bobber project A2, Honda Shadow of Rebel

Njiua

MF'er
5 okt 2015
48
2
Ha beste forum leden,

ik mag binnen een vrij korte tijd op voor mijn A2 rijbewijs. Ik wil voor dit rijbewijs natuurlijk ook weer een nieuwe motor hebben. nu ben ik even aan het rond kijken geweest naar verschillende modellen, CC's en noem het maar op.

zo heb ik besloten dat ik een wat oudere motor wil gaan kopen en deze om wil bouwen tot bobber.

Er zijn twee motoren die mij aanspreken voor dit project, behalve de hoeveelheid CC en de stand van de cilinders kan ik echter niet ontdekken wat er anders is aan de twee Honda's.

Kan iemand mij in grove lijnen uitleggen wat de verschillen zijn tussen de Honda Rebel 450 en de Honda Shadow 600.

groetjes!
 
De Rebel is zoals je al aangeeft een parallel twin, die heeft een ander motorkarakter dan de Shadow wat een v-twin is.
De Rebel zal wat lichter en feller aanvoelen terwijl de Shadow een rustiger en laagtoeriger karakter zal hebben.
 
ik rijd nu op een Varadero met V-twin, kan ik het daar enigsinds mee vergerlijken? (behalve dat de Shadow ruim 4x zo veel inhoud heeft),

zoals je het uitlegt lijkt me het ook dat de Rebel meer een motor is om korte afstanden mee te rijden (<100km) en de Shadow ook geschikt is voor wat langere touren (>100km)
 
ik rijd nu op een Varadero met V-twin, kan ik het daar enigsinds mee vergerlijken? (behalve dat de Shadow ruim 4x zo veel inhoud heeft),

zoals je het uitlegt lijkt me het ook dat de Rebel meer een motor is om korte afstanden mee te rijden (<100km) en de Shadow ook geschikt is voor wat langere touren (>100km)
Niet direct.

Het karakter tussen blokken met verschillende cilinderopstelling is gewoon anders.

Maar een andere tip: laat de Rebel maar staan. Te kwetsbaar, onder andere de startkoppeling.
 
Heb nog even wat verder gekeken, wat me uit alle specificaties ook op valt is dat de Shadow een wiebasis heeft welke 10 centimeter langer is dan de Rebel, met mijn 1,82 mag ik dit volgens mij wel hebben.

ik kom er alleen niet helemaal uit of de Shadow VLX 600 nu een hard tail of een soft tail is. zo ver ik gevonden heb is de 2001-2004 variant een softtail met 1 vering in het midden van het frame, ik vroeg me af of dit bij de 1988 - 2000 varianten ook zo is.
 
Heb nog even wat verder gekeken, wat me uit alle specificaties ook op valt is dat de Shadow een wiebasis heeft welke 10 centimeter langer is dan de Rebel, met mijn 1,82 mag ik dit volgens mij wel hebben.

ik kom er alleen niet helemaal uit of de Shadow VLX 600 nu een hard tail of een soft tail is. zo ver ik gevonden heb is de 2001-2004 variant een softtail met 1 vering in het midden van het frame, ik vroeg me af of dit bij de 1988 - 2000 varianten ook zo is.
Is een softail frame, dus met vering.
 
Als je een beetje let hoe je het zadel positioneert, moet het wel lukken.
Ik ben zelf bezig met een ombouw van een shadow 750BW, ben 1,75m en hij is goed voor mij. Qua afmetingen scheelt hij niet zo heel erg met de VT 600 volgens mij dus die 7cm extra zal je wel ergens kwijt geraken :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan