Het is heel belangrijk om het gas erop te houden in een bocht tot aan de apex, dan geef je voorzichtig gas bij (uit accelareren).
Hierdoor probeer je een optimale gewichts distributie te houden van je machine, ongeveer 40/60. Gas dicht komt er dus meer gewicht op je voorwiel wat een schuiver to gevolg kan hebben.
Nog een reden waarom je gas bijmoet geven, je vertraagd altijd in en bocht, door de wind enz. maar iets waar somigen niet zo aan denken : de diameter van je band wordt kleiner als je schuiner gaat.
Ik rij zelf ook nog niet lang en ben ook bezig met het bochtenwerk. Ik merkte dat je veel platter gaat als je coutersteering gebruikt, dus als je een bocht naar rechts hebt bv., moet je drukken tegen de rechterhelft van je stuur en trekken aan de linkerhelft. Klinkt onlogisch, maar het werkt! Trek trouwens niet te hard aan je stuur, want dan lig je volgens mij zo op je plaat Als je dat een beetje onder de knie hebt, krijg je de smaak toch steeds meer te pakken en ga je vanzelf gas geven in de bochten
Gewoon veeeeeeeel oefenen, ben ik ook mee bezig.. Die knie gaat heel binnenkort aan de grond
Inderdaad, dat zgn countersteering heeft mij ook geholpen, heb het gelijk getest toen ik het als tip kreeg en het helpt inderdaad, je gaat dan automatisch platter en harder door de bochten.
Hmm volgens R1no was het topic \"Gas erop houden in de bocht\" en niet \"countersteering\".
FF voor degenen die niet weten wat countersteering is.
Het is onmogelijk om een 2 wieler (dus ook een gewone trapfiets) die zich sneller voortbeweegt dan 5 km/uur te besturen met iets anders dan countersteering. Wie het niet geloofd moet dit maar eens lezen.
Daarom stuurden we altijd de verkeerde kant op toen we overstaptje van onze 3 wielers naar 2 wielers
Die kneedown lukt wel, da\'s niet zo\'n probleem.
\'t zit hem tussen mijn oortjes
Zeker met klaverblad Ressen (favoriet oefen-terrein )ben ik nog steeds op mijn hoede dat het voorwiel zou gaan glijden, hoe vreemd het klinkt.
Ach. nu maar een winter lang SBK2001 spelen op de PC en van later in het voorjaar weer in training.