Het kan ook zo zijn dat de remblokken wat speling hebben in de remklauwen en bij in en uitveren tikken tegen de binnenkant van de remklauwen.
Thnx voor je reactie! Ik ben dus een tijdje geleden naar een motorzaak gereden en heb toen gevraagd of ze ff wilde voelen/kijken/luisteren naar hetgeen dat ik opmerkte. Garage zei: breng m maar ff langs, kunnen nu wel meteen een afspraak maken? Ik weet zo niet wat het is.
Nou oke, ik snap dat je niet meteen weet wat het is... Maar toch ben ik wat huiverig om m'n motor meteen weg te brengen omdat ze 'niet weten wat het is'..
Ik heb idd gekeken naar balhoofd lager, nagevraagd hoe je dat kan checken, maar blijkt het niet te zijn..
Ik heb mijn remmen laten checken, dat lijkt ook niet het probleem te zijn.
Ik heb mijn voorband laten vervangen en alles gelijk laten checken, niks geks te vinden...
Het enige wat er opgemerkt werd, is het geluid dat je hoort in de voorvork.
Zodra ja de voorvork in- en uit veert, hoor je dat er iets 'stroef' loopt. Dus je zou denken een keerring, nou de voorvork keerring is het niet, 100%. Ik heb de remmen laten checken, maar de remmen voor kunnen nog zo'n 10k mee en achter nog zo'n 5k. Ik ben me er van bewust dat ik achter dus moet gaan aanpakken. Maar dat lost het probleem nog niet op.
Blijft het probleem in de voorvork over. Als de motor stil staat, je de remmen in knijpt en de voorvork in duwt, merk/hoor je enige weerstand of letterlijk gekraak uit de linker voorpoot komen.
Zodra ik dan ga rijden merk je verder vrij weinig aan het stuur. Maar zodra ik op een klinkerweg/polderweg rijd, merk ik meteen dat er wat begint te klapperen. Als ik m'n koppeling dan inknijp, hoor ik geen motorgeluid maar alleen gebonk/geklapper in de voorvork. Wat het dan kan zijn??
Hopelijk is het verhaal nu duidelijk! En anders wil ik graag met iemand meeten die er verstand van heeft! Enige punt is dat ik niet zo ver durf te rijden...