Bol d'or 900

bolly 900

MF'er
28 apr 2012
127
5
Beste M-Fers.
Ik rij al 25 jaar een Bol d'or. Sinds kortvan een 750 over naar een 900. Dus alleen een ander blok overgebouwd met de carb uiteraard.

Goed, vorige week de carbs weer gedemonteerd en alles met nieuwe o-ringen in elkaar gezet.
Alle sproeiers eruit gehaald, carbs doorgeblazen en gereinigd.

Sproeiermaten nagekeken en het zijn de maten zoals het boek aangeeft.

Motor draait goed, start goed, trekt goed. Eigenlijk weinig op aan te merken. Bougies nagekeken en een mooiere koffiekleur, zoals dat gewenst is qua verbranding, kan ik me niet beter wensen.

Bougies die er nu zitten zijn NGK's >>type nummer NGK (R) DR8ES.

Toch klopt er iets niet.

Bij stationair loopt ie wel op 4 pitten, maar toch bemerk ik bij stationair dat ie een beetje roffelt.

Dit is helemaal duidelijk aanwezig, als ik uit welke versnelling dan ook mijn gas los laat.

Overdreven gezegd eigenlijk hetzelfde als bij een ducati.

Als de motor dan teruggevallen is naar circa 2500 toeren ook nog eens en plof uit de uitlaat.
Bij 2000 toeren zeg maar, hoor je de uitlaat zoals die qua geluid hoort te klinken.

Nieuwe bougiekappen en kabels.

Vorige week de carbs met een carbtune pro afgeregeld. Nog niet helemaal optimaal, maar mijns inziens mag dit toch geen naam hebben ??

Ik hoor heel graag jullie reacties.
 
Hierbij een aantal afbeeldingen:

Bezig met de carburateurs.

18z0j5.jpg



2yl69n9.jpg



En met de zoon op stap:

2418960.jpg
 
Wel toevallig, wij hebben ook ooit naar zoiets gezocht (bol d'or 900) en dat was uiteindelijk verholpen met nieuwe bougies. De oude zagen er best goed uit maar waren een keer nat geweest waarschijnlijk en vanaf toen wilde het niet netjes stationair lopen.
 
Klepseling gechecked? Synchroon gesteld? Zingt ie richting stationair, of 'valt' ie daar naar toe zoals hoort?
Back fire is altijd te schraal qua stationair sproeiers. Vergroot die eens iets en kijk wat er gebeurd.

8-)