BMW Scarver Rotax 650 Funbike

Status
Niet open voor verdere reacties.

texoot

MF veteraan
23 mei 2007
4.036
852
Ben weer toe aan een nieuw project,dus de aangepaste Scarver mag naar een nieuw baasje.Motor is van 2004 en heeft 32500km gelopen.Afgelopen zomer blok helemaal ontdaan van alle verf en middencarter en cilinder zwart gespoten.Blokdeksels kaal gemaakt,Frame en achterframe gespoten.
Alle vloeistoffen en filters vervangen(luchtfilter van K&N)klepspeling gecontroleerd.Heb meteen de waterpompas en dichtingen vervangen.Afgelopen voorjaar preventief de riem vervangen en de transmissiedempers in de naaf..Achterband zit er 3000km op,voorband 6000km,kunnen nog wel even mee.
Ben er afgelopen zomer mee naar Frankrijk geweest,en 1000km op één dag is prima te doen.Het wordt pas echt feest wanneer de heuvels en de bergen verschijnen,deze motor is ontzettend licht en wendbaar,daar heb je geen supersport voor nodig.Motor heeft 37kw op kenteken,maar loopt in de hoogste versnelling nog in de begrenzer.Motor is ook extreem zuinig,tussen 1op20 en 1op 25.Spiegelsteunen gemaakt van rvs met alu-spiegels,zeer goed zicht!
Er zit een uitlaatdemper op van een Ducati Monster,een aluminium stuur van LSL,en ik heb deze week een nieuwe accu geplaatst.
Vraagprijs €2350
 

Bijlagen

  • 1.png
    1.png
    645,1 KB · Weergaven: 193
  • 2.png
    2.png
    678,9 KB · Weergaven: 199
  • 3.png
    3.png
    314,1 KB · Weergaven: 202
  • 4.png
    4.png
    300,6 KB · Weergaven: 192
  • 5.png
    5.png
    258,8 KB · Weergaven: 196
Gewoon uit nieuwsgierigheid, waarom istie zoals ie is?
Ik denk dat meer mensen zich dat af gaan vragen.
 
Tsja,ik kan er nooit vanaf blijven.Ik heb hem gekocht als project,ook vanwege de vele technische oplossingen zoals olie in frame,enkelzijdige ophanging met riemaandrijving,benzinetank onder zadel etc.Blokken zijn ook heel goed,en de motor is heel licht.
Uiterlijk vind ik ze niet mooi,en dat heb ik naar eigen smaak aangepast.
Gelukkig vinden we niet allemaal hetzelfde mooi,zou een saaie bedoening worden :+
6.png
 
Je volgende project zou ik wel willen. Dit is mooi ding maar geen Guzzi.
 
Ik vind ‘m best leuk en hij ziet er uitstekend bijgehouden uit, maar wat zit daar nu voor metalen plaat over de ruimte in de tank?? Is dat een zelfgemaakte oplossing?
 
Gewoon uit nieuwsgierigheid, waarom istie zoals ie is?
Ik denk dat meer mensen zich dat af gaan vragen.
Grote verbetering, zo'n Scarver komt van ver... Wel gaan mensen met ontbrekende zijkappen en zo afgewerkte randen van het restant,al snel aan een valschade denken.

Zoals "omgebouwd naar naked" ook vaak betekent "ik ben op m'n bek gegaan en een nieuwe kuip was te duur".

Niettemin ik vind hem leuk zo. Geslaagde poging er wat van te maken.
 
Ik vind ‘m best leuk en hij ziet er uitstekend bijgehouden uit, maar wat zit daar nu voor metalen plaat over de ruimte in de tank?? Is dat een zelfgemaakte oplossing?
De tank zit onder het zadel, boven het blok zit de airbox. Deksel heb ik gemaakt om een ruimte te maken voor een regenpak en ander spul. Motor is zeker geen schadefiets, bestaande kappen aanpassen valt niet mee door de vorm. Zou eigenlijk een Engels wiel moeten hebben en eea namaken in alu😎
 
Ik heb er laatst nog een donker ruitje opgezet. Vind ik ff beter staan. Prijsverlaging naar €2150
10D674F9-B09A-4FEA-BAA4-3ED5E57F7D13.jpeg
 
Heb inmiddels een nieuw project aangeschaft en heb de ruimte nodig. Mag nu weg voor €1500
 
Als je er zelf aan hebt geknutseld, dan zou ik het originele spul er weer op zetten. Dan ben je hem nog wel een keer kwijt voor dat geld.
 
Als je er zelf aan hebt geknutseld, dan zou ik het originele spul er weer op zetten. Dan ben je hem nog wel een keer kwijt voor dat geld.
De decoupeerzaag maakt onherstelbare wonden 8-)
Jij bent wel van de ongevraagde adviezen is het niet?Zit ik niet echt op te wachten.....
 
Sorry hoor, ik deel alleen een ervaring. Ik heb al heel wat motoren opgeknapt. En mijn ervaring is dat de koper ondanks alle bloed, zweet en tranen, het liefst een originele motor wil. Tot mijn eigen teleurstelling. Desondanks, ik hoop dat je hem snel kwijt bent. Ik heb twee varianten van die van jou gehad. Ze reden geweldig. Mocht iemand daarover twijfelen.
 
Advertentie even afstoffen,ben er in augustus nog mee op vakantie geweest,oa in de Alpen.Motor loopt nog steeds als een zonnetje,heeft inmiddels 36200km gedraaid.Vraagprijs €1200.
IMG_0268.jpg
 
Geen abs,wel nieuwe remblokken ;) En vóór de vakantie een nieuwe achterband gemonteerd.
 
Je bent nu weer te vroeg,ben bezig met een project,die rijd ws van de zomer pas.Deze heb ik zolang nodig om af en toe een rondje te doen.
Bedoeling is wel dat ie weg gaat als het project klaar is.....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan