Denk niet dat we elkaar kennen hoor. Ik ben dinsdag/woensdag beschikbaar, ben jij dan in de buurt? Stuur maar ff een berichtje.
Ding bevalt prima, het enige waar ik echt een poosje aan moest wennen was de draaicirkel, die even groot is als z'n broertje, de S1000RR. Geen idee hoe dat bij de Triumph is? Paar fotootjes:
Bekijk bijlage 1428002 Bekijk bijlage 1428003
Bekijk bijlage 1428004
De hele tijd.
Ok, dat is minder.
Ik hoor alleen bij het starten een vreemde 'ratel', maar is daarna ook meteen weer weg...
Dat zou de nokkenas kettingspanner kunnen zijn. Schijnt soms ook een dingetje te zijn bij de S. Als je twijfelt, altijd even iemand naar laten luisteren.
Dan ben je aan de beurt MausDank je. Daar zat ik ook aan te denken. Ik moet sowieso nog langs de dealer, want ik ontdekte gister dat er één vorkpoot lekt. Niet veel, maar toch...
Dan ben je aan de beurt Mausde mijne is nog steeds weg met een lekke voorpoot, hebben ze opgestuurd naar een öhlins specialist (tenzij je geen elektronische vering hebt dan is het schijnbaar geen probleem)
Kleine update. Half juli m'n S1000R opgehaald. Twee weken later z'n 1000 km beurtje laten geven en toen een lang weekend Zwarte woud. Wat een feest zeg. Echter, toen ik terug kwam liep de motor niet goed meer. Toen ik een rondje maakte zonder gehoorbescherming en muziek, schrok ik wal van het geluid dat uit het blok kwam. Alsof alle kleppen op vakantie wilden. Gauw naar de dealer gebracht en een week later had ik hem weer terug met twee nieuwe nokkenassen en alle klepvolgers vervangen. Aan paar nokken en klepvolgers was ernstig ingesleten. Niet goed uitgehard in het hardingsproces van de nokkenassen was de verklaring. Volgens de dealer de eerste keer dat ze het tegen kwamen maar op internet zag ik dat mijn probleem niet uniek was. Al sinds de introductie van de S1000RR komt dit zo nu en dan voor. Meestal komt het reeds bij lage kilometerstanden naar voren.
Anyway. Toen kwam de vakantie en lekker met de GS naar Frankrijk geweest. Maar komend weekend is de S weer aan de beurt, weekendje Duitsland. Eens kijken of alles weer goed op z'n plek zit.
Nee, hoezo dat?Heb je een grijze R?
Ah, nee, zwarte hebben er ook last van. Bij hoeveel km? Ook assen vervangen?toevallig recent ook zoiets meegemaakt.
Oh, dacht dat er een Öhlins vork in zat, Sachs dus, geen wonder dat ie kapot gaat (Duitse kwaliteits illusie...)Raar. de vorken van een S1000R zijn van sachs, en elke merkdealer moet die gewoon kunnen servicen..
Oh, dacht dat er een Öhlins vork in zat, Sachs dus, geen wonder dat ie kapot gaat (Duitse kwaliteits illusie...)
De merkdealers zitten een beetje uit de buurt bij mij dus ik ga naar Vos Oss die ken ik goed. Je hebt er iig. speciaal gereedschap voor nodig vandaar dat ze 'm opsturen. Als het goed is heb ik 'm morgen weer terug dan weet ik ook hoeveel de reparatie heeft gekost.
Arie Vos bood me al wel aan een Superduke uit te proberen maar dan ga je er in kwaliteit sowieso niet op vooruit
Geen wonder dat mijn maten sneller zijn... het ligt aan mijn vork
Dan ben je aan de beurt Mausde mijne is nog steeds weg met een lekke voorpoot, hebben ze opgestuurd naar een öhlins specialist (tenzij je geen elektronische vering hebt dan is het schijnbaar geen probleem)
Ik moet de rekening nog nakijken, maar volgens mij is ie al een keer vervangen alleen weet ik niet hoelang dat geleden is....
Dank je Mausde rekening is van juli 2018 dus daar zal ik wel niet op terug kunnen vallen.....en als ik het goed lees, dan was het 129,- euro. Met daarbij de kanttekening, dat dit een rekening is die mijn verkoper kreeg voordat ik de s1000r kocht. Dus wellicht dat het voor mij als particulier wel wat duurder zal zijn.
Voorkpot demonteren 39 euro, afdichting vervangen 39 euro, olie 13 euro, afdichting ong.19 euro en manschet 19 euro.
Dank je Mausik print 'm ff uit en neem hem mee als ik mijn motor ga ophalen.
Heb jij ook elektronische vering? want daardoor moesten ze 'm opsturen en deden ze het niet zelf.
Thanks Maus, dan weet ik het maar vast en schrik dadelijk niet zoIk heb zojuist gebeld met de bmw-dealer, deze prijzen zijn inderdaad met korting voor mijn verkoper.
Voor mij gaat het ongeveer 350 euro kostenEn valt niet onder garantie....
Ik heb ook ESA inderdaad....
Ik hoop dat het meevalt voor je! Succes!!Thanks Maus, dan weet ik het maar vast en schrik dadelijk niet zo
Vraag een veringboer anders eens wat het kost. HK in Tiel bijvoorbeeldIk heb zojuist gebeld met de bmw-dealer, deze prijzen zijn inderdaad met korting voor mijn verkoper.
Voor mij gaat het ongeveer 350 euro kostenEn valt niet onder garantie....
Ik heb ook ESA inderdaad....
Pfff, ik kom redelijk goed weg, € 220,- voor de vork bij de reparateur en 45 min. werkloon (€ 45,-) dus bij elkaar € 265,-Ik heb zojuist gebeld met de bmw-dealer, deze prijzen zijn inderdaad met korting voor mijn verkoper.
Voor mij gaat het ongeveer 350 euro kosten
Bedankt voor de tip. Zal ze eens bellen inderdaad.Vraag een veringboer anders eens wat het kost. HK in Tiel bijvoorbeeld
Pfff, ik kom redelijk goed weg, € 220,- voor de vork bij de reparateur en 45 min. werkloon (€ 45,-) dus bij elkaar € 265,-