BMW RT - alles over de motor en wie er op reed, rijdt of wilt rijden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hier 'n foto van de oplossing voor de Belgische politie. Misschien nog de beste oplossing, maar met 'n Zümo XT?
Nu nog een Touratech of Wunderlich (of BMW) beugeltje om de navigatie een plek boven de LCD te geven.
Vraag me ook af of overheids diensten misschien nog wat extra mogelijkheden op het LCD er bij krijgen, dat leent zich natuurlijk helemaal voor uitgebreide communicatie en informatie voorziening met de centrale post.
P.S. let eens op de linker armatuur, zoveel knopjes voor toeteRTs. Bekijk bijlage 1650288
Ik schreef al eerder: zou stoer zijn als dat LCD een open standaard ondersteunt om er eigen applicaties op te draaien, nog afgezien van Apple Carplay of Android Auto.
En natuurlijk een touch screen LCD, kunnen ze gelijk die paar honderd extra knoppen in de armaturen verhuizen naar een bedienings pagina op het LCD: met het wonderwiel direct door de pagina's scrollen en aanraken maar.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag ervaren dat de navigatie deels werkt zonder dat de app aan staat. Via bluetooth krijg je geen Kaart maar wel het pijltjes beeld te zien. Ook kan je via de motor bij je favorieten. Die staan dan mi ook in het geheugen van de motor, de app staat immers uit. Grappig en werkt eigenlijk best goed.
 
Vanmiddag maar eens naar Biqer, de BMW dealeRT in EHV gereden. ik moet zeggen dat deze dealer het netjes voor elkaar heeft. Er hangt en goede sfeer en er is het eea te zien. Oke, het is mi nog niet zo als bij mijn dealer, maar dat is mijn mening. Ik werd er netjes ontvangen met een prima bakkie. Een paar plaatjes
5F4E97B5-5F9E-4D7B-AEDF-9BE57485F859.jpeg
FCDEBF9C-C04A-44BE-8C00-BA73CD0A3C9A.jpeg
85E372C5-6DE4-4F0B-BA34-75765E211313.jpeg
7C0685D2-424A-4831-A1CA-715F81E27769.jpeg
6EC9CB0E-1DB4-4EF2-AE72-B97AEC6F9F84.jpeg
 
Een 1250 GS met dubbele Akrapovic, ofwel 2 x €1000 extra, en straks misschien voor niets?
Het zal mij niet verbazen dat we de komende jaren te maken krijgen met een veel strenger beleid als het gaat om herrie van motoren, in Duitsland is het al zo ver.
Moet ook zeggen (woon in de buurt van een stoplicht) Harley’s maken wel heel bont :(, ik hoor ze het volgende stoplicht (500m) nog bulderen.
 
Ik weet zeker dat we niet meer onbeperkt herrie ( ik vind het vaak mooi geluid) kunnen maken en vind dat het ook terecht is. Laten we gewoon wat meer rekening met elkaar houden zodat we overlal mogen blijven rijden.

En laten we alle racefietsen, tractoren, oldtimer auto’s, electrische auto’s, scateboards enz enz verbieden.

Want volgens mij is iedereen tegenwoordig wel ergens TEGEN. Waren Koot en Bie toch al actueel in de 70 er jaren met de Tegenpartij :)
 
Het is toch allemaal vrij simpel. We hebben nu toch een geluidsnorm met elkaar afgesproken. Ik zeg handhaven!
Zelf heb ik mij laten verleiden om een nieuwe motor te kopen welke was voorzien van een akrapovic.
Deze uitlaat heeft een goedkeuring en produceert 85 dB maar ik overweeg om toch een standaardpijp te kopen.
En waarom, omdat je op een gegeven moment het geluid gewoonweg te veel vindt. En dat werd ik afgelopen motorvakantie gewaar in diverse tunnels in Oostenrijk. Maar de standaardpijp geeft in tunnels ook te veel herrie. Ik weet het niet zegt het maar?
 
Laatst bewerkt:
Deze uitlaat heeft een goedkeuring en produceert 85 dB maar ik overweeg om toch een standaardpijp te kopen.
En waarom, omdat je op een gegeven moment het geluid gewoonweg te veel vindt. En dat werd ik afgelopen motorvakantie gewaar in diverse tunnels in Oostenrijk. Maar de standaardpijp geeft in tunnels ook te veel herrie. Ik weet het niet zeg het maar?

Dat is exact de reden waarom ik de Akra na anderhalf seizoen weer terug heb gewisseld voor de originele demper.

Voor een toermotor vond ik dat diepe gebrom en gereutel op den duur net een beetje te veel van het juiste.
 
Over de Navi die afhankelijk is van je telefoon: dat vind ik een grote NoNo.
ik zou om die reden een generatie willen overslaan,
of in elk geval een extra (gewoon, standaard) Zumo of Tomtom laten monteren.
ik wil onder geen beding nog meer afh worden van een werkende phone..
(ik reis bewust met 2 telefoons, en niet zoals velen met die "handige dual SIM", die telefoons ook niet in zelfde rugzak of jas opbergen.. )
 
Kijk, dit bedoel ik nou: alle kleuren zijn mooi als het maar zwart is!
1625330658058.png

Blijkbaar de 2022 kleur optie drievoudig zwart voor EUR 447,70.
In de style Triple Black is de tourer een stijlvolle, elegante verschijning in Blackstorm metallic en zwart met een hoofdframe en kleppendeksel in Achatgrau en harmonieuze details.
 
Het is toch allemaal vrij simpel. We hebben nu toch een geluidsnorm met elkaar afgesproken. Ik zeg handhaven!
Zelf heb ik mij laten verleiden om een nieuwe motor te kopen welke was voorzien van een akrapovic.
Deze uitlaat heeft een goedkeuring en produceert 85 dB maar ik overweeg om toch een standaardpijp te kopen.
En waarom, omdat je op een gegeven moment het geluid gewoonweg te veel vindt. En dat werd ik afgelopen motorvakantie gewaar in diverse tunnels in Oostenrijk. Maar de standaardpijp geeft in tunnels ook te veel herrie. Ik weet het niet zeg het maar?
Gewoon laten zitten. Die chroompot is niet fraai en klinkt mi iets minder donker maar even hard/zacht
 
...dat is dezelfde oplossing die ik vanaf dag 1 al heb aangedragen... :+

Bekijk bijlage 1650617
Mi niet nodig ondanks dat het. nog niet perfect werkt. Er komen zeker updates aan en de nieuwe GS zal dit ook krijgen.
Ik vind de instelling bochtige routes al vele malen beter dan dezelfde instelling op de Grmin exemplaren

Wel een soort van knap dat die R1100S Turbo nog bestaat.Zal het ding wel heel gebleven zijn in die jaren
 
Ik volg die Turbo ook al jaren (maar nog niet zolang als Ron), had/heb ook wel interesse. Maar tussen de regels door lees je een waarschuwing waaruit ik opmaak dat het een showboat is, als je eens een keer het vermogen (variabele turbo boost, dus rustig opbouwen) zou gebruiken dan zijn ze bang dat ie dat mechanisch/thermisch niet aan kan. Verder idd vol met mooie snufjes en ik vind hem er ook leuk uitzien. Haje had twee jaar geleden een geblazen Bonneville T120 in de showroom staan, de upgrade zou 7 tot 9000 euro kosten. Grootste probleem toen was het vinden van een achterband die langer dan een rit meeging....
 
Ik volg die Turbo ook al jaren (maar nog niet zolang als Ron), had/heb ook wel interesse. Maar tussen de regels door lees je een waarschuwing waaruit ik opmaak dat het een showboat is, als je eens een keer het vermogen (variabele turbo boost, dus rustig opbouwen) zou gebruiken dan zijn ze bang dat ie dat mechanisch/thermisch niet aan kan. Verder idd vol met mooie snufjes en ik vind hem er ook leuk uitzien. Haje had twee jaar geleden een geblazen Bonneville T120 in de showroom staan, de upgrade zou 7 tot 9000 euro kosten. Grootste probleem toen was het vinden van een achterband die langer dan een rit meeging....
Zit te denken aan een opgevoerde Puch waar je de achterbrug van krom trok: zou bij die Turbo boxer behalve de achterband ook het cardan niet enorm op z'n donder krijgen en aan flarden getrokken worden?
 
Standaard heeft zo'n R1100S een peekaa of 98 (mits gezond, enz.enz.bla.bla.bla) ; en er zijn al vaker turbo conversies doorgevoerd bij die blokken. En als je het een beetje normaal blijft doen, en regelmatig onderhoud blijft verrichten (lees : ook goed zorg dragen voor het correct invetten van de spiebanen op de cardanas), dan kan iets best heel lang goed gaan.

Maar probeer er geen 'ziljoen' peekaas uit te halen ; dan gaat het niet goed.
Simpel.

Heb ooit dus ook een R1100S gehad, en met wat aanpassingen aan inlet- en uitlaatkant. En enkele aanpassingen aan de software liep het ding duidelijk fijner (en luider...), en hoger in de toeren duidelijk sterker en onderin duidelijk smeuïger, dan de standaard bromtol.

Niet dat de vermogenswinst nou zo 'huge' geweest zal zijn, maar het liep allemaal net iets fruitiger & vrijer, zeg maar.

Vond het eigenlijk wel een fijn ding..., maar ja..., dan lonkt er weer iets anders..., en toen was het hart zo maar weer zwakjes... :/



En omdat het altijd gekkerder kan... ; BMW ('n ouwe) R1200GS Twin-turbo..., want 1 is ook maar alleen, tenslotte... :+


 
Kijk, dit bedoel ik nou: alle kleuren zijn mooi als het maar zwart is!
Bekijk bijlage 1650699
Blijkbaar de 2022 kleur optie drievoudig zwart voor EUR 447,70.
In de style Triple Black is de tourer een stijlvolle, elegante verschijning in Blackstorm metallic en zwart met een hoofdframe en kleppendeksel in Achatgrau en harmonieuze details.

...zwaRT is leuk zolang het maar in de showroom blijft staan... :/



Ooit 1 maal een zwaRTe motor gehad..., en dan stond het ding er tippie-toppie bij, en dan na een halve dag buiten zag je op het glanzende plaatwerk overal 'stofjes'..., om gillend gek van te worden... :/


(g) September 1986 - laatste ritje voor inruil (d).jpg




Gister volk hier een proefrit in een zwaRTe Up. Het ding staat in de hal met daarover een kleedje (tegen het stof).
Dus ding naar buiten, en mensen rijden 29,6 kilometer proef.

Na die amper 30 kilometers overal al weer stofjes... :/ :/

...aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh....


Aansluitend het dingetje maar weer afgestoft, en retour halletje... :/



Want, (en om een eventuele volgende vraag te beantwoorden)... ; neen ze hebben niet gekocht, want ze vonden 'm te luxe, en ze hadden die luxe toch allemaal niet nodig, en ze waren bang om er een deuk in te krijgen, en dan was het mooie er gelijk af... :/ (bla, bla, reutel, reutel...)

...WAAROM KOM JE DAN..., JE WEET TOCH WAT ER ALLEMAAL OP EN AAN ZIT...?!



Had natuurlijk allemaal met de inruilprijs van de totaal verschoten ouwe rode Aygo te maken. De blanke lak viel van de bumpers. De banden waren op. De remmen voor gaar. De striping liet los. Er zaten deuken op nare plekken in. Er stond vocht in de kofferbak, en in de koplamp rechts.

Plus dat de binnenkant redelijk was uitgeleefd, en diverse kunststof delen in het interieur waren metallic rood gespoten, en die afwijkende metallic rode prutszooi liet her en der los...

Maar als ik dan toch maar ff 1000 euro meer voor de Aygo ging geven, dan was de Up opeens niet te luxe, en waren ze ook niet meer bang voor een deuk in het zwarte plaatwerk... :+ :+

...wij zeggen dan van : '...daaaaag...', niet tot ziens, en doe ze ook de hartelijke groeten in Friesland... :+




RA5.jpg


GROEN2.jpg
 
Laatst bewerkt:
...zwaRT is leuk zolang het maar in de showroom blijft staan... :/



Ooit 1 maal een zwaRTe motor gehad..., en dan stond het ding er tippie-toppie bij, en dan na een halve dag buiten zag je op het glanzende plaatwerk overal 'stofjes'..., om gillend gek van te worden... :/


Bekijk bijlage 1650875



Gister volk hier een proefrit in een zwaRTe Up. Het ding staat in de hal met daarover een kleedje (tegen het stof).
Dus ding naar buiten, en mensen rijden 29,6 kilometer proef.

Na die amper 30 kilometers overal al weer (overal) stofjes... :/ :/

...aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh....


Aansluitend het dingetje maar weer afgestoft, en retour halletje... :/



Want, (en om een eventuele volgende vraag te beantwoorden)... ; neen ze hebben niet gekocht, want ze vonden 'm te luxe, en ze hadden die luxe toch allemaal niet nodig, en ze waren bang om er een deuk in te krijgen, en dan was het mooie er gelijk af... :/ (bla, bla, reutel, reutel...)

...WAAROM KOM JE DAN..., JE WEET TOCH WAT ER ALLEMAAL OP EN AAN ZIT...?!



Had natuurlijk allemaal met de inruilprijs van de totaal verschoten ouwe rode Aygo te maken. De blanke lak viel van de bumpers. De banden waren op. De remmen voor gaar. De striping liet los. Er zaten deuken op nare plekken in. Er stond vocht in de kofferbak, en in de koplamp rechts.

Plus dat de binnenkant redelijk was uitgeleefd, en diverse kunststof delen in het interieur waren metallic rood gespoten, en die afwijkende metallic rode prutszooi liet her en der los...

Maar als ik dan toch maar ff 1000 euro meer voor de Aygo ging geven, dan was de Up opeens niet te luxe, en waren ze ook niet meer bang voor een deuk in het zwarte plaatwerk... :+ :+

...wij zeggen dan van : '...daaaaag...', niet tot ziens, en doe ze ook de hartelijke groeten in Friesland... :+




Bekijk bijlage 1650868

Bekijk bijlage 1650870
Ik ben teleurgesteld, volgende keer in uw drang naar perfectie ook graag de VW logo's op de velgen netjes in het gelid dus, nu staan ze maar een beetje alle kanten op. Ik snap dat het wat extra werk is, maar het zou zo mooi smoelen.

Kwa auto kleur moet ik toegeven dat vanaf 1997 onze auto's allemaal bewust stof kleurig gekozen zijn.
Tussen 1989 en 2018 lease auto's, waarvan ik bij de schuin gedrukte exemplaren de kleur niet kon bepalen.

1979-1980 VW 1302 Blauw (1972)
1980-1982 VW 1303S Rood (1973)
1982-1982 Renault 4 GTL Groen (1980) - mis stap
1982-1986 Opel Ascona B 19SR Groen (1978) - gecrashed
1986-1986 Ford Fiesta (1982) Groen - mis stap
1986-1989 Opel Kadett D Groen (1982)
------------------------------------------------
1989-1991 Opel Kadett E Rood - gecrashed
1991-1992 Opel Kadett E Wit (tijdelijk)
1992-1997 Opel Astra F Rood

1997-1998 Opel Astra F station Beige (diesel)
1998-2002 Opel Astra F station Beige (benzine)
2002-2006 Opel Zafira A Zilver
2006-2008 Toyota Corolla Verso Zwart (2004)
2008-2012 Opel Astra H station Beige
2012-2017 Opel Meriva B Beige
2017-2018 Opel Crossland X Grijs
-------------------------------------
2019-heden Opel Corsa E Grijs

Die zwarte RT zou me nog wel eens over de streep kunnen gaan trekken om een praatje bij de motor juwelier te maken.
 
FF kijken..., op automobielengebied... :/

1988 (1e auto !) - 1993 - Mini 1300 (1e maal) - rood
1989 - 1991 - Opel C Ascona 1.6 SR - wit/antraciet
1991 - 1992 - Opel D Rekord 2.0 S - blauw
1992 - 1993 - Audi 80 LS - grijs
1993 - 1995 - Audi 90 2.3 E - rood
1995 - 1996 - Mini Van 95 - zwart
1996 - 1997 - Mini 1100 Special - beige/bruin
1996 - 2013 - Mini 1300 (2e maal) -rood
1995 - 1998 - VW Golf 1.9 TDI - rood
1998 - 1999 - VW Golf 1.6 - futurageel
1999 - 2000 - Audi A4 1.9 tdi - blauw
2000 - 2000 - VW Golf 1.9 tdi - zwart
2000 - 2002 - VW Golf 1.6 - zwart (als 2e auto)
2000 - 2000 - VW Bora 1.9 tdi - zeegroen/blauw
2000 - 2001 - VW Bora 1.9 tdi - blauw
2001 - 2002 - VW Bora 1.9 tdi - reflexzilver
2002 - 2002 - VW Bora 1.9 tdi - refexzilver
2002 - 2003 - VW Caddy geel kenteken - reflexzilver
2003 - 2004 - VW Golf 1.9 tdi - grijs
2004 - 2005 - VW Golf 1.9 tdi Variant - grijs
2005 - 2006 - VW Jetta 1.9 tdi - reflexzilver
2004 - 2007 - VW Golf Cabriolet - blauw/beige (2e auto)
2006 - 2007 - VW Jetta 1.6 - zwart
2007 - 2008 - VW Golf GTI - futurageel (2e auto)
2007 - 2008 - ?
2008 - 2010 - VW Golf Cabriolet - blauw/blauw (2e auto)
2008 - 2009 - VW Golf Plus 1.9 tdi - zwart
2009 - 2009 - VW Polo 1.8 GTI - zwart
2009 - 2010 - BMW 320i - bordeaux
2010 - 2012 - BMW 318i - blauw
2012 - 2014 - BMW 325i - lichtgrijs
2014 - 2016 - SEAT Ibiza - blauw
2016 - 2016 - Fiat Punto 1.4 Turbo - wit

en vanaf daar weet ik het niet meer zo heel duidelijk..., maar..., in ieder geval een SEAT Ibiza in het donkergrijs, een SEAT Ibiza in het lichtgrijs, een SEAT Ibiza in het rood, een Mercedes C200Sport in het zwart, een AUDI A3 1.9 TDI Sportback in het zwart, een Mercedes C180 Elegance in het zwart, een Mercedes C180CDI in het lichtgrijs, een Mitsubishi Lancer in het grijs, een Golf GTI in het rood, een Golf GTE in het wit, een Peugeot 508 1.6 HDI in het 'PolaRT', een Opel Astra 1.0 Turbo in het blauw, een VW Beetle Cabrio in het grijs...


...en inmiddels sinds een week of 7 helemaal GEEN auto... :/

Komt echter wel weer.
Had voor mijzelf een fraaie A3 Sportback e-tron in gedachten gehad..., maar die was amper na binenkomst al weer weg voordat ik 'm zelf op naam kon hebben... :/

Heb er nu weer 1 onderweg..., maar..., ook die lijkt op voorhand al weg te gaan... ; fraaie toestand zo...:/



Een paar plaatjes die ik ff zo kon opduikelen... :+
 

Bijlagen

  • FIAT Punto 1.4 120 PK Turbo.jpg
    FIAT Punto 1.4 120 PK Turbo.jpg
    79,7 KB · Weergaven: 7
  • Mercedes-Benz C180CDI Avantgarde.jpg
    Mercedes-Benz C180CDI Avantgarde.jpg
    175,4 KB · Weergaven: 9
  • Mercedes-Benz C180K Elegance.jpg
    Mercedes-Benz C180K Elegance.jpg
    185,1 KB · Weergaven: 8
  • Mercedes-Benz C200 Sport (1).jpg
    Mercedes-Benz C200 Sport (1).jpg
    136,6 KB · Weergaven: 10
  • Mitsubishi Lancer 1.6.jpg
    Mitsubishi Lancer 1.6.jpg
    180,6 KB · Weergaven: 8
  • Opel Astra 1.0 Turbo Edition (2015).jpg
    Opel Astra 1.0 Turbo Edition (2015).jpg
    186,4 KB · Weergaven: 10
  • Peugeot 508 1.6 e-HDI Berline Blue Lease.jpg
    Peugeot 508 1.6 e-HDI Berline Blue Lease.jpg
    142,3 KB · Weergaven: 7
  • SEAT Ibiza 1.6 SC.jpg
    SEAT Ibiza 1.6 SC.jpg
    137,3 KB · Weergaven: 8
  • Seat Ibiza 1.6 105 PK.jpg
    Seat Ibiza 1.6 105 PK.jpg
    132,3 KB · Weergaven: 8
  • SEAT Ibiza 1.6 Style.jpg
    SEAT Ibiza 1.6 Style.jpg
    100,3 KB · Weergaven: 7
  • SEAT Ibiza 1.9 TDI.jpg
    SEAT Ibiza 1.9 TDI.jpg
    109,5 KB · Weergaven: 8
  • Volkswagen Beetle 1.6 Cabriolet Highline.jpg
    Volkswagen Beetle 1.6 Cabriolet Highline.jpg
    164,9 KB · Weergaven: 8
  • Volkswagen Golf 1.4 GTE Hybride.jpg
    Volkswagen Golf 1.4 GTE Hybride.jpg
    190,4 KB · Weergaven: 6
  • Volkswgen Golf 2.0 TSI GTI Executive.jpg
    Volkswgen Golf 2.0 TSI GTI Executive.jpg
    183,4 KB · Weergaven: 7
  • zzz Mini Red Hot 2.jpg
    zzz Mini Red Hot 2.jpg
    196,4 KB · Weergaven: 8
  • AUDI A3 1.9 TFI Sportback.jpg
    AUDI A3 1.9 TFI Sportback.jpg
    84,1 KB · Weergaven: 8
  • (a) vakantiehuis Périgné Frankrijk (a) aankomst.JPG
    (a) vakantiehuis Périgné Frankrijk (a) aankomst.JPG
    75,3 KB · Weergaven: 7
  • (1)(c) vakantievervoer.JPG
    (1)(c) vakantievervoer.JPG
    423,8 KB · Weergaven: 6
  • (A) 1995 (b) nieuwe Golf Rolling Stones TDI.jpg
    (A) 1995 (b) nieuwe Golf Rolling Stones TDI.jpg
    333,2 KB · Weergaven: 8
  • (A) 1998 (a) nieuwe Golf 1.6 Trendline.jpg
    (A) 1998 (a) nieuwe Golf 1.6 Trendline.jpg
    314,9 KB · Weergaven: 7
  • (A) 1999 (a) Audi A4.jpg
    (A) 1999 (a) Audi A4.jpg
    134,5 KB · Weergaven: 7
  • (A) Golf 1.6.jpg
    (A) Golf 1.6.jpg
    120,9 KB · Weergaven: 6
  • (f) Kruisspaak 133.JPG
    (f) Kruisspaak 133.JPG
    497,3 KB · Weergaven: 8
  • 1991 BMW E36 320i automaat (aa).JPG
    1991 BMW E36 320i automaat (aa).JPG
    99,3 KB · Weergaven: 7
  • Afbeelding 095.jpg
    Afbeelding 095.jpg
    284,9 KB · Weergaven: 7
Laatst bewerkt:
FF kijken..., op automobielengebied... :/

1988 (1e auto !) - 1993 - Mini 1300 (1e maal) - rood
1989 - 1991 - Opel Ascona 1.6 SR - wit/antraciet
1991 - 1992 - Opel Rekord 2.0 S - blauw
1992 - 1993 - Audi 80 LS - grijs
1993 - 1995 - Audi 90 2.3 E - rood
1995 - 1996 - Mini Van 95 - zwart
1996 - 1997 - Mini 1100 Special - beige/bruin
1996 - 2013 - Mini 1300 (2e maal) -rood
1995 - 1998 - VW Golf 1.9 TDI - rood
1998 - 1999 - VW Golf 1.6 - futurageel
1999 - 2000 - Audi A4 1.9 tdi - blauw
2000 - 2000 - VW Golf 1.9 tdi - zwart
2000 - 2002 - VW Golf 1.6 - zwart (als 2e auto)
2000 - 2000 - VW Bora 1.9 tdi - zeegroen/blauw
2000 - 2001 - VW Bora 1.9 tdi - blauw
2001 - 2002 - VW Bora 1.9 tdi - reflexzilver
2002 - 2002 - VW Bora 1.9 tdi - refexzilver
2002 - 2003 - VW Caddy geel kenteken - reflexzilver
2003 - 2004 - VW Golf 1.9 tdi - grijs
2004 - 2005 - VW Golf 1.9 tdi Variant - grijs
2005 - 2006 - VW Jetta 1.9 tdi - reflexzilver
2004 - 2007 - VW Golf Cabriolet - blauw/beige (2e auto)
2006 - 2007 - VW Jetta 1.6 - zwart
2007 - 2008 - VW Golf GTI - futurageel (2e auto)
2007 - 2008 - ?
2008 - 2010 - VW Golf Cabriolet - blauw/blauw (2e auto)
2008 - 2009 - VW Golf Plus 1.9 tdi - zwart
2009 - 2009 - VW Polo 1.8 GTI - zwart
2009 - 2010 - BMW 320i - bordeaux
2010 - 2012 - BMW 318i - blauw
2012 - 2014 - BMW 325i - lichtgrijs
2014 - 2016 - SEAT Ibiza - blauw
2016 - 2016 - Fiat Punto 1.4 Turbo - wit

en vanaf daar weet ik het niet meer zo heel duidelijk..., maar..., in ieder geval een SEAT Ibiza in het donkergrijs, een SEAT Ibiza in het lichtgrijs, een SEAT Ibiza in het rood, een Mercedes C200Sport in het zwart, een AUDI A3 1.9 TDI Sportback in het zwart, een Mercedes C180 Elegance in het zwart, een Mercedes C180CDI in het lichtgrijs, een Mitsubishi Lancer in het grijs, een Golf GTI in het rood, een Golf GTE in het wit, een Peugeot 508 1.6 HDI in het 'PolaRT', een Opel Astra 1.0 Turbo in het blauw, een VW Beetle Cabrio in het grijs...


...en inmiddels sinds een week of 7 helemaal GEEN auto... :/

Komt echter wel weer. Had voor mijzelf een fraaie A3 Sportback e-tron in gedachten gehad..., maar was al weg voordat ik 'm zelf op naam had... :/ Heb er nu weer 1 onderweg..., maar..., ook die lijkt op voorhand al weg te gaan... ; toestand zo...



Een paar plaatjes die ik ff zo kon opduikelen... :+
Klinkt als wie appelen vaart, die appelen eet. Ik heb een lange periode in het lease keurslijf gezeten, met 2x zelfs een 5 jaars contract. De rode Astra met rijke historie zelfs zover gerekt dat deuken niet meer gerepareerd werden (waaronder een deuk in het dak nadat er iets uit het kantoorraam van 2 hoog op gevallen was) en de garage zelfs voor olieverversen speciale toestemming van het lease bedrijf moest krijgen.

Die rode Astra had wel een rijke historie: met wegrijden van een parkeerplaats stond de auto eens plotseling met een klap stil: aanvankelijk zag ik niet eens wat er aan de hand was, maar ik bleek met de rechter wielophanging tegen een bermblok aangereden te zijn dat verdekt opgesteld stond en nu onder de auto verstopt lag:
1625405014058.png

De boel scheef (recht uit rijden betekende dat het stuur 30 graden scheef stond) en weer netjes gerepareerd.
Toen de auto over 100.000 km was, reed ik in de bocht van A16 naar A15, hoop geratel uit het voor-onder, ik kan van de linkerbaan naar de vluchtstrook verdagen. Pech hulp er bij, dat is einde auto meneer: distributie riem gebroken en dat geratel bekend weinig goeds, ik al blij en zag een nieuwe lease auto aankomen :+ Bleek de schade echt beperkt tot een gebroken riem, dus dat is ook gerepareerd.

Met de rode Kadett ben ik trouwens wel eens stilstaand als nummer 2 voor een rood verkeerslicht vol van achteren aangereden: door de knal lagen spullen uit de kofferbak naast me in de passagiers voeten ruimte, met mijn voorkantje knalde ik op de auto voor mij. Ik had een Kaagje maar slechts een tand door m'n lip wegens aanraking met het stuur, in de auto voor mij zaten twee geschrokken kindertjes gelukkig wel in de gordel op de achterbank. Die rode Kadett was voor en achter in de prak , total loss en werd daarom tijdelijk vervangen door een witte Kadett.
 
Laatst bewerkt:
Dat zijn hele nare dingen, die vaak half in het net iets te hoge gras verscholen beton-dingen... 🤨
Zogenaamde 'schrikblokken'...

...n paar jaar geleden... ; man belt voor een knappe 180 PK turbo-Focus die ik had staan.

Ik vraag van : U hep iets in te ruiluh m'neertje...?

En hij antwoordde : nee..., want vorige week kwam mij een tegenligger tegemoet, en die nam voor hem met hoge snelheid zo ontzettend de binnenbocht, dat ik voor hem moest uitwijken, en toen klapte ik over zo'n schrikblok heen, en ik raakte daarbij het motorblok van mijn BMW (auto...) net op het hoogste punt van dat betonblok.

En aangezien ik amper kon afremmen, is er met een beste vaaRT een flink deel van mijn motorblok onder de auto vandaan getrokken, plus dat de wielophanging, en bodem van de auto is beschadigd..., en daarbij was de auto een total-loss..., dus geen inruil..., en de veroorzaker is doorgereden...



:/ :/
 
Over hoog gras gesproken..., onze gemeente heeft bedacht dat zij het wel en wee van de vliegende bestuif-beestjes een heel warm hart toedraagt. En om die beestjes goed in de natuur op te laten gaan, heeft de gemeente een soort van anti-maai-beleid bedacht...

L E V E N S G E V A A R L I J K...!!!

In de middenbermen die je ons dorpje op de rondwegen graag vindt, staat het 'groenspul-met-bloempjes' inmiddels ruim boven de meter hoog.
En zo her en der heb je voetgangersoversteekplaatsen, en/of in- dan wel uitritten.

Maar denk maar niet dat je nog een voetganger, of iemand die uit zo'n T-splitsing de weg wil opduiken, ruim op tijd kunt ontdekken !!!
En andersom geldt ongeveer hetzelfde. Stel een persoon staat op zo'n uitrit (T-splitsing), en hij wil voor hem links af..., en ik zit op de rijbaan waar hij graag op wil..., hij ziet mij niet vanwege dat hoge spul, en ik zie hem niet om krek dezelfde reden...

Op de motor gaat het nog, omdat je daarop vrij hoog voor je uit kijkt, maar vanuit de automobiel zijn dit soort geintjes van onze gemeente echt levensgevaarlijk !


En ik kom dat geneuzel al meer in het land tegen..., blijkbaar is de bestuiving van het altijd geurig riekende geel/witte Klimkadavertje, en de instandhouding van de doorzichtig-gevleugelde zwart/blauw geblokte Paradijstroela een hogere prioriteit toegedacht, dan de soort van nationale veiligheid op de openbare weg... :/ :/
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan