BMW-Wouter
MF veteraan
- Onderwerp starter
- #2.701
Note: reken bij de 1600 niet op de motorrem, dit is geen blok wat je "opvangt" bij terugschakelen.
Dat afremmen op de motor is één van de hele sterke eigenschappen van de RT in de bergen!Maar ondanks de prima remmen was het gewicht heuveltje af goed merkbaar. En niet alleen aan de banden slijtage. Soms was het net aan om bochtje te halen zeg maar
Als dat niet zou gebeuren moet je heel wat remmen en dat zag ik vaak bij andere motoren bij tochtjes door de bergen.
Een vervelend iets is dat, laatst met wat vrinden naar Oostenrijk geweest waarbij ik regelmatig in de auto van een ander reed en die auto weigerde ook op de motor te remmen, zoiets had ik ook ooit met de 3-cylinder Opel Crossland, bergje op gaat prima en bergje af slaat zo'n ding gewoon op hol.
Doe me dan maar een RT of een ouwe VW Kever, die laatste kwam met zwart geblakerd motor deksel beneden na al het geknal en geplof bergje af.