bobinetreurnis

Helaas kwam ik er afgelopen weekend achter dat de kabels van de bobines van mijn cb400f afgebroken zijn op het punt waar ze de bobine verlaten. Is dus echt niets meer van te maken...

Is er iemand die er nog 2 heeft liggen die ze niet meer gebruikt? Ben op zoek naar goeie vervangers sinds vandaag. Nog niets gevonden...

Rotten die dingen overal door of zo!?! Bah... misschien ook maar eens een eendje opentrekken bij de sloop. :9

zou je die een keer aan tria of backfire willen meegeven als je die eens een keer ziet
of anders stuur ze maar op ik kan er nog wel wat mee *D
 
als jij er nog wat mee kan, zou ik het misschien ook kunnen proberen *D

heb je een techniek gevonden om ze te recyclen als tuinornament (ik heb ook al een aardige verzameling voor een japanse tuin), of zijn ze technisch herbruikbaar?
 
ik krijg er wel een nieuwe kabel aan maar echt helemaal waterdicht krijg ik ze niet
dat pvc waar die bobs van gemaakt zijn is een ietwat vettig er hecht helemaal niets aan
ik zaag een V ongeveer 3 en 7 cm van het begin tot aan de kern v d draad dan doorknippen en restand v d kabel eruit peuteren en de nieuwe kabel er weer in schuiven en er aan solderen en dan gat weer dicht maken met poliuretaan kit en een krimpkous er omheen
zal vanavond even een piccie plaatsen
 
Laatst bewerkt:
hier zit dus nog geen krimpkous omheen dit zijn silicone kabels van louis
wel lekker soepel *D
full
 
Laatst bewerkt:
Klinkt heel simpel joh!! Goed idee. Waarom gebruik je alleen geen "echte" bougiekabel, is dat te stug om te solderen?

Het scheelt wel veel geld, heb effe rondgebeld, maar voor minder dan 20 euro p.s. krijg je geen andere. En een stuk kabel is toch echt interessanter om te vervangen... :)

Laat ik em toch maar uit elkaar trekken dan...
 
en die silicone kabels blijven tot dusver ook soepel en in diverse kleurtjes
en voor de prijs hoef je het niet te laten
10032082 ZÜNDKABEL SILIKON 7MM
NEONGELB PER METER
3,45
10032083 ZÜNDKABEL SILIKON 7MM
NEONBLAU PER METER
3,45
10032084 ZÜNDKABEL SILIKON 7MM
ROT PER METER
3,45
10032085 ZÜNDKABEL SILIKON 7MM
SCHWARZ PER METER
3,45
full
 
Ah, dus de originalio bougiekabelio van zo'n cb is stugge zwarte toelie. En de flexe fluor kleurtjes makkelijker in de omgang. Ga ik toch een zwarte silicone slang zoeken, da's altijd zo mooi he, dat zwart!

Zouden ze ook matzwart hebben?!
 
He Piet...waar heb je ze naar gestuurd ??? Kan me bij m'n weten niet heugen da'k je m'n adres heb gestuurd...

Bij de sluizen van ijmuiden heb ik ze proberen op een bananenboot richting Cuba te gooien *D

Heb je familie daar in ijmuiden met een duikuitrusting :?




:+
 
ff CB400man, ben veel gewend, maar op deze wijze bobs oplappen heb ik nooit eerder gehoord/gezien.

Kun je een plaat posten van hoe je die V snee erin snijdt / zaagt / erin zit?

Ik wil dat ook eens proberen, respect voor je ontdekking
 
ff CB400man, ben veel gewend, maar op deze wijze bobs oplappen heb ik nooit eerder gehoord/gezien.

Kun je een plaat posten van hoe je die V snee erin snijdt / zaagt / erin zit?

Ik wil dat ook eens proberen, respect voor je ontdekking

Ja, leuk! Is het eerst een gat boren op de punten die je aangaf en dan verder peuteren tot je genoeg ruimte hebt? En die kit die je erin stopt om te dichten, komt van de gamma/karwei/praxis of zo? (ken niet al die soorten uit m'n hooft hoor)

Van 't weekend wordt het knutselen, leuk! :9
 
Bij de sluizen van ijmuiden heb ik ze proberen op een bananenboot richting Cuba te gooien *D

Heb je familie daar in ijmuiden met een duikuitrusting :?

:+

ehhhh...nopes...wel in wormer, maar die zie ik eens per jaar ergus in april...

Geert woont ook ergens daaro..maar zelfde verhaal...

ff sturen ? Kan je niet meelen...mail is onzichtbaar
 
GEEN GATEN BOREN |(

op de aangewezen plekken een V zagen haaks op de bobine tot aan de kern van draad dat gezaagde V stuk zit dan al half los dat wip je eruit
dan zie je de draad al zitten die doorknippen en het restant wat er blijft zitten er uit trekken ,de nieuwe kabel eerst aansnijden ,met een beetje cilicone vet er in schuiven is gelijk waterafstotend
aan elkaar solderen :) afkitten *D klaar :} rijden :]

die kit haal ik bij de brezan de kabels bij louis

zal morgenavond even paar piccies maken
 
ik krijg er wel een nieuwe kabel aan maar echt helemaal waterdicht krijg ik ze niet
dat pvc waar die bobs van gemaakt zijn is een ietwat vettig er hecht helemaal niets aan
ik zaag een V ongeveer 3 en 7 cm van het begin tot aan de kern v d draad dan doorknippen en restand v d kabel eruit peuteren en de nieuwe kabel er weer in schuiven en er aan solderen en dan gat weer dicht maken met poliuretaan kit en een krimpkous er omheen
zal vanavond even een piccie plaatsen
Ik had als eens eerder ergens gelezen dat het openmaken van de bobs een optie is, maar ik wist niet dat die kabels zo ver in het huis doorlopen.
Ik ben er zelf niet aan begonnen omdat ik mijn bobs niet wilde verkloten (geen reserve exemplaar bij de hand en wist niet hoe het binnenin zat).
Afdichten met siliconenpakking (dat blauwe spul "Form A Gaskett") geen optie?
Anders wellicht autoplamuur, kruimelgiethars (van CellPack, voor het vochtdicht afgieten van kabellasdozen. spul blijft flexibel)of giethars van moffen, zoals Barnicol van Draka.....
Hebben ze bij KEMA vast wel ergens slingeren....

Mer plaatjes van diverse stadia van deze operatie ZEER welkom!
 
laat dat pokke zaag en freeswerk achterwege en draai er simpel een lange dunne parker of spaanplaatkruiskop in de uitgang,koppie eraf even bijpunten en je kan je kabel erop schroeven of ga het solderen of middels een kroonsteentje vastzetten .
ontvetten met thinner en afkitten tot alles bedekt is ;)
 
Hee, bedankt, kmap werk, ik sla dit even op, heb al van alles gedaan met motoren, maar een bob repareren is mij nieuw, en komt vast wel eens van pas, is beter dat nieuwe kopen
 
Terug
Bovenaan Onderaan