BMW-Wouter
MF veteraan
- Onderwerp starter
- #2.676
Uit de reeks waar ook pikheet thuis hoortgoh, dat is lang geleden dat ik dat woord gehoord of gelezen heb.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Uit de reeks waar ook pikheet thuis hoortgoh, dat is lang geleden dat ik dat woord gehoord of gelezen heb.
Ben ook erg benieuwd hoe het verhaal verder gaat…………..Wat zonde van de "Spitfire".........
Lijkt me een Plausibele Verklaring.Over de schakelassistente: dat het op een twee-cylinder boxeRT totaal anders voelt dan een de zes-cylinder of vier-cylinder lijn motor heeft alles te maken met het krachtenspel en bewegende massa in de motor. Of te wel het koppelverschil tijdens een schakelactie tussen 600cc of 250cc per cylinder. Dit laatste zou kunnen verklaren waarom (zo te zien en volgens mij) de R18 met 900cc per cylinder geen schakelassistente heeft.
Die Reputatie ken ik..
...ja, ja, ja..., leuk allemaal die 1600 dingen..., maar als je goed kijkt, dan gaan ze kapot waar je bij staat...
Het is een beetjes appels met peren vergelijken, allebij fruit maar toch anders. Of vet-lederen schoenen met leren zool vergelijken met gympen, allebij schoeisel maar toch anders.Nog even over het gevoelsmatig "lekkerder sturen" van de 16GT: zijn er anderen die dat is opgevallen ?
zit dat tussen mijn oren, of is het een combi van andere geometrie, de lekker spinnende 6cyl motor en de boterzachte shifter.. ?
En op de voorgrond mijn R100RT ( heb ik ook.
Gelukkig onderkende broeder GLK ook het ongemak van zo'n 1600, en werd de situatie drastisch gewijzigd..., en dat zagen we zelfs langs de kant van de weg terug...
Want de 1600 werd vervangen door de veel sportievere 1200...
Ik denk dat het torretje wel veel doet tussen de oren. Met vrinden in de Eifel was men stevig onder de indruk van capaciteiten .Met de vrouw achterop maakte het niet uit in welke versnelling je naar boven zoeft. Het 6 pittertje blijft gaan. Maar ondanks de prima remmen was het gewicht heuveltje af goed merkbaar. En niet alleen aan de banden slijtage. Soms was het net aan om bochtje te halen zeg maarNog even over het gevoelsmatig "lekkerder sturen" van de 16GT: zijn er anderen die dat is opgevallen ?
zit dat tussen mijn oren, of is het een combi van andere geometrie, de lekker spinnende 6cyl motor en de boterzachte shifter.. ?
Peter met de neus vooraan zeg maarEn op de voorgrond mijn R100RT ( heb ik ook
nog steeds) uit 1990, dus met mono achtershock en voorvork/remmen net als de K75. 18 inch wielen, voor 90 en achter 120 of 130 breed. En dat stuurt eigenlijk prima. Op natte dijkjes houd ik 1000XR en en superdukes achter me
wellicht voor de bezorgde kijkeRT toch enige uitleg. Een stelletje onverlaten, zichzelf motorvrinden noemend, had het onderdeel ergens gevonden tijdens een stop bij een bakkeRT en deze onder mijn brommeRT gelegd. Flesje water op straat geleegd en maar hopen dat Gerwin en Hennie uit de panty zouden schieten………..
...ja, ja, ja..., leuk allemaal die 1600 dingen..., maar als je goed kijkt, dan gaan ze kapot waar je bij staat...
...
Zo, het is weer even geleden dat ik hier actief ben geweest. En hoewel het voor mij zeker geen 9+ maanden was zoals sommigen hier (@Jeroen1969 ahum.....), toch langer dan ik had gewild.... De zomermaanden heb ik eigenlijk ook te weinig tijd op de brommeRT doorgebracht. Nu hopelijk nog een beetje inhalen. Maar, na 4000 km op de boxer nog steeds dik tevreden met de aanschaf.
Ben wel bang dat er een wat duurdere operatie aan zit te komen, de koppeling lijkt langzaam aan zijn beste tijd te hebben gehad. Maar dat is risico van het vak als je een motor met 110k op de teller koopt. Iemand van hier ervaring met het vervangen van een koppeling van een R1150RT? is dit een klusje dat je zelf kan doen of sla ik dan 20 x met m'n kop tegen de muur???
Die onvrijwillige landing van de Spitfire ziet er trouwens lelijk uit. Jeroen.... Gelukkig geen gewonden! Is er inmiddels al meer bekend over mogelijkheden om hem weer luchtwaardig te maken?