...Ron...
MF veteraan
Ter lering ende vermaack...
U weet, er wordt 'geklust' aan een GS.
En 1 van die dingen is het nalopen van min of meer vitale delen.
Hebben de remblokjes nog voldoende vlees ?
Op papier staat wel dat het luchtfilter toen-en-toen vervangen is, maar is dat wel zo ?
Klopt vering setting wel ? (nee, maar dat ik tijdens het rijden al wel gemerkt !)...
Is de alu achterwielflens vervangen in het kader van de terugroepactie ? (nee..., dat heeft de vorige eigenaar verzuimd om te laten doen - is gratis !!)
...en..., is bijvoorbeeld zoiets simpels als een dynamoriem al een keer vervangen, want dat was in historie nergens te lezen (voorschrift = 40.000 km)
Riempje dus niet vervangen.
Het ding was ook droog, en hard.
Naast wat ander spul ook het riempje besteld.
Niet bij BMW zelf, want dan is het ding dubbel zo duur.
Ik check de riem, en ik check ff de REAL OEM site, en het klopt in de beide gevallen : er moet een 4PK592 riem op.
De spulletjes komen binnen, en wat heb ik gekregen..., een riem 4PK611 (592) ELAST...
Gelijk in de mail, en dan van 'verkeerd spul gekregen'.
Antwoord : nee hoor, die 611 zou moeten kunnen passen, dat weet ik zeker. Maar ik heb die 592 ook niet liggen, daarom heb ik je die 611 gestuurd.
Ik :
Nou weet ik dat het omleggen van een dynamo riempje misschien anderhalve minuut is ofzo, maar..., wat ik probeerde de ELAST riem was toch echt niet ELASTisch genoeg. De ribbelriem lag ook niet lekker op geribbelde poelies.
Nou heeft natuurlijk niemand in mijn directe omgeving zo'n WEL passende riem liggen, en daarom gisteren met enige tegenzin maar WEER naar die Motor-en-barbier-juwelier...
Bij thuiskomst zat de 592 riem er zoals voorspeld binnen een paar tellen op.
De moraal van dit verhaal..., soms is het beter om op je eigen eigenwijzigheid te vertrouwen, dan op die van een ander...
Oh ja, en die 'overgebleven' 611 rem wissel ik tzt wel ff om voor een 582 versie..., omdat de PolaRT er tenslotte een 582 om heeft zitten..., en die mag bij 80K kilometers ook weer vervangen worden...
U weet, er wordt 'geklust' aan een GS.
En 1 van die dingen is het nalopen van min of meer vitale delen.
Hebben de remblokjes nog voldoende vlees ?
Op papier staat wel dat het luchtfilter toen-en-toen vervangen is, maar is dat wel zo ?
Klopt vering setting wel ? (nee, maar dat ik tijdens het rijden al wel gemerkt !)...
Is de alu achterwielflens vervangen in het kader van de terugroepactie ? (nee..., dat heeft de vorige eigenaar verzuimd om te laten doen - is gratis !!)
...en..., is bijvoorbeeld zoiets simpels als een dynamoriem al een keer vervangen, want dat was in historie nergens te lezen (voorschrift = 40.000 km)
Riempje dus niet vervangen.
Het ding was ook droog, en hard.
Naast wat ander spul ook het riempje besteld.
Niet bij BMW zelf, want dan is het ding dubbel zo duur.
Ik check de riem, en ik check ff de REAL OEM site, en het klopt in de beide gevallen : er moet een 4PK592 riem op.
De spulletjes komen binnen, en wat heb ik gekregen..., een riem 4PK611 (592) ELAST...
Gelijk in de mail, en dan van 'verkeerd spul gekregen'.
Antwoord : nee hoor, die 611 zou moeten kunnen passen, dat weet ik zeker. Maar ik heb die 592 ook niet liggen, daarom heb ik je die 611 gestuurd.
Ik :
Nou weet ik dat het omleggen van een dynamo riempje misschien anderhalve minuut is ofzo, maar..., wat ik probeerde de ELAST riem was toch echt niet ELASTisch genoeg. De ribbelriem lag ook niet lekker op geribbelde poelies.
Nou heeft natuurlijk niemand in mijn directe omgeving zo'n WEL passende riem liggen, en daarom gisteren met enige tegenzin maar WEER naar die Motor-en-barbier-juwelier...
Bij thuiskomst zat de 592 riem er zoals voorspeld binnen een paar tellen op.
De moraal van dit verhaal..., soms is het beter om op je eigen eigenwijzigheid te vertrouwen, dan op die van een ander...
Oh ja, en die 'overgebleven' 611 rem wissel ik tzt wel ff om voor een 582 versie..., omdat de PolaRT er tenslotte een 582 om heeft zitten..., en die mag bij 80K kilometers ook weer vervangen worden...