ik helaas ook niet maar het zal vast goed komen. verder met het geroddel en gepraat over onze S-jes.
In het vorige topic plaatste ik een bijdrage over het vervangen van de injectoren, let wel dit was niet zomaar een poging maar een bewuste aanpassing. De injectoren van de 1200 reeks hebben een identieke opbrengst en specificaties met als uitzondering de vorm van de verstuiving. De vier-gats injectoren van de 1200 maken een fijnere nevel dan die van de 1100. Je doet je motor er dus geen kwaad mee.
de eerste aanpassing die ik zou aanraden is om een chip van John gemmi erin te steken, maakte mijn motor een stuk rijdbaarder. Ik ga niet voor topvermogens of racerij maar voor ene rijdbare motor, de aangepaste chip staat in een aantal gebieden iets rijker blijkt uit de rollenbank die ik daarna gedaan had. Topmvermogen gaat amper omhoog maar het koppel knalt over de hele linie wel omhoog.
Hopelijk heeft Bor_s nu wat meer toelichting op mijn bijdrage. En ja, ik sleutel ook al meer dna 30 jaar aan van alles en nog wat dus ene beetje gevoel bouw je dan wel op, alleen de racerij heeft mij nooit getrokken. Ik bagger liever.
Benno
Ik zat laatst trouwens naar de voorkant van de motor te kijken en het viel mij op dat de linkerkap (voor de kijkers, rechts) anders is dan de rechterkap: Er zit een gat onder de knipperlichtbehuizing! Is mij nooit eerder opgevallen... maar heeft iemand enig idee hoe dit komt, waar dit voor dient en of dit hoort?
Rechts (voor de kijkers links):
[afbeelding]
Links (voor de kijkers rechts):
[afbeelding]
Ja maar een stuk lager..Waarschijnlijk voor de luchtinlaat. Die zit ook links bij een boxert.
Ja maar een stuk lager..
Het is tijd voor nieuwe banden, wie van jullie heeft dit voorjaar ook nieuwe banden laten monteren? Internet staat vol met wijsheid maar vertrouw meer op gebruikers ervaring.
Wie rijdt welke band? En wat is de ervaring?
PlaatjeBij een GS sowieso, een S heeft een stuk langere inlaat, maar ik weet effe niet hoe hoog die uitkomt...
Plaatje