ANTIBLOKKEERSYSTEEM (ABS) Volledig integrale rem Uw motorfiets is voorzien van een volledig integraal remsysteem. Bij dit remsysteem wordt bij bediening van een remhendel (voetrempedaal of handremhendel) zowel de voorwiel- als ook de achterwielrem bediend. Het BMW Motorrad volledig integrale ABS Pro past de remkrachtverdeling tussen voorwiel- en achterwielrem tijdens het remmen met ABS-regeling aan de belading van de motorfiets aan. Hoe werkt het Integral ABS? De maximaal op de rijbaan overdraagbare remkracht is o.a. afhankelijk van de wrijvingscoëfficiënt van het oppervlak van het wegdek. Grind, ijs en sneeuw en een nat wegdek hebben een aanzienlijk lagere wrijvingswaarde dan een droog en schoon wegdek. Hoe slechter de wrijvingscoëfficiënt van de rijbaan, hoe langer de remweg wordt. Indien bij een verhoging van de remdruk door de berijder de maximaal overdraagbare remkracht wordt overschreden, beginnen de wielen te blokkeren en gaat de rijstabiliteit verloren; onderuitgaan kan het gevolg zijn. Voor deze situatie zich voordoet, wordt het ABS geactiveerd en wordt de remdruk tot de maximaal overdraagbare remkracht aangepast. De wielen draaien daardoor verder en de rijstabiliteit blijft los van de toestand van het wegdek behouden.Ik hoop dat het niet zo werkt, je wil bij (bijv.) bijzondere verrichtingen in staat zijn om enkel de achterrem in te zetten.
Zo staat 't toch in de gebruiksaanwijzing