Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Bmw S1000r de koning van de nakeds


Mooie motor!!
Draai cirkel niet echt last van volgens mij.. iig niet opgevallen dat dat groter dan normaal zou zijn.
 
Dat zou de nokkenas kettingspanner kunnen zijn. Schijnt soms ook een dingetje te zijn bij de S. Als je twijfelt, altijd even iemand naar laten luisteren.

Dank je. Daar zat ik ook aan te denken. Ik moet sowieso nog langs de dealer, want ik ontdekte gister dat er één vorkpoot lekt. Niet veel, maar toch...
 
Dank je. Daar zat ik ook aan te denken. Ik moet sowieso nog langs de dealer, want ik ontdekte gister dat er één vorkpoot lekt. Niet veel, maar toch...
Dan ben je aan de beurt Maus de mijne is nog steeds weg met een lekke voorpoot, hebben ze opgestuurd naar een öhlins specialist (tenzij je geen elektronische vering hebt dan is het schijnbaar geen probleem)
 
Dan ben je aan de beurt Maus de mijne is nog steeds weg met een lekke voorpoot, hebben ze opgestuurd naar een öhlins specialist (tenzij je geen elektronische vering hebt dan is het schijnbaar geen probleem)

Raar. de vorken van een S1000R zijn van sachs, en elke merkdealer moet die gewoon kunnen servicen..
 

Heb je een grijze R?
 
Raar. de vorken van een S1000R zijn van sachs, en elke merkdealer moet die gewoon kunnen servicen..
Oh, dacht dat er een Öhlins vork in zat, Sachs dus, geen wonder dat ie kapot gaat (Duitse kwaliteits illusie...)
De merkdealers zitten een beetje uit de buurt bij mij dus ik ga naar Vos Oss die ken ik goed. Je hebt er iig. speciaal gereedschap voor nodig vandaar dat ze 'm opsturen. Als het goed is heb ik 'm morgen weer terug dan weet ik ook hoeveel de reparatie heeft gekost.
Arie Vos bood me al wel aan een Superduke uit te proberen maar dan ga je er in kwaliteit sowieso niet op vooruit
 

Ik mocht willen dat het ohlins was Was het nog een ebeeetje kwaliteit
 
Dan ben je aan de beurt Maus de mijne is nog steeds weg met een lekke voorpoot, hebben ze opgestuurd naar een öhlins specialist (tenzij je geen elektronische vering hebt dan is het schijnbaar geen probleem)

Ik moet de rekening nog nakijken, maar volgens mij is ie al een keer vervangen alleen weet ik niet hoelang dat geleden is....
 
Ik moet de rekening nog nakijken, maar volgens mij is ie al een keer vervangen alleen weet ik niet hoelang dat geleden is....

de rekening is van juli 2018 dus daar zal ik wel niet op terug kunnen vallen.....en als ik het goed lees, dan was het 129,- euro. Met daarbij de kanttekening, dat dit een rekening is die mijn verkoper kreeg voordat ik de s1000r kocht. Dus wellicht dat het voor mij als particulier wel wat duurder zal zijn.

Voorkpot demonteren 39 euro, afdichting vervangen 39 euro, olie 13 euro, afdichting ong.19 euro en manschet 19 euro.
 
Dank je Maus ik print 'm ff uit en neem hem mee als ik mijn motor ga ophalen.
Heb jij ook elektronische vering? want daardoor moesten ze 'm opsturen en deden ze het niet zelf.
 
Dank je Maus ik print 'm ff uit en neem hem mee als ik mijn motor ga ophalen.
Heb jij ook elektronische vering? want daardoor moesten ze 'm opsturen en deden ze het niet zelf.

Ik heb zojuist gebeld met de bmw-dealer, deze prijzen zijn inderdaad met korting voor mijn verkoper.
Voor mij gaat het ongeveer 350 euro kosten En valt niet onder garantie....

Ik heb ook ESA inderdaad....
 
Ik heb zojuist gebeld met de bmw-dealer, deze prijzen zijn inderdaad met korting voor mijn verkoper.
Voor mij gaat het ongeveer 350 euro kosten En valt niet onder garantie....

Ik heb ook ESA inderdaad....
Thanks Maus, dan weet ik het maar vast en schrik dadelijk niet zo
 
Ik heb zojuist gebeld met de bmw-dealer, deze prijzen zijn inderdaad met korting voor mijn verkoper.
Voor mij gaat het ongeveer 350 euro kosten En valt niet onder garantie....

Ik heb ook ESA inderdaad....
Vraag een veringboer anders eens wat het kost. HK in Tiel bijvoorbeeld
 
Ik heb zojuist gebeld met de bmw-dealer, deze prijzen zijn inderdaad met korting voor mijn verkoper.
Voor mij gaat het ongeveer 350 euro kosten
Pfff, ik kom redelijk goed weg, € 220,- voor de vork bij de reparateur en 45 min. werkloon (€ 45,-) dus bij elkaar € 265,-