Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

BMW Sportboxer topic - deel 20 (still going strong )

Ik kom ook even op de radar.
Sinds Oktober eigenaar van een R1100S uit 2001, donkergrijs met finishvlag patroon op de voorkuip (foto's volgen uiteraard).

Motor is door een vorige eigenaar al voorzien van een Rondje Hyperpro en Laser uitlaat én catvervanger en vervangt mijn SV650S als alleskunner.

Heb al met veel genoegen door de verschillende topics heen gelezen, enige nieuwe mods die ik nog heb uitgevoerd zijn handvatverwarming, Recyclizer voor het (idee van?) betere middengebied, én een triboseat zodat m'n meisje niet bij iedere rembeweging op m'n nek geplakt zit

Heb ook meteen een vraag, ik zie op allerlei forums (Pelicanparts / boxertrix) dat de DB Killer van deze pijpen wel verwijderbaar is, maar dat er een lasje uitgeboord / losgemaakt moet worden.
Deze zou onderaan de uiteinden moeten zitten, maar bij mij zitten er op beide pijpen drie ronde deukjes die misschien een puntlas verstoppen... Maarja, Wie van de drie? :D Middelste zou een logische keuze zijn maar ik dacht ik vraag het eerst aan ervaringsdeskundigen
 
Laatst bewerkt:
Is er iemand die beschermbeugels gemonteerd heeft wat lijkt op onderstaande? Ben nog zoekende naar carbon versie maar tis best prijzig wat ik vind. Daarom het idee om zoiets als onderstaande te kopen en ze dan te laten 'waterdippen'. Heb ik ook voor onderdelen op de RT laten doen en ziet er werkelijk prachtig uit. Vind ik dan

 

Ja, zoiets heb ik ook... maar wat is je vraag nu precies
 
Reken op BTW + importheffing als je toch probeert zonder aangifte te importeren..

Maar even in verdiepen dan....

Past dus alleen op de twinspark.
En om het "af" te maken heb je hierbij nog titanium plaatjes nodig, welke de echte glij-protectie zijn.

Klopt.
Nou, zo'n plaatje helpt weinig bij het glijden kan ik je vertellen

Ik wil ook het liefst weer van die carbon gevallen omdat deze het gehele kleppendeksel bedekken. En rechts is deze niet meer moeders mooiste door de val dus dat kan ik dan mooi verhullen. Alternatief zou zijn de andere bescherm'beugels' en dan andere kleppendelsels regelen en zwart laten maken. Ik zet vooralsnog nog in op de carbon versie.....
 
Laatst bewerkt:
Een openingspost is er niet meer.
Als die er toch nog komt, kan ik verwijderd worden bij de HP2 sport eigenaren
 
Zo, afgelopen week mijn voorvork opnieuw gespoten, stalen remleidingen gemonteerd en vanmorgen de eerste km's van dit jaar gereden
 
Mijn achterlicht en kentekenplaat verlichting werken niet meer. Nu heb ik de handleiding er even bij gezocht en dacht 'even' de zekering te controleren. Heeft iemand dit al eens geprobeerd. Voor wat het nu lijkt moet de zijkap gedemonteerd worden voordat ik de deksel van de zekeringhouder kan demonteren. Dit lijkt mij, zelfs voor BMW, een beetje ver gaan, toch
 
Als ik in de handleiding kijk zie ik achter de beide voorkappen twee grote zwarte boxen zitten. Hier zouden ze in moeten zitten. Die zekeringhouder die jij bedoelt zit hier misschien wel in ?
 
De zekeringen zitten idd ook in de relaisboxen links en rechts voorin de kuip, met handige vingers kun je daar net bij zonder de kuipdelen te verwijderen.

Als voor alles werkt en alleen achter niet zou ik de draadboom eerst maar eens visueel beoordelen of er niet iets doorgeschuurd is.
 


Mijn R1200s in een ander spectrum....

Vandaag was een korte rit, als hij een keer echt gloeiend is zal ik nog paar foto plaatsen.
 

Goed plan, de kappen demonteren heb ik niet gelijk behoefte aan. Even kijken waar al die kabeltjes heen lopen...
 
Mijn achterlicht perikelen zijn weer opgelost.

Ik heb de stekker onder het zadel doorgemeten en hierop stond de juiste spanning.

Na het verwijderen van de kofferbeugels, zijkappen en het kontje bleek dat de kabels van het achterlicht los lagen
 
Mijn achterlicht perikelen zijn weer opgelost.

Ik heb de stekker onder het zadel doorgemeten en hierop stond de juiste spanning.

Na het verwijderen van de kofferbeugels, zijkappen en het kontje bleek dat de kabels van het achterlicht los lagen

Zo ontdek je nog eens wat als je de boel eens uitkleedt, best nuttig zo af en toe
 
Toevallig vanmiddag rond 15.30 uur op de A28 noordwaarts door Zwolle een Boxercup ingehaald, we groetten elkaar nog. Bijna tegelijkertijd reed aan de andere kant een geel elfje mij tegemoet, iemand van hier misschien?
 
even dit topic hoger plaatsen...

Dit weekend de "1000 bochten" rit met een paar vrienden gereden. Vooral moesel aangedaan, met stukjes luxemburg erbij. De rit zelf zo'n 380 km op zaterdag, en dan de terugrit nog erbij vooral binnendoor vanuit Luxemburg nog...

S-je heeft dit mooi verteerd!!!! Het mooie eraan is, dat ik helemaal niet vermoeid afstap! Dit was met mijn oudere 1100 gs wel anders, dan hadden mijn schouders en bovenarmen veel meer last.

Wel heb ik een klein olielekje ontdekt thv oliepeilglaasje of de oliedruksensor???? die er juist rechts van zit. Denk vooral aan het laatste.

Wie was dat bmw servicepunt nu weer al, die veel van de S-jes afwist?

thx