Bol d'Or liefhebbers show your bike VII

Zomaar wat foto's uit de hobby schuur
 

Bijlagen

  • 20201029_145747.jpg
    20201029_145747.jpg
    1,3 MB · Weergaven: 14
  • 20201031_155531.jpg
    20201031_155531.jpg
    1,2 MB · Weergaven: 12
  • 20201031_155513.jpg
    20201031_155513.jpg
    1,4 MB · Weergaven: 11
Netjes..
en ben je nog wat afwijkends tegengekomen of heb je wat vervangen/vernieuwd ??.
Het ging toch vnl om olieverbruik te reduceren..?
 
Ik heb met het opruimen van de schuur nog een choke kabel gevonden van een CB750, wellicht past deze ook op een 900. Wie kan ik hier blij mee maken? Ophalen in Amsterdam.
 

Bijlagen

  • choke kabel 2.jpg
    choke kabel 2.jpg
    78,9 KB · Weergaven: 5
  • choke kabel.jpg
    choke kabel.jpg
    38,2 KB · Weergaven: 5
Ik heb nog een goede achterremklauw die op een bol past. Mag weg voor weinig.

 
Mooi hoor, zijn de deksel gecoat?
Ik heb destijds met mijn revisie ook gecoate deksels gemonteerd, zien er nog steeds net zo mooi uit.
 
Nee het ging om de lagerschalen en krukas, krukas vervangen, lagerschalen vernieuwd, en nieuwe spanner en geleider er in van de nokkenas ketting, kleppen geslepen en seals vervangen.
Voor de rest goed gereinigd van binnen en alles nagemeten, en daar was niks mis mee
Heb je ook de oliepomp extra goed gecontroleerd op eventuele inwendige beschadigingen,door de best wel grote vervuiling en het feit dat
de zeef zo goed als dicht zat wel een ding om extra op te letten,ook de oliedruk meten als je de motor start.
 
Dit is de enige echte Bol,en daar had ik de enigste straatversie van in de wereld :Y,op mijn kenteken stond RS1000.
Bekijk bijlage 1508168
🤔 dat weet ik niet zo zeker, of het moet dezelfde geweest zijn als dat er hier 1 rondreed. Hier in de omgeving ten zuiden van Rotjeknor zal ik maar zeggen, reed een RS1000 rond, ex Johan v/d Wal, 24h racer, met op kenteken RS1000, een door Honda RSC een oa. vergrote 900 (BxS) en droge koppeling, andere Keihins, frame (nico bakker?) andere wielen als op de foto en nog meer attributen.
 
🤔 dat weet ik niet zo zeker, of het moet dezelfde geweest zijn als dat er hier 1 rondreed. Hier in de omgeving ten zuiden van Rotjeknor zal ik maar zeggen, reed een RS1000 rond, ex Johan v/d Wal, 24h racer, met op kenteken RS1000, een door Honda RSC een oa. vergrote 900 (BxS) en droge koppeling, andere Keihins, frame (nico bakker?) andere wielen als op de foto en nog meer attributen.
Nou dan zijn er 2 van geweest blijkbaar ;),alleen is het de vraag of daar ook originele fabrieksonderdelen in zaten,die moesten namelijk
weer ingeleverd worden aan het eind van het seizoen,die van mij was van Joop Sijses (de technische man van Honda NL) geweest,die had dat voor zichzelf zo geregeld dat hij die onderdelen kon gebruiken.Ding was overigens een stuk sneller dan een standaard 900,was wheelie pret
met die motor.Ik was ooit eens wheelies aan het maken in de file uit verveling,ik had alleen 2 motor agenten niet gezien dus aan de kant gezet,
gelukkig vonden ze de motor interessanter dan mijn gedrag en mocht ik na wat uitleg over de motor weer verder rijden,wel met het verzoek
de wheelies op Zandvoort circuit te gaan doen:)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan