertrokken..., of hij heeft zich een andere forum-naam aan laten meten, dat kan natuurlijk ook..., maar van de beste knutselaar hebben we nooooooit meer wat vernomen...
...
Ja, zoiets lees ik er ook uit.Ik lees dat zo: bij langer indrukken geldt 'acceleratie' en 'meer dan 100 km/u' niet meer. Dan dus alleen de afstand die afhankelijk is van de gemeten snelheid (bij indrukken? of 'voortschrijdend inzicht?).
Biqer Eindhoven denk ikEven een technische vraag: wie in de regio Tilburg adviseren jullie om een onderhoudsbeurt uit te voeren aan mijn R1100RT uit 1997?
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Even een technische vraag: wie in de regio Tilburg adviseren jullie om een onderhoudsbeurt uit te voeren aan mijn R1100RT uit 1997?
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Biqer Eindhoven denk ik
Zometeen komt er eentje met Keram in Maastricht.Ik heb goede ervaringen met Quispel Motoren Deurne, geen officiële dealer, maar doet alleen maar BMW. Kan hier en daar dus wat flexibeler met klachten of advies omgaan voor de goede verstaander.
...dat hele R1250RT rijden wordt überhaupt steeds meer een kunst..., of een uitdaging ; dat kan ook...Ja, zoiets lees ik er ook uit.
Het verheft richting aanwijzen tot een kunst
Goedeavond,
Mijn naam is Joost, op het forum bekend onder SystematicChaos, ik ben op dit moment in afwachting van levering van een BMW R1200RT uit 2007. (zie avatar).
Zijn er nog speciale zaken waar ik rekening mee moet houden bij deze motor?
Heb op dit moment alleen proefgereden, en dit beviel dusdanig goed dat ik tot aankoop ben overgegaan.
de motor bevat o.a.
-ABS
-cilinder beschermers
-elektrisch verstelbaar scherm
-cruisecontrole
-handvatverwarming
-zadelverwarming
-boordcomputer
en twee side-koffers.
nu is het alleen nog even wachten op de verplichte afleverbeurt en dan is't lekker toeren .
Vandaag mooi weer dus de motor gestart en nieuwsgierig naar de (vooralsnog fietser en brommers) nieuwe sluis in IJmuiden.
De verkeersregelaar, aan het begin van de route, uitgelegd dat ik op een wat grote brommer ben gekomen (ik mocht door als ik het niet doorvertelde).
Oude sluis 400 meter lang, 50 meter breed en 15 meter diep
Nieuwe sluis 500 meter lang, 70 meter breed en 18 meter diep
De 2 sluisdeuren zijn gewoon 2 flatgebouwen van 80 meter lang, 11 meter breed en 24 meter hoog
Ik heb dat ook met veel van die tunnels rond Antwerpen: daar lijkt het wel of je door een enorme fabriekshal rijd, breed en vooral erg hoog vergeleken met de Nederlandse kunstwerken:Zo waren wij voor de voor aardigheid in het najaar van 2014, na een lang weekend Oostende, in het Belgische Doel.
En vlak voor Doel waren ze destijds (nog) bezig met de bouw van de Kieldrechtsluis.
Met nagenoeg dezelfde afmetingen.
500 mtr. lang
68 mtr. breed
17.8 mtr diep
En op het moment dat wij er langs reden, was die kale betonbak net zo'n beetje gereed..., en dan kijk je toch wel in een mega betonbak zeg...
...mooi om te zien !...
Wat gaaf zeg. Maar het is vandaag 1 april dus ben ik bang dat we in het Ootje genomen worden.Dit is wel de uitvinding van BMW, lijkt mij wel handig en echt de trend voor 2021.
Veiligheid boven alles.
Of het plan voor een drijvende tunnel, ook Noorwegen:
Bekijk bijlage 1614113
Ach die tunneltjes in NL of Antwerpen stellen helemaal niet voor. In Noorwegen heb je een tunnel van 24 kilometer lang met stopplaatsen.Ik heb dat ook met veel van die tunnels rond Antwerpen: daar lijkt het wel of je door een enorme fabriekshal rijd, breed en vooral erg hoog vergeleken met de Nederlandse kunstwerken:
Deze bijvoorbeeld, de Craeybeckxtunnel (richting Mechelen):
Bekijk bijlage 1614110
Of wat te denken van een scheepstunnel die Noorwegen gaat bouwen:
Bekijk bijlage 1614112
Of het plan voor een drijvende tunnel, ook Noorwegen:
Bekijk bijlage 1614113
Zo heb ik er ook nog wel een paar in Noorwegen:Ach die tunneltjes in NL of Antwerpen stellen helemaal niet voor. In Noorwegen heb je een tunnel van 24 kilometer lang met stopplaatsen.
been there, dat is pas leuk.
We gingen toen (2017) natuurlijk goed voorbereid richting Noordkaap, de route helemaal uitgestippeld in BaseCamp, ons kon niets gebeuren.Zo heb ik er ook nog wel een paar in Noorwegen:
Hordatunnel waar je 360 graden rond gaat, omhoog of omlaag:
Even verder bij de Hardanger fjord:
Eerst de Butunnel met rotonde:
Tunnel uit, direct de Hardangerbrug op:
En na de brug duik je de Vallaviktunnel in, weer met rotonde:
Die vakantie Noordkaap heb ik met een collega in 20 dagen uit en thuis gedaan, 18 nachten in onze tentjes, 1 nacht in een hutje.Bijna boven op die 360 tunnel geslapen in het nabij gelegen hotel, ik was daar al weer een paar jaar geleden maar oh oh oh wat verlang ik daar weer naar zeg.