zolang beide met een batterijontsteking werken wel. bij batterij ( of DC) ontsteking is permanente + aan bobijn en geschakelde -.
AC ontsteking heeft permanente massa en de primaire weerstand van die bobijnen is quasi nul.
Als daarbij de puntjes gehandhaafd zijn niet. Als er op de één of andere manier (magnetisch, optisch) pulsen gegeven worden aan de elektrische ontsteking zou het moeten kunnen.
Hier de site van Rene van Maanen met zijn ontsteking. De puntjes vervallen en de bestaande bobines kunnen blijven.
wat iedereen een CDI noemt is meestal geen CDI bij multicylinder motoren, daar zijn echte CDI's heel zelden. die hebben een TCI (TCI ignition - Google zoeken)
zoals al gezegd :
primaire weerstand van de bobijnen meten zegt je meteen voor wat voor een ontsteking ze zijn :
quasi nul ohm = AC
ergens tussen 2 en 5 ohm is DC
of kijken naar de aansluitingen :
permanente + = DC
permanente massa = AC
De elektrische ontsteking van Rene van Maanen is speciaal ontwikkeld voor de oudere 4 cilinder Honda-motoren. Hierbij is alleen de ontstekingsplaat met de puntjes op de krukas vervangen door een printplaat met optische pulsgevers. In de handleiding staat ook aangegeven dat de bestaande bobines gehandhaafd kunnen blijven.