Bol d'Or liefhebbers show your bike VII

ik ken v-coil niet maar met mijn echte helicoilset draai ik op het eind de tool linksom om dat lipje te breken. Kun je er met een pincet uitvissen. Met een lagerkap heb je maar 1 kans dus werk voorzichtig.
Btw er zijn ook tangless coils maar die hebben een andere tool nodig.
Precies daarom wilde ik de klus laten doen door de motorzaak in mijn buurt, maar die hebben geen helicoil geplaatst helaas, dus kom ik hier raad vragen, want ik heb er geen enkele ervaring mee. Ik ben voorzichtig van aard, maar slechts 1 kans zonder ervaring... Ik heb wel al ooit schroefdraad getapt, maar dit is toch nog iets anders.

De bestaande schroefdraad uit de lagerkap boren met een hobby kolomboor, is dat een voorzichtige manier of doe ik dat beter met een gewone boormachine in de hand?

Als iemand een zaak weet in mijn buurt waar ik het kan laten doen, is die info ook zeker welkom. (Ik woon net over de grens met Weert)
 
Ziezo, nokkenaslagerkap is bij Paul. Er bleek al een helicoil in geplaatst, maar slecht gedaan, met verkeerde tap draad getapt, volgens Paul. Hij gaat er nu een bus in zetten en van de bout een M5 maken ipv M6, zodat die wat meer "vlees" rond zich heeft. Ik zal wel wat geduld moeten hebben, want de man had het druk. Bedankt voor dit contact Vol D´or.
 
1651664410501.png
 
Alleen niet t juiste voorspatbord erop, met wingetje had alleen de 900/1100.

Maar nette motor zo,
Zo was de mijne origineel qua kleurstelling.
 
Alleen niet t juiste voorspatbord erop, met wingetje had alleen de 900/1100.

1651689236404.png

Dit zegt CMSNL erover:
"four components are shown in this Cb750f 1980 (a) Japan Rc04-101 F-7 exploded diagram. A sample from the products for the F-7 include: Bolt,flange,6x16, Grommet,wire, Fender*pb-107c-u*, Fender*nh-104m-u*. The F-7 is made up of components including this Fender*nh-104m-u* which is the most expensive".

Ik heb op beide het "wingetje" zitten.
 
Bekijk bijlage 1757102
Dit was de mijne, een origineel nederlands geleverde 750, alleen het zadeldekje was niet origineel, hij had zelfs de originele uitlaten nog. Wel met wing op het spatbord, en geen oliekoeler.
Maar had je deze vanaf nieuw,want wie weet als dat niet zo is dat een vorige eigenaar er een ander spatbord op heeft gezet.
Of iemand in de Honda fabriek schrok toen de 750 spatborden op waren 😮 ,oh geen probleem pak er maar 1 van de 900.;)
 
Het is overigens vreemd dat zo,n spoiler spatbord op een model zonder oliekoeler zit,de functie van dat
spoilertje is om extra lucht naar de koeler te krijgen,op een model zonder koeler heeft het geen nut.
 
En weer 1 met spoilertje,overigens met zwarte wielen ipv goudkleurig. 🤔Snap inmiddels niks meer van al die kleuren combinaties en wel
of geen spoiler,lijkt er op dat er in Japan maar wat bij elkaar gezocht werd.
1651741929804.png
 
Laatst bewerkt:
Mijn 900 met oliekoeler heeft ook geen spoilertje. Olie temp blijft altijd wel netjes tussen de 80 en 95 graden schommelen zelfs met 35 graden afgelopen zomer
 
Ik had op m,n 750 ook geen spoilertje,wel een olietemp meter en later heb ik er een oliekoeler op gezet,zonder koeler zat ik zo rond de 110-120,
met koeler ook rond de 90,vraag me ook af hoeveel dat spoilertje uitmaakt of dat het meer was om interessant te doen,iets waar ze
in japan dol op waren in voornamelijk de jaren 80,daar verzonnen ze dan ook nog mooie afkortingen en namen voor,mooiste vond
ik de afkorting ATAC op mijn NS400 ,stond voor Auto controlled Torque Amplification Chamber,hoe verzin je het 🤭
andere mooie waren Pro-link,TRAC =Torque Reactive Antidive Control,EXUP= EXhaust Ultimate Power valve en zo waren er nog meer.
 
Laatst bewerkt:
@RG-gamma , de goudkleurige wielen kwamen in 1 van de laatste bouwjaren van de 750, je zal, als je goed kijkt, ook zien dat de remtangen 4 zuigers zijn, vorige jaren hadden dat niet.
Ik had hem trouwens niet vanaf nieuw, maar de vorige eigenaar wel.
 
@RG-gamma , de goudkleurige wielen kwamen in 1 van de laatste bouwjaren van de 750, je zal, als je goed kijkt, ook zien dat de remtangen 4 zuigers zijn, vorige jaren hadden dat niet.
Ik had hem trouwens niet vanaf nieuw, maar de vorige eigenaar wel.
De laatste hadden van die velgen met ronde gaten er in die de 1100 ook had,die van jou valt tussen de eerste en laatste in.
Gouden velgen zijn wel bijzonder,die zie je eigenlijk alleen bij de 900,ga er maar eens 1 zoeken op het net.
 
Bekijk bijlage 1756934
Niet te geloven, dit is mijn eerste motor. Kenteken is op de marktplaatsfoto te lezen, ik weet het 100% zeker. (ik meende me al te herinneren dat die ook zo'n wing op het voorspatbord had. Ik heb vast nog wel ergens een foto (niet digitaal) waarop het kenteken te lezen. Zal eens zoeken, maar dat moet even wachten ivm een verhuizing.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan