BMW RT - alles over de motor en wie er op reed, rijdt of wilt rijden

Status
Niet open voor verdere reacties.
...eh..., wel bij het onderwerp blijven natuurlijk...

...het is aRT, of het is nix... 😁😁
 
Dat benne ontwennings verschijnselen.
Ik sta elke ochtend op het punt politie en verzekering te bellen, waarna het langzaam tot me doordringt dat ik zelf afscheid genomen heb van de RT.
IMG_E3571.JPG

De plek heeft gelijk een andere functie gekregen.
 
Laatst bewerkt:
.

...of..., gewoon een beetje sloophout organiseren, een ouwe zaag, en een paar beitels, spijkers, en wat schuurpapier in huis halen, en..., als de motorische drang toch het kookpunt bereikt, dan verder gaan met de nieuw gevonden hobby...

En dan als voorbeeld :


1650472853708.png




Het ding (en dan wel met een boxer-gelijkend motorblok) dik in de blanke botenlak hatsebatsen, en U heeft zomaar een fraai ornament op de oprit staan... :+


.
 
.

...of eentje van kaRTon in elkaar knooien...

Dan wel zorg dragen voor een correcte weersbestendigheid uiteraard.

Voorbeeld :

 
...nadeel van dat is dat je over van die grote longen moet beschikken..., want je blaast je helemaal het apelazarus elke ochtend...
 
.

...of..., gewoon een beetje sloophout organiseren, een ouwe zaag, en een paar beitels, spijkers, en wat schuurpapier in huis halen, en..., als de motorische drang toch het kookpunt bereikt, dan verder gaan met de nieuw gevonden hobby...

En dan als voorbeeld :


Bekijk bijlage 1752236



Het ding (en dan wel met een boxer-gelijkend motorblok) dik in de blanke botenlak hatsebatsen, en U heeft zomaar een fraai ornament op de oprit staan... :+


.
Dit ziet er wel sjiek uit! Eventueel kan je hem dan ook nog een mooi kleurtje meegeven, hoewel ik dat zelf denk ik achterwege zou laten. Wel een goed idee voor in de voortuin (eens kijken of vrouwlief daar ook zo over denkt...)
 
IMG_3951.jpeg

Afgelopen zaterdag een ritje met de deelnemers van het weekend in Meanderscheid de z.g.n. "Pre-Meet". Het startpunt was toevalligerwijs sooRT van min of meer in mijn achtertuin, dus ik was voor het eerst als eerst!
IMG_3915.jpeg

Toevallig had ik de dag er voor een vlieglesje verzorgt voor de gezelligste vliegclub van Midden Nederland (de AeroClub Hilversum Amsterdam, aka de "ACHA") zodat ik van boven het trefpunt kon vastleggen, in de rechterbovenhoek van het kruispunt in het midden, dat Fast Food ding met Schotsklinkende naam.
IMG_3952.jpeg

Al rap werd het gezelliger. Zo heel Speziahl blijkt mijn Option 719 Speziahl RT nou ook weer niet te zijn...

IMG_3957.jpeg

Nee, u heeft geen glaasje te veel op en ziet niet dubbel, het zijn er "gewoon" twee. Dit geld die dag ook voor de verschijning van een R1250GS in het semi mat zwart met geel/zilver belettering. Die was ook dubbel te zien. Met als bijzonderheid dat 1 van die twee exemplaren bereden wordt door een tengere dame die minder weegt dan de volle tank inhoud van het ding en twee bandjes (zonder de velgen denk ik dan). Een aardig stukje van de route heb ik achter deze dame mogen rijden en zij blijkt erg in heur nopjes met de fiets. Staand bochtjes door, waarom niet?

Het tochtje ging over zeer smalle dijkjes waar we verassend goed konden door rijden, ik had op zaterdag eigenlijk grotere hordes fietsers op die dijkjes verwacht, zeker gezien het fraaie weer. OK, er stond een voor fietsers wellicht iets afschrikkend stevig briesje, maar toch.

Zeer gezellig omdat dit gezelschap al flink wat jaaRTjes dit sooRT van Pre-Meets en daarop volgende weekendjes met elkander hebben doorgebracht.
Marian (van JanC'borg) had een aantal van die edities in een zeer fraai fotoboek samen gebracht:
IMG_3953.jpeg

Mooi werk: mag je best trots op zijn!

Enfin, het was zeer geslaagd. Vlak voor het afscheid ging het langs een ijs salon in het centrum van Oud IJsselstein (ik dacht dat het hele durp nieuwerwets was, maar er is dus een heus oud centrum). We moesten daar eerst nog even wachten voor de passage van een onderzeeër van heer Poetin want de ophaalbrug stond omhoog.
IMG_3962.jpeg

Kijk, nu is het makkelijker te zien dat u niet dubbel ziet: 1 Speziahl met en 1 Speziahl zonder mensen. Doordat ik mee reed kon Jan mooi in zijn achterspiegel eindelijk eens zijn eigen fraaie "Angel Eyes" koplampjes zien. En dat gold dan natuurlijk ook voor mezelf. Man, wat een prachtig iets. Jan en ik zijn het eens: toch mooier dan die nieuwe "Spleet Oogjes". (Sorry Gerwin!! Maar jij hebt weer een mooie iPad als Dashboard, wij zitten tegen klassieke klokkies aan te kijken, oh wacht, wij zijn van dusdanige leeftijd dat ons dat ook stiekem wel sjiek vindt).

IMG_3963.jpeg


Ik moest het ijsje laten passeren want 's avonds naar Tina Turner de Musical en met Karin afgesproken om 16:30 thuis te zijn. Om 16:29 rolde ik de Niet-Zo-Speziahle-Speziahle-Spätzi haar hokje weer in. Lekker dagje. Lekkere motoRT. Niets meer aan doen.
 
.

...pffff..., gister was het weer zo'n dag... :/

En dus kan de stofdoek er (ook) weer over heen... :+

Want na een stuk zandpad in de NO-polder, daar dan ook koffie + een beste plak Friesch suikerbrood in het fris groene gras...

...om er dan trouwens na 1 slok van die koffie in de polder achter te komen dat er 2 van gele boomdingen (die je overal ziet liggen) onder in mijn koffie zijn gedondeRT... :/ :/

En na bijvoorbeeld een pauze + een kop soep bij Huis Doorn, is de PolaRT na 348 nogal winderige kilometers toch weer beheurlijck stoffig geworden... :/



...polderzand...

i-38sw6vf-XL.jpg




...en van die gele dingen, die je overal ziet liggen, nu ook onderin de koffie... :/

i-S6t95x5-XL.jpg




...altijd goed ; een dubbele plak Friesch suikerbrood..., lekker hoor !!...


i-F6fB4mP-XL.jpg




...hier tijd voor een kop soep, en een krentenbolletje... :Y

i-HV46kxq-XL.jpg




...nergens last van..., die wegsleepregeling geldt tenslotte alleen voor rechtse, zwarte sedans, niet voor linkse blauwe RT's... :+

i-T6wgc2C-XL.jpg
 
Afgelopen zaterdag een ritje met de deelnemers van het weekend in Meanderscheid de z.g.n. "Pre-Meet". Het startpunt was toevalligerwijs sooRT van min of meer in mijn achtertuin, dus ik was voor het eerst als eerst!

Zeer gezellig omdat dit gezelschap al flink wat jaaRTjes dit sooRT van Pre-Meets en daarop volgende weekendjes met elkander hebben doorgebracht.
Marian (van JanC'borg) had een aantal van die edities in een zeer fraai fotoboek samen gebracht:

Mooi werk: mag je best trots op zijn!

...sorry, ik wis-ut-nie..., niemand vertelt ook wat... :/
 
...sorry, ik wis-ut-nie..., niemand vertelt ook wat... :/
Het spijt mij dat ik niet gefungeerd heb als Boodschapper....

Maar.....

Ik heb wel een stevig alibi.
Enfin. Zelf was ik op de hoogte van dit ritje wegens zitting in de WhatsApp groep van dit weekend tripje gebeuren in Deutschland. Een sooRT van traditie waar u zelve eens een editie van heeft georganiseerd waar ondergetekende met zeer veel plezier aan deel heeft genomen. U weet wel. Toen met die fraaie Action tas als afdek dingie van mijn fraai lederen Corbin zadeltje?

Dit jaar zijn Karin en ik verhinderd om het weekend bij te wonen (want in Canada), maar ik schrijf en lees graag mee in het App groepje. En had zodoende wel kennis van de Pre Meet Happening op zaterdag 23 april. Had echter zelf de handjes nogal vol met het optuigen van een eerste bijeenkomst van Stichting Project Spitfire voorafgaand aan dit geinige ritje. Dat heugelijke feit deed zich Goede Vrijdag voor. In de ochtend was ik met de RT "ff" naar Diep Brabant afgezakt, tussen kilometers lange rijen blik Wakansie File door. Na een kleine maand zoeken op Marktplaats naar een geschikte iPad Pro 12.9" was ik tegen een vriendelijk geprijsd exemplaar aangebotst voorzien van maar liefst 1 TB aan SSD. Nu is vaak zo met MP: "Als het te mooi om waar te zijn lijkt, dan is dat het meestal ook" en dan heb je een duur betaald Sjineez kloon ding die het uiteindelijk vlot begeeft. Dus wil je in zo'n geval het apparaat vast kunnen pakken voordat je het afrekent. En dit exemplaar was deugdelijk (mijn iPhone herkende het ding als zijnde een iPad en stelde voor het ding in te stellen analoog, maar dan digitaal, aan de instellingen op mijn iPhone).
RT weer opgestaRT, beetje onrust wegens een oranje motorblok symbooltje in het display. Blijkt iets met klep in uitlaat te zijn dat iets met uitstoot en geluid te maken heeft. Is sinds afgelopen zaterdag weer uit beeld.

Enfin, daarna dus met gezwinde spoed naar vliegveld Hilversum voor de Meet and Greet van Project Spitfire. Er was een camera aanwezig van RTV Baarn die er ook een leuk item over maakte.

Enfin, ik had daar dus vrij voor gevraagd, evenals voor 23 april wegens het bijwonen van Tina Turner The Musical. Daar paste dan precies 6 dagen werken voor de KLeM tussen. Dat begon dan op zaterdag 16 april, mijn verjaardag. Het rooster had ik niet geheel uit mijn hoofd geleerd (lees: ik had onthouden hoe laat ik moest aanmelden en hoe laat ik vrijdag 22 april weer zou afmelden). Dik kwartiertje eerder van huis om wat lekkers voor de crew te halen.
IMG_3791.jpeg


Crew die mij dan voorzagen van een zelf geknutselde slinger waarmee ik trots na afloop van de Napels heen en weer (breek me de bek niet los over het omdraai proces daar in dat Maffia Oord) van Charlie 14 naar Delta 25 wandelde. Gedurende de wandeling nog ff snel de gemiste berichtjes te checken (ik was immers jarig weet u nog?). Kwam er een berichtje van dochterlief voorbij die woonachtig is in Cambridge en een filmpje stuurde van heur auto rit met heur vers vriendje (sinds december 2021 aan de verkering) richting heur schoonfamilie voor de eerste kennismaking. Schoonfamilie woonachtig de volle 25 auto minuten van Glasgow. Het oord waar ik 5 minuten daarvoor tijdens het uitstappen van de 180 klantjes uit Napoli het vliegplan van had bestudeerd. Ah. Dat is grappig. Vlucht met min of meer dezelfde bestemming als dochterlief met verse schoonzoon. Gauw ff geAppt of een treffen te organiseren viel en:
IMG_3808.jpeg

Meet And Greet bij een fraai thema: een late Spitfire variant (gebouwd in 1944). Mondkapjes nog verplicht in het museum.

IMG_3809.jpeg


Maar ff snel plaatje knippen met stiekem maskeRTje af, dat kon dan wel.

Enfin, deze dag was dus rap om, geen tijd om op het MF rond te neuzen. Rest van de KLeM daagjes waren ook wel aardig gevuld. Vrijdagavond 22 april de Navigator VI aan de kompjoetur gehangen en de route over gepompt. Man man man, wat een ergernis weer. Duurde een eeuwigheid voordat die routes waren geïmpoRTeerd. Ik ga denk ik een brief schrijven aan BMW Motorrad. "Dank voor jullie mooie promo filmpje over hoe vet gaaf die Connected Ride Cradle wel niet is en aan hoeveel BMW motor fietsen die wel niet te knopen is. Rochel nou maar een stuk dashboard plastic waardoor die fantastische Cralde wel op onze fraaie €28k kostende Speziahl RT te knuppen is". Alternatief: met de verf föhn in de weer. Of de dremel. Maar om dat dan op een €28k kostende fiets los te laten..... De nieuwere RT's met vergelijkbare uitrusting gaan overigens vrolijk over de €30k..... maar...... dan past dus die cradle zonder problemen! En zo heb elluk nadeel wel weer suh foordeel!

Maar dan in misschien iets sjiekere bewoordingen.

Enfin. Lang verhaal koRT. Druk druk. Geen tijd gehad om hier nog ff deelnemers aan die door, voormalig RT sjoofeur, Henk georganiseerde rit happening te werven. Waarvoor dus toch nog de excuses...
 
Laatst bewerkt:
Even is 'ie stil en dan ineens verschijnt er een vliegende blauwe SpitfiRT :t
Nu moet de baas nog oefenen met zijn stuitje of zo en dan mag 'ie zelf ook.
Vliegbasis Hilversum, in mijn opleidings tijd als genezerik (hetgeen op Hollandsche Rading plaatsvond) kwam ik daar nog wel eens, achterop bij een maat met een oude R60 of zo.
Dat RT meet SpitfiRT wordt iets met een Corsa erbij helaas.
 
Bekijk bijlage 1753736
Afgelopen zaterdag een ritje met de deelnemers van het weekend in Meanderscheid de z.g.n. "Pre-Meet". Het startpunt was toevalligerwijs sooRT van min of meer in mijn achtertuin, dus ik was voor het eerst als eerst!
Bekijk bijlage 1753737
Toevallig had ik de dag er voor een vlieglesje verzorgt voor de gezelligste vliegclub van Midden Nederland (de AeroClub Hilversum Amsterdam, aka de "ACHA") zodat ik van boven het trefpunt kon vastleggen, in de rechterbovenhoek van het kruispunt in het midden, dat Fast Food ding met Schotsklinkende naam.
Bekijk bijlage 1753738
Al rap werd het gezelliger. Zo heel Speziahl blijkt mijn Option 719 Speziahl RT nou ook weer niet te zijn...

Bekijk bijlage 1753739
Nee, u heeft geen glaasje te veel op en ziet niet dubbel, het zijn er "gewoon" twee. Dit geld die dag ook voor de verschijning van een R1250GS in het semi mat zwart met geel/zilver belettering. Die was ook dubbel te zien. Met als bijzonderheid dat 1 van die twee exemplaren bereden wordt door een tengere dame die minder weegt dan de volle tank inhoud van het ding en twee bandjes (zonder de velgen denk ik dan). Een aardig stukje van de route heb ik achter deze dame mogen rijden en zij blijkt erg in heur nopjes met de fiets. Staand bochtjes door, waarom niet?

Het tochtje ging over zeer smalle dijkjes waar we verassend goed konden door rijden, ik had op zaterdag eigenlijk grotere hordes fietsers op die dijkjes verwacht, zeker gezien het fraaie weer. OK, er stond een voor fietsers wellicht iets afschrikkend stevig briesje, maar toch.

Zeer gezellig omdat dit gezelschap al flink wat jaaRTjes dit sooRT van Pre-Meets en daarop volgende weekendjes met elkander hebben doorgebracht.
Marian (van JanC'borg) had een aantal van die edities in een zeer fraai fotoboek samen gebracht:
Bekijk bijlage 1753740
Mooi werk: mag je best trots op zijn!

Enfin, het was zeer geslaagd. Vlak voor het afscheid ging het langs een ijs salon in het centrum van Oud IJsselstein (ik dacht dat het hele durp nieuwerwets was, maar er is dus een heus oud centrum). We moesten daar eerst nog even wachten voor de passage van een onderzeeër van heer Poetin want de ophaalbrug stond omhoog.
Bekijk bijlage 1753741
Kijk, nu is het makkelijker te zien dat u niet dubbel ziet: 1 Speziahl met en 1 Speziahl zonder mensen. Doordat ik mee reed kon Jan mooi in zijn achterspiegel eindelijk eens zijn eigen fraaie "Angel Eyes" koplampjes zien. En dat gold dan natuurlijk ook voor mezelf. Man, wat een prachtig iets. Jan en ik zijn het eens: toch mooier dan die nieuwe "Spleet Oogjes". (Sorry Gerwin!! Maar jij hebt weer een mooie iPad als Dashboard, wij zitten tegen klassieke klokkies aan te kijken, oh wacht, wij zijn van dusdanige leeftijd dat ons dat ook stiekem wel sjiek vindt).

Bekijk bijlage 1753742

Ik moest het ijsje laten passeren want 's avonds naar Tina Turner de Musical en met Karin afgesproken om 16:30 thuis te zijn. Om 16:29 rolde ik de Niet-Zo-Speziahle-Speziahle-Spätzi haar hokje weer in. Lekker dagje. Lekkere motoRT. Niets meer aan doen.
Bekende stek in Vreeswijk, naast de kapper en Luigi's ijssalon.

Kon er helaas door plots overwerken niet bij zijn. Volgende keer.
 
Jammer dat wij niet mee mochten Ron…….

Nee hoor Jeroen, ben niet jaloers op de mooie BMW angel eyes, houd zelf wel van mijn spleetoogjes :) En mijn boordplank met navigatie bevalt prima.
Gelukkig gaat het om het plezier wat je aan motorrijden beleefd en niwr aan type of merk motoRT
5E8BAE22-355C-4F39-BAFE-3C841753361A.jpeg
 
Jammer dat wij niet mee mochten Ron…….

Nee hoor Jeroen, ben niet jaloers op de mooie BMW angel eyes, houd zelf wel van mijn spleetoogjes :) En mijn boordplank met navigatie bevalt prima.
Gelukkig gaat het om het plezier wat je aan motorrijden beleefd en niwr aan type of merk motoRTBekijk bijlage 1754007
En zo ist maar net Gerwin!

Als ik dat promo fillumpie van BMW Motorrad mag geloven, zou het heel best kunnen dat ook jij met de iPad Dash je BMW Connected Ride App op je SmaRT Feun zou moeten kunnen updaten en dan zou je qua navigatie er op vooruit motten gaan. Cradle heb je niet nodig als het goed is want jouw moderne RT is sowieso af fabriek al Connected Ride meen ik.
 
Even is 'ie stil en dan ineens verschijnt er een vliegende blauwe SpitfiRT :t
Nu moet de baas nog oefenen met zijn stuitje of zo en dan mag 'ie zelf ook.
Vliegbasis Hilversum, in mijn opleidings tijd als genezerik (hetgeen op Hollandsche Rading plaatsvond) kwam ik daar nog wel eens, achterop bij een maat met een oude R60 of zo.
Dat RT meet SpitfiRT wordt iets met een Corsa erbij helaas.
Kom tzt maar lekker meeten met de Corsa
 
Rochel nou maar een stuk dashboard plastic waardoor die fantastische Cralde wel op onze fraaie €28k kostende Speziahl RT te knuppen is". Alternatief: met de verf föhn in de weer. Of de dremel. Maar om dat dan op een €28k kostende fiets los te laten..... De nieuwere RT's met vergelijkbare uitrusting gaan overigens vrolijk over de €30k..... maar...... dan past dus die cradle zonder problemen! En zo heb elluk nadeel wel weer suh foordeel!

Maar dan in misschien iets sjiekere bewoordingen.

Over Prijzen gesproken..., open voor de aardigheid eens de BMW Motorrad Configurator.
Kijk dan bij 'Tour'

En dan zien we dat de SpleetogeRT vrolijk gepresenteerd wordt 'vanaf 23.200,-*'

En de goedgelovige denkt dan misschien al gauw van '...best 'n hoop geld..., maar het valt misschien nog mee, voor zo'n tablet-op-wielen.

Goedgemutst klik je dan op de in zwaRT afgebeelde toerplof..., en..., er staat plots dat de (nu witte...) RT er is 'vanaf 24.300,-*'... :/
Als in : met 1 muisklik is de fiets nu zomaar een ongezellige 1.100 euro's duurder... :/ :/

...zo..., je bent weer van de zuurstof af, en vol goede moed klik je toch verder..., en eigenlijk alles wat je niet wilt, dat is zo'n plain-Politie-witte toerfiets.

En daarom klik je een kleuRTje aan...

Blauw is bijna 638 meer
ZwaRTzwaRTzwaRT is bijna een voordelige (...) 461 meer
En..., sjiekwit-met-blauwe-streepjes dat moet 1.911,80 meer ophoesten...

Goed..., simpel-wit wil ik niet, blauw heeft 'iedereen' al, en zwartzwartzwart is alleen versgepoetst-in-de-showroom mooi.

Dus we laten 'm flink uit de broek hangen, en kiezen voor het sjiekwit-met-blauwe-streepjes..., en gauw uit het hoofd rekenen we van 24.300 + 1911 = 26.211 euro..., maar..., DAN heb je ook wat !!

Toch ?!

Huh..., BMW rekent toch anders..., want de 26.211 is bij hun 26.518,54 euro geworden..., als in : er is weer ergens ruim 300 euro bij opgesnoept... :/

...en de ergernis begint een klein beetje toe te slaan...

Maar..., je wilt toch wel graag die sjiekwitte..., nou ja..., verder klikken maar dan...

Al die gefreesde spullen laten we maar links liggen, maar we kiezen wel voor het Comfort- en Dynamic pakket !

Die twee laatste opties kosten volgens de configurator samen toch een lieve 3.227,07 euro..., en als we dan vlot doortellen dan is het van 26.518,54 + 3.227,07 = 29.745.61 euro..., pfhoe..., toch net onder de pijngrens van 30K...

Eh..., nou nee hoor..., want bij BMW komt de rekensom zomaar uit op 31.119,45..., en dat houdt in dat er WEER een fiks bedrag er bij opgesnoept is..., een verschil van maar liefst 1.373,84 !

:/

En dat gaat gewoon zo door..., het bruine zadel (wel fraai bij het wit denk ik) staat in de prijslijst voor 229 euro.
Nou..., klik 'm maar eens aan !

We zitten dus al op een zere 31.119,45 euro + 229 = 31.348,45 euro zou je dan denken
Toch ?

Mis (!)..., BMW vindt dat het nu 31.386,21 niet gaan kosten..., als in : de getoonde 229 voor het zadel is plots 266,76 geworden... :? :?

Waarom in 1 keer bijna 40 euro meer...?????????????????????
Afvalstoffenheffing mbt het zwaRTe zadel...???

Inmiddels 3 valiumtabletten verder slaan we nu helemaal op hol, en we klikken ook maar de audio aan.
Dat kost dan 1172.49 euro.

Dus totaal 31.386,21 + 1.172,49 = 32.558,70 euro totaal (en voor de duidelijkheid..., dat is ZONDER topkoffer...)
BMW is echter van mening dat het antwoord op deze rekensom 32.746,69 is... :/

...en dat is wederom een verschil van 187,99 euro, in het voordeel van die rekenwonders uit Berlijn... :/

En nu willen we het weten ook..., de bandenspanningsonzin ; het staat voor in prijslijst voor 251,68 euro.

Dus totaal 32.746.69 + 251.68 = 32.998,37
BMW is echter van mening dat het antwoord op deze rekensom 33.038,72 moet zijn... :/

...en dat is wederom een verschil van 40.35 euro, en ook weer in het voordeel van de boekhouders uit Berlijn... :/

De LED verstralers dan maar..., die staan voor 398,09 in de lijst.
Klik ze aan, en ze kosten 461.91..., en dat is weer 63.82 verschil... :/

Idem met de SpoRTuitlaat..., in de prijslijst voor 513.04, maar in werkelijkheid ook fix duurder, want 'onze' RT zit inmiddels al op 34.059,43 euro !


Reken nog ff een vlotte 1000 euro voor een topkoffer..., en wat begon met 23.200 euro, kost nu zomaar 35.000 euro... :/ :/
En in dat bedrag zit een hele ruime, en vooral ernstig onduidelijke 3000+ euro dat BMW er zomaar bij opsnoept... :/

35K voor 1 motor... :/




Enfin. Lang verhaal koRT. Druk druk. Geen tijd gehad om hier nog ff deelnemers aan die door, voormalig RT sjoofeur, Henk georganiseerde rit happening te werven. Waarvoor dus toch nog de excuses...

...laat maar..., het hoeft al niet meer..., ons gaan toch niet meer mee..., graag of helemaal niet, zeg maar... :+
 
Laatst bewerkt:
Vliegbasis Hilversum

...been there, done that...

Ooit..., jaren geleden alweer waren we als bedrijf een winnaar in 1 of andere zelf-op-borst-klopperij wedstrijd.
En de hoofdprijs was om dan per persoon in 1 vliegtuigje plaats te nemen, en onder begeleiding (uiteraard...) van een instructeur van Hilverdorp naar Texel te vliegen.

Op Texel de lunch te genieten, en dan weer terug naar Hilverstad.

...mwha..., leuk allemaal hoor..., maar dan stap je in zo'n motorisch aangedreven buizenframe met tentdoek, en je gaat met de snelheid van een slome Zündapp de lucht in..., terwijl het ding rammelt en ratelt dat het lieve lust is...

Lang verhaal koRT : ik was blij dat ik op Texel was, en ik was blij dat ik weer terug in Hilversum was...


i-mJCX8JB-L.jpg


i-RkBbm9r-L.jpg


i-Kq6QdXD-L.jpg


i-bLjD2g8-L.jpg


i-ZXZ6hd6-L.jpg


i-rLGpzhn-L.jpg


i-trZNMjj-L.jpg
 
Die prijzen.....niet normaal meer..........
Ik blijf minstens 10jr doorrijden op dezelfde motor

...dat heb ik dus ook 'maar' gedaan..., 2011 aangekocht...

Was de bedoeling om er 3 jaar mee te rijden, en om dan over te stappen op de vloeistofkoeleRT.
Heb ook in 2014 proef gereden op toen de GSA met vloeistofkoeling.

...en ook gelijk weer terug gebracht...

Had een sooRT van evo-versie van de DOHC verwacht ; maar hoe enorm die bubbel uit-1-spatte.

Nou..., nog maar een jaaRTje door-DOHC-en dan !

En het jaar erop dacht ik hetzelfde.
...en het jaar daarop dacht ik hetzelfde...

...en zo denk ik er nu nog steeds over.

Ik heb niet veel haar meer op mijn hoofd, maar dat wat er nog zit denkt er echt niet aan om 35K voor een motor uit te geven... :/

De PolaRT heeft nu bijna 74.000 echt totaal probleemloze kilometers aan rijplezier geleverd ; en daar zullen nog vast een paar bijkomen... :+



...2011 eerste toeRTje ; had 'm net opgehaald, en hier iets van 75 kilometers op teller...

i-QkTCwWN-L.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan