Bol d'Or liefhebbers show your bike!!! Deel V

Status
Niet open voor verdere reacties.
Alleen een colatje met patatje gegeten maar wel lekker aan de waterkant met een magnifiek uitzicht over de loosdrechtse plassen.
Het was weer gezellig en het is altijd leuk om met soortgenoten over een gemeenschappelijke hobby te kletsen.
Er komen tegenwoordig zelfs vrouwen op de koffie met appelgebak af.

was weer gezellig vandaag op de boldag.

leuke opkomst,en lekkere koffie met appeltaart.

En mooi weer dus ook lekker gereden.

Nog lekker gegeten onderweg Wout?????


Tot volgend jaar

Gr Ronald
 
Laatst bewerkt:
VERKOCHT!

Iemand belangstelling bij een plug & play setje gsxr carbs voor op een CB900?
PM dan maar even.

Het gaat om deze, passen op de originele rubbers.

DSCN5557.jpg
 
Laatst bewerkt:
Bevallen ze niet ??

Chrisjemol wou ze toch weer terug hebben.

Bevallen heel goed, maar ik hoef geen 2 setjes.
Heb het setje dat ik had ook draaiend gekregen en daar heb ik 2 k&n filters bij, vandaar.
En chrisjemol heeft weer wat anders bij het eind en dus worden ze een andere bol liefhebber gegund.
 
Ben net terug uit Braboland, "nieuw" Bolletje opgehaald. Hij is van maart 1979.
Maar waren er toen al F2's? vraag ik me af. Hij is wel helemaal compleet op een vervangings uilaat na.
Kan misschien een keer andere lakset op gezet zijn denk ik.
full
 
Nog zeer nette Marshall uitlaatsysteem eronder. Ik heb hem niet horen lopen want er is iets met de ontsteking of contact of ergens een draadbreuk volgens de verkoper.
Wordt dus spannend morgen hoe het blok loopt. tis geen versleuteld ding lijkt mij.
full
 
Laatst bewerkt:
De motor wordt echter de basis van het volgende project van mij, zie topic in streetfighters: CB900 ombouwen naar Magni style.
full
 
Hier een uitleg van Rene wanneer welke modellen gemaakt zijn, kun je het even controleren of je een echte F2 hebt.

model Frame nummer data
900 F-Z Sc01-2000042 tot 2015598 Jan 1979 tot febr. 1980
900 F-A Sc01-2100001 tot 2113937 febr. 1980 tot febr. 1981
900 F-B Sc01-22000028 tot 2203237 febr. 1981 tot febr. 1982
900F2-B Sc01-4000342 tot 4011049 Maart 1981 tot febr. 1982
900F-C Sc09-200007 > febr 1982 tot febr 1983
900F2-C Sc09-4000424 > febr. 1982 tot maart 1983
900F-D Sc09-4100001 > febr. 1983 tot 1984
900F2-D Sc09-4100811 > maart 1983 tot eind 1984

Algemeen; Bij elk nieuw model zijn de kleuren en sierstrepen anders, overjarige modellen worden uiteraard later op kenteken gezet als hierboven aangegeven.

Verschillen en verbeteringen ten opzichte van het ‘’basismodel’’ 900 F-Z:
Globaal
900 F-A;andere voorvork nu op lucht, achtervork is nu gelagerd in naaldlagers, de comstar wielen zijn nu zwart (was grijs) en zijn verbetert, verder is er na een hoop kinderziektes het blok verbetert (betere nokkenas kettingen/spanners, lekkages aan de voetpakking enz)
900F(2)-B; deze uitvoering heeft de bekende F2 kuip (als het een F2 is) met daarin een klokje en een voltmeter, verder zitten er in de kuip 2 tasjes.
Er wordt een onderdrukgeregelde benzinekraan (vacuümkraan) boven de rechter carburateur toegepast naast de gewone kraan, de wielen zijn nu goudkleurig (waren zwart) en er zijn nu dubbel zuiger remklauwen aanwezig voor en achter (waren enkel) de voor vork is nu 37 mm (was 35) en heeft nu gekoppelde luchtkamers, verder heeft dit type alle verbeteringen die het voorgaande model ook heeft.
900F(2)-C;Deze modellen hebben andere hoofdremcilinders dan het voorgaande model(2 boutjes), ook de remklauw bevestigingssteunen, remschijven en wielen zijn anders, de motorsteunen zijn gewijzigd; er worden rubber bussen aan de achterkant gebruikt die door stangen aan de voorkant worden geregeld om trillingen te verminderen, het blok is nu zwart gespoten (was grijs)
De nieuwe voorvork is nu gegroeid naar 39 mm en heeft nu een anti duik systeem terwijl de (FVQ) achter schrokbrekers een los reservoir hebben.
De uitlaat heeft nu een balans systeem, het vermogen is gegroeid, de voetsteunen zijn gewijzigd.
900F(2)D; opengewerkte voetsteunplaten (andere dicht) afwijkende spiegelsteunen op de kuip (F2)de versnellingsbak is verbeterd.
De beugeltjes onder de buddy zijn verdwenen, in de plaats daarvan zit er nu een beugel op de buddy verder zijn de uitlaten nu zwart
Dit type is niet officieel door de importeur gevoerd maar is vooral door safe ingevoerd en verkocht.
 
Ben net terug uit Braboland, "nieuw" Bolletje opgehaald. Hij is van maart 1979.
Maar waren er toen al F2's? vraag ik me af. Hij is wel helemaal compleet op een vervangings uilaat na.
Kan misschien een keer andere lakset op gezet zijn denk ik.[afbeelding]


Op de foto mis ik ook de lowers van de kuip. En mist een koplamp ruit. Lijkt verrekt veel op de mijne die ik eind april verkocht heb..... F2 zijn er vanaf 80, dus als dit een 79ér is staat er waarschijnlijk F op het kenteken ipv F2. Welke remklauwen zitten eronder? Enkelzuiger of dubbelzuiger? Als het een 79ér is hebben ze er een lakset en kuip van een F2 opgezet, meet effe de diameter van de voorvorkpoten. 79érs hebben 35mm poten, F2´s hebben minimaal 37mm poten.
 
Op de foto mis ik ook de lowers van de kuip. En mist een koplamp ruit. Lijkt verrekt veel op de mijne die ik eind april verkocht heb..... F2 zijn er vanaf 80, dus als dit een 79ér is staat er waarschijnlijk F op het kenteken ipv F2. Welke remklauwen zitten eronder? Enkelzuiger of dubbelzuiger? Als het een 79ér is hebben ze er een lakset en kuip van een F2 opgezet, meet effe de diameter van de voorvorkpoten. 79érs hebben 35mm poten, F2´s hebben minimaal 37mm poten.


Ik geloof wel dat ik wielen van een 79ér zie.
 
M'n framenummer hoort gelijk in de eerste serie van dat lijstje, tis een vrij vroege SC01.
En kan dus niet een F2 zijn. Bouwjaar is april 1979.
Dat spul is er dus later allemaal opgezet.
Was ook niet de bedoeling om hem origineel te houden, want ik wil hem ombouwen tot iets caferacer achtigs.

Hij loopt al weer, zat veel water in de tank en carburateurs. Er was ook geprobeerd met kit de rand rond de tankdop dicht te maken, is dit een euvel van een Bol?

Heb de tank gewoon met veel water en zeep uitgespoeld, kwam eerst vieze drap uit, nu nog wat roestschilfers.
Nu nog laten drogen en dan kan de motor op de weg getest worden of hij betrouwbaar is.

Later begin ik met ombouwen.
Bedankt voor het lijstje.
 
En het zijn enkele zuigers op de schijven, maar de hele vork wordt vervangen door iets Italiaans met Brembo remklauwen. Of moet ik remtangen zeggen?
 
Laatst bewerkt:
Damn wilde wijzigen, maar er staat dus ook gewoon CB900F op kenteken.
 
Laatst bewerkt:
Opstelling bedacht om snel de tank droog te krijgen. Gister met veel water en zeep gespoeld. Straks nog met een beetje diesel naspoelen en dan proefrijden.
full
 

Misschien eens de cilinderkop en cilinders eraf halen en nieuwe zuigerveren en olieschraapveer erop.
Vaak zijn de zuigers nog wel goed maar de veren slijten het meest.
Ik weet niet of er ook kleprubbertjes op zitten maar die kun je dan ook vervangen, dan moet te veel olieverbruik verdwenen zijn.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan