Bol d'Or liefhebbers show your bike VII

:Z :Z :Z

zo uit de winterslaap zal ik maar zeggen, was al even niet meer op MF geweest en waarom ??? geen idee.
Bol alleen afgelopen week een keer bekeken en weer snel onder het dekentje in slaap gezongen , nog geen +15 graden dus voor mij nog ff niet.

weer een beetje site's lezen en afzoeken en wat blijkt de site van de Bol D'or club is vernieuwd

Bol d'Or Club Nederland of heb ik dat alleen gemist , :o netjes heren (werd ook wel tijd).

Laat de zomer maar komen :]
 
Al m'n rem problemen in een keer opgelost m'n nieuwe knippex remmen _O-
full
 
Nog steeds rem problemen, zonder rem olie gaat het zuigertje soepel in en uit.
Afgevuld met remolie gaat hij traag uit,erg traag.
Gaatjes (compensatiegaatje) zijn schoon.
Cilinder wand schoon gemaakt met fijn schuurlinnen.
Alle maten van de oude en de nieuwe zuiger zijn gelijk.
Ik kan knijpen wat ik wil maar voel echt geen druk (weerstand) soepel in, zeer traag uit.
Alleen de rubber keerring verschilt iets, maar daar ging het juist om die lekte.
Het oude zuigertje weer monteren lijkt het makkelijkste, maar als iemand nog een tip heeft ?
 
Nog steeds rem problemen, zonder rem olie gaat het zuigertje soepel in en uit.
Afgevuld met remolie gaat hij traag uit,erg traag.
Gaatjes (compensatiegaatje) zijn schoon.
Cilinder wand schoon gemaakt met fijn schuurlinnen.
Alle maten van de oude en de nieuwe zuiger zijn gelijk.
Ik kan knijpen wat ik wil maar voel echt geen druk (weerstand) soepel in, zeer traag uit.
Alleen de rubber keerring verschilt iets, maar daar ging het juist om die lekte.
Het oude zuigertje weer monteren lijkt het makkelijkste, maar als iemand nog een tip heeft ?

Tot nu toe geen ervaring mee, Theo, maar als het "soepel" voelt, lijkt het mij dat er nog lucht op zit.
 
:Z :Z :Z

... en wat blijkt de site van de Bol D'or club is vernieuwd

Bol d'Or Club Nederland of heb ik dat alleen gemist , :o netjes heren (werd ook wel tijd).
Fijn om te lezen dat er mensen zijn die op boldorclub.nl kijken. :)
Met het maken van de nieuwe site heb ik mij de afgelopen winter mee bezig gehouden.
Ik had nog nooit eerder een site gemaakt en het begin ging een beetje moeizaam, maar met hulp van Joop is er toch een nieuw begin gekomen. Werd inderdaad ook wel tijd.
De nieuwe site van de boldorclub is eind Januari live gegaan, dus zoveel heb je nog niet gemist.
 
Hallo beste bol'dor liefhebbers!


Ik ben sinds een jaartje bezig met een Bol'dor project (met ergens een rondslingerende projectpagina waar ik eigenlijk nooit echt de tijd voor heb genomen om hem te updaten).

Nu ben ik al bijna klaar met het rijklaar maken, maar ik moet nog nieuwe banden erop zetten, en aangezien de velgen ook een beetje lelijk zijn wil ik die eerst spuiten. Vandaag de bandjes eraf laten halen. Nu staan de velgen me een beetje aan te kijken, maar de vraag is... Is het spuiten een beetje te doen? Hier niet ver vandaan is een bedrijf wat straalt en coat voor ongeveer 70 euro per velg. Het spuiten heb ik tot nu toe allemaal zelf gedaan, en dat is allemaal wel mooi geworden, maar met alle hoeken en de "dubbele spaak" ben ik benieuwd of het een beetje te doen is.

Heeft iemand hier ervaring met het zelf spuiten van de bol'dor velgen, en zo ja, hoe heb je dat aangepakt? Op de naaf staat doodleuk 5 keer "do not disassemble". Is dat echt zo'n slecht idee, of weer zo'n standaard waarschuwing?


Alvast bedankt! :Y
 
Ik denk dat ,do not disassemble ,slaat op de "klinknagels"die door de comstar spaken zitten .
Ik denk als je, het asgat,lagers goed afdek , bv grote ringen , of met houten ringen, er geen probleem kan zijn .
het gedeelte waar de hiel van de band zit zou ik niet mee spuiten, moet luchtdicht zijn en niet slippen. :]
 
...

Heeft iemand hier ervaring met het zelf spuiten van de bol'dor velgen, en zo ja, hoe heb je dat aangepakt? Op de naaf staat doodleuk 5 keer "do not disassemble". Is dat echt zo'n slecht idee, of weer zo'n standaard waarschuwing?


Alvast bedankt! :Y

10963796_411429325687057_734399599_n.jpg


Prima te doen, gewoon goed ontvetten, bandje afplakken en spuiten maar.

Het 'Do not disassemble' gaat inderdaad over de bouten die de velg aan de naaf vastmaken. Mocht je ooit naar spaakwielen over willen kan je deze uitboren en er een spaakrand op zetten, maar verder lekker van af blijven.

 
Gespoten en daarna de randen weer blank gemaakt en dan nog een afsluitende laklaag ?
Ik zag dat op de foto's, een laklaag geeft zo wie zo maar glans en diepte.
 
Nee dit is plastidip, helemaal zwart gemaakt. Maar wat je beschrijft kan ook goed inderdaad. Het spuiten is niet anders dan andere dingen. Je moet alleen overal tussendoor spuiten, dus snel bewegen en dunne laagjes om druipers te voorkomen.
 
Hoeveel busjes heb je hiervoor gebruikt ?
ik wil dit ook nog ens gaan doen, maar eerst nog wat wrappen.
:)
 
Hallo beste bol'dor liefhebbers!


Ik ben sinds een jaartje bezig met een Bol'dor project (met ergens een rondslingerende projectpagina waar ik eigenlijk nooit echt de tijd voor heb genomen om hem te updaten).

Nu ben ik al bijna klaar met het rijklaar maken, maar ik moet nog nieuwe banden erop zetten, en aangezien de velgen ook een beetje lelijk zijn wil ik die eerst spuiten. Vandaag de bandjes eraf laten halen. Nu staan de velgen me een beetje aan te kijken, maar de vraag is... Is het spuiten een beetje te doen? Hier niet ver vandaan is een bedrijf wat straalt en coat voor ongeveer 70 euro per velg. Het spuiten heb ik tot nu toe allemaal zelf gedaan, en dat is allemaal wel mooi geworden, maar met alle hoeken en de "dubbele spaak" ben ik benieuwd of het een beetje te doen is.

Heeft iemand hier ervaring met het zelf spuiten van de bol'dor velgen, en zo ja, hoe heb je dat aangepakt? Op de naaf staat doodleuk 5 keer "do not disassemble". Is dat echt zo'n slecht idee, of weer zo'n standaard waarschuwing?


Alvast bedankt! :Y

Op pag. 8 van dit forum staat mijn poging. Ik heb alleen de velg gespoten en voorlopig de spaken ongemoeid gelaten. Het resultaat is goed, maar ik ben benieuwd hoe het er uit ziet na een seizoen rijden en regelmatig ontvetten.
 
Theo, je heb een cup verkeerd om gemonteerd.
?

Ik denk van niet,heb voor de zekerheid nog een oude pomp uit elkaar gehaald, en zoals het daar in zat zo, zit het bij mij nu ook Tekeningetje in WHB is slecht te zien wat de open kant is van het losse cupje is, daar heb ik ook lang over getwijfeld maar ,het kan haast niet anders om.
Maar ik doe er een fotootje bij en als jij daar een mening over heb ,graag
full
 
Correct.

evengoed vreemd dat t niet naar behoren werkt, zijn de kanaaltjes goed open in je reservoir?
 
Nog steeds rem problemen, zonder rem olie gaat het zuigertje soepel in en uit.
Afgevuld met remolie gaat hij traag uit,erg traag.
Gaatjes (compensatiegaatje) zijn schoon.
Cilinder wand schoon gemaakt met fijn schuurlinnen.
Alle maten van de oude en de nieuwe zuiger zijn gelijk.
Ik kan knijpen wat ik wil maar voel echt geen druk (weerstand) soepel in, zeer traag uit.
Alleen de rubber keerring verschilt iets, maar daar ging het juist om die lekte.
Het oude zuigertje weer monteren lijkt het makkelijkste, maar als iemand nog een tip heeft ?

Zelf denk ik nu dat de randjes van het nieuwe zuigertje ,te scherp zijn dus die wil ik wat afronden,en dan maar weer proberen, want opgeven :N
 
Daar hebben ze echt veel, zelfs het niet te krijgen keerringetje van de rem pomp!
Had niet nodig geweest om een tweede revisie setje te kopen, ik ga die firma opslaan je weet maar nooit.
full
 
Bwa, wat een hondeweer ;(

Was niet tevreden met dit:
full


Was te grof, dus opnieuw afgehaald, geschuurd en opnieuw gespoten en gebakken op de BBQ. Heb er nu geen foto van, maar resultaat is veel beter nu, met dezelfde lak. Moet te maken hebben met de omgevingstemperatuur. Ondanks dat ik ook vorige keer wat verwarming had voorzien, is het nu toch beter gelukt.
 
Ben benieuwd? vond dit niet erg "Honda achtig" Maar als je wat ga spuiten is het beste als , lak en voorwerp de zelfde temperatuur hebben.
 
Hallo Bol d'Or liefhebber,

Even ter info: Ik heb een ontzettend mooie Bol d'Or 750 te koop staan. Zou mooi zijn als die bij een liefhebber terecht komt.
De advertentie met alle info staat op Speurders.

Prijskaartje van € 1400,-

full
 
Fijn om te lezen dat er mensen zijn die op boldorclub.nl kijken. :)
Met het maken van de nieuwe site heb ik mij de afgelopen winter mee bezig gehouden.
Ik had nog nooit eerder een site gemaakt en het begin ging een beetje moeizaam, maar met hulp van Joop is er toch een nieuw begin gekomen. Werd inderdaad ook wel tijd.
De nieuwe site van de boldorclub is eind Januari live gegaan, dus zoveel heb je nog niet gemist.
Leuk om te zien dat de eerste pagina na de homepage de pagina is met de bestuursleden ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan