bocht verpest door koekblik

UIt ervaring kan ik je vertellen dat als je met deze houding op je motor zit en elke bocht wilt scoren er een moment komt dat de bocht of medeweggebruiker jou scoort. Je wordt dan het slachtoffer van je eigen adrenaline. Als je er achter komt dat de koekblikken jou niet in de weg zitten maar jij de koekblikken wordt de kans op veilig weer thuis komen een stuk groter. Gebruik je kop en denk aan jezelf. Laat je niet gek maken!!
 
wie heeft dat ook wel eens,

je ziet een mooie overzichtelijke bocht :9~ :9~ (die je al vaker heb genomen)
en dan rij zie je een **** :( :( koekblik aan komen
waardoor je dus nie lekker door die mooi bocht heen kan gaan B| B|

dus van narigheid keer je maar weer es om
en dan weer een keer om hem vervolgens weer lekekr te kunnen nemen
en dan komt er weer een **** :( :( koekblik aan :(

hoe wordt je dag zo snel mogelijk verpest door een koekblik B| B|

Djies... ten eerste is de openbare weg geen racebaan & rij je een scooter. En hoe hard kan zo'n ding nou tegenwoordig origineel? 70- 75km/h. Je zal dus niet veel ruimte nodig hebben... 8-)
 
+ 1 ik rij geen scooter, maar een schakel (maakt voor jullie nix uit weet ik ook wel maar ok)

+2 het is een "landweggetje" dus geen 2 baansweg

+3 70/75 is te zacht hij gaat harder (+ zachtere remblokken ik maak makkelijk stoppies dus da ding remt wel goed, voordat die discussie weer komt zovan die bromfiets remmetjes zijn niet voor hoge snelheden gebouwd)

+4 we hebben al vaker zulke discissie's gehad dat weet ik ook wel
maar er zijn veel meerdere zoals je leest waarvan hun bocht al vaak genoeg is verpest door een koekblik of iets anders
 
[me]targoh ignored de off-topic-scooter-discussie
[/me]


Ik heb het twee keer per dag. Rijd iedere dag de zelfde route naar m'n werk en het Terbregseplein biedt zowel heen als terug een heerlijk lange bocht die altijd verpest wordt door 1 of ander koekblik.

Maar dat geeft niets... 1ns in de zoveel tijd is de bocht vrij en krijg ik mijn beloning. Op die manier blijft het 'speciaal'
 
Ach het kan nog erger. Ik had het laatst toen ik aan het rijden was met Newbee, rijd je een dijkje op, en zit er de hele weg een idioot in een busje voor je, die tot toppunt van ergenis je er expres niet langs laat rijden B| , door extra veel links te rijden. :( (Die dijkjes zijn nou eenmaal smal) Dan mis je wel meer dan 1 mooi bochtje, meteen de hele dijk.

En voor tegenliggende auto's en fietsers gaat meneer natuurlijk wel helemaal ver met 2 wielen de berm in, met behoorlijk tempo ook zodat er een flinke stofwolk ontstaat. |(
 
Jezus, ik haat het als ik me verheug op mooie bochten. Ik rijd s'weekends altijd van Groningen naar Zuthen. Bij Zwolle ga je dan richting Apeldoorn, en het is die afslag waar ik me de hele weg op verheug. Mocht er dan zo'n ranzige gore geile kutauto voor me rijden.....Waaaahhhgggggg :( (lichtelijke irritatie dus ;) )

Over het scooter verhaal: Laat die jongens toch lekker. Wij deden het ook met de brommer (ik wel tenminste). Alleen maar gezond (spreekwoordelijk dan) en het hoort bij de leeftijd. Rijden ze zichzelf plat: eigen schuld! Maar alsjeblieft zeg, niet steeds die belerende vinger wijzen richting mensen die graag motor zouden willen rijden en zich moeten behelpen met wat ze hebben. Het gaat namelijk om de spirit
 
Laatst bewerkt:
+ 1 ik rij geen scooter, maar een schakel (maakt voor jullie nix uit weet ik ook wel maar ok)

+2 het is een "landweggetje" dus geen 2 baansweg

+3 70/75 is te zacht hij gaat harder (+ zachtere remblokken ik maak makkelijk stoppies dus da ding remt wel goed, voordat die discussie weer komt zovan die bromfiets remmetjes zijn niet voor hoge snelheden gebouwd)

+4 we hebben al vaker zulke discissie's gehad dat weet ik ook wel
maar er zijn veel meerdere zoals je leest waarvan hun bocht al vaak genoeg is verpest door een koekblik of iets anders

Okay ik vergeef je! :)
 
dankje ValeRossi

en Marcel Diseraad het is trouwens www.brommerforum.nl zonder streepje maar daar vin ik nie zoveel aan
ik vindt het hier leuker
hier is VEEEEL mooier spul te zien

en Racesmurf ik heb geen proma uitlaat
ik heb een orginele uitlaat met een blauwe einddemper met een mooiergeluid erin

naja genoeg gelult over brommers

ik mag met de brommer wel op de northsleife,
want je moet minimaal 60 kunnen rijden geloof ik
 
Wat maakt het uit dat hij nog op een brommer rijd, het is zo te zien toch ook een motor liefhebber. Dus omdat hij de leeftijd er nog niet voor heeft mag hij hier niks posten :?
We zijn zelf allemaal ook 16 geweest dus alsjeblieft zeg :r

ps: Dit even buiten het feit dat ze als idioten rijden op de brommer en niks van verkeer snappen nog. Maar dat hadden wij ook niet toen we 16 waren, toen hoefde je de theorie nog niet eens te kennen.
 
Gewoon vol die bocht in, kan je mooi oefenen met afremmen/uitwijken in een bocht ;)

komt misschien later nog eens van pas, als het echt nodig is :o
 
JA dat komt bij mij ook regelmatig voor....nog erger vind ik het als ik al lekker in de bocht hang en halverwege een auto tegenkom die voor geen fuck doorrijd!
Nóg erger is het als die bocht een S-bocht is en dat dat de tweede bocht ook meteen verziekt. Ik zie dan maar 1 oplossing omdraaien en nog een keer!!!

Motiveert me dan ook nog eens extra om nog harder en platter te gaan dan de keer daarvoor!!!

[edit]op de brommer had ik daar vroeger toch niet echt last van :X [/edit]
 
Whaha man man man, ik probeerde met de zundapp al de holec bochte te pakken. Haha, met een gangetje van 72/72 in de kort bocht met een zwabberframe en zwakke vering, maar lol dat ik had :}

Maar idd, Nederland begint een beetje erg vol te raken met die auto's (omgeving Rotterdam, Ridderkerk, alblasserdam --> waar eerst nog wel wat rustigere wegen waren B| ) Als je een beetje doordeweeks wil rijden kan je et best tusse 11.00 en 15.00 doen. Rijd ook zo lekker, de bocht in op een 2 baans, en tegenligger, sorry hoor, maar dan doe ik rustig aan en voel ik me niet op me gemak
 
Whaha man man man, ik probeerde met de zundapp al de holec bochte te pakken. Haha, met een gangetje van 72/72 in de kort bocht met een zwabberframe en zwakke vering, maar lol dat ik had :}

Maar idd, Nederland begint een beetje erg vol te raken met die auto's (omgeving Rotterdam, Ridderkerk, alblasserdam --> waar eerst nog wel wat rustigere wegen waren B| ) Als je een beetje doordeweeks wil rijden kan je et best tusse 11.00 en 15.00 doen. Rijd ook zo lekker, de bocht in op een 2 baans, en tegenligger, sorry hoor, maar dan doe ik rustig aan en voel ik me niet op me gemak


haha zundapp ja ;)

nou ik heb geen zwabber vering of krom frame of wat dan ook
en mn brommertje gaat wel iets harder dan 72 (ging veel harder maar daar sleten mn remblokken zo hard van, omdat hij veel te hard ging en ik veel harder af moest remmen voor een bocht)
maar nu weer een nieuwe bron van ergernis

ik heb nu een paar dagen trug een nieuwe voorband erop gepleurt
dus nu weer strak sturen da ding in begin maar nu kom ik toch weer wat platter de bochten in de liggen
en nu is achter ook bijna versleten
waardoor bij een beetje een platstuk in het midden heeft gekregen (de vorige eigenaar wist niet hoe hij een bocht moest nemen)
waar door hij helaas erg onstabiel wordt aan de achterkant in een bocht
erg vervelend
maar zou ik dit op kunnen lossen door mn achterveer stugger te zetten of helpt dan niet?
er komt volgende maand helaas pas een nieuwe achterband op
 
Laatst bewerkt:
JA dat komt bij mij ook regelmatig voor....nog erger vind ik het als ik al lekker in de bocht hang en halverwege een auto tegenkom die voor geen fuck doorrijd!
Nóg erger is het als die bocht een S-bocht is en dat dat de tweede bocht ook meteen verziekt. Ik zie dan maar 1 oplossing omdraaien en nog een keer!!!

Motiveert me dan ook nog eens extra om nog harder en platter te gaan dan de keer daarvoor!!!

[edit]op de brommer had ik daar vroeger toch niet echt last van :X [/edit]

Het is pas echt erg als je in een perfecte bocht allees aan de grond rijdt, en plotseling de koplampies van een spookrijder voor je ziet :P
 
het zou verboden moeten worden.
alle koekblikken in de grote pers |(


tsja, zo kan je het ook zien, lekker zwart/wit |(

tuurlijk kan het irritant zijn, maar de weg is (helaas) geen circuit en je deelt deze met andere weggebruikers, wat inderdaad best kut kan zijn. ;)

kijk, als ik zelf in het koekblik zit maak ik altijd ruimte bij mooie bochtjes als er een motor achteraan rijdt, zoveel ruimte dat ze kunnen inhalen, meestal knipper ik ff van 'ga er maar langs' of het nou rechts of links is boeit me niet, ligt eraan aan welke kant ze aankomen :+

maar wat dan wel weer gevaarlijk is, gewoon lomp inhalen zonder te signaleren ofzo, heb het zelf ook een keer gezien dat een of andere aap op een fireblade een auto in een 'mooie' bocht inhaalde, met fiks de gang erin natuurlijk, haalde rechts in, bejaard stel in de auto schrikt zich de pleuris en stampt vol op de rem, nu ree ik er ver zat achter, maar als die gast nou met zn maten had gereden en er een bike achter had gezeten...

van mij part mag je inhalen wat je wilt, zolang je jezelf zichtbaar maakt voor de automobilist, die schrikreacties zijn echt super link.
 
Beetje pats praatjes allemaal racekipje...

ken je grenzen een beetje met je brommer, ik ken die in ieder geval wel. je kan beter je geld, waarmee je je brommer opvoert, steken in bescherming.

heb trouwens laatst Alpinestars GP Tech handschoenen gekocht. wow!!! stukkie vakmanschap!!!.

Mazzels
 
was niet voor jou, maar voor de topicstarter die zo'n last van auto's had. (zie die lange post hierboven..)

mooie handschoenen zijn dat trouwens die je gekocht hebt, zeker het geld waard!
 
Terug
Bovenaan Onderaan