Boogies Suzuki GSX 600F

Guido78

Rookie
12 mrt 2005
5
0
Breda
Hallo Allemaal,

Mijn motor startte van de week niet en het ligt niet aan de accu, startmotor of startrelais. (De startmotor draait wel alleen hij springt niet aan.)Waarschijnlijk is de motor verzopen, ik weet alleen niet hoe je dit kan controleren?

Daarnaast wilde ik de bougies controleren, ik kom er alleen met een gewone bougiesleutel niet bij. Ik heb de tank eraf gedraaid en kan er vanaf boven niet bij. Naar mijn idee heeft het ook geen zin om alle kappen eraf te halen omdat je op deze manier er ook niet bij komt. Weet iemand een handige manier om de boogies eruit te halen, misschien een speciale bougiesleutel?

Groetjes Guido
 
Laatst bewerkt:
Je hebt idd een speciale bougiesleutel nodig... Vaak lukt het ook met een pijpsleutel van de goede maat en lengte, mocht het niet passen met je frame oid, kan het nodig zijn om ff de slijpschijf op de pijpsleutel te zetten.

Enne.. Boogie... Das toch iets met muziek van lang geleden? ;)
 
ik gebruik er altijd een veelgebruikte bougie dop op een ratel met verlengstuk voor. toevallig heb ik ze vorige week vernieuwd. tis de bougie-dop die ik het meest gebruik voor verschillende motoren, dus altijd handig om die voor je doppenset te kopen.
 
Hallo Allemaal,

Ik heb de bougies eruit kunnen halen. Nu heb ik ze alle 4 getest (starten van de motor en kijken of de bougie vonkt) ik vond zelf dat ze zwak vonkte. Daarna heb ik alle bougies schoongemaakt en starte de motor wel.

Alleen als ik rijd en ik laat het gas helemaal los, dan valt de motor uit. Daarbij heeft de motor helemaal geen acceleratievermogen meer. Dit heeft hij voor de startproblemen wel altijd gehad. Kan het zijn dat de bougies hier ook enige invloed op hebben?

Groetjes
 
Hoelang heeft de motor stil gestaan? Controleer even of je voor en achterwiel soepel rond draaien, ik heb wel es gehad dat een motor moeilijk accelereerde (in t begin van m'n sleutel carriere 14 jr. geleden)bleek dat de remklauwen rondom vast stonden. Draai er 4 nwe bougie's in, kan denk geen kwaad.
 
Hallo Allemaal,

Ik heb de bougies eruit kunnen halen. Nu heb ik ze alle 4 getest (starten van de motor en kijken of de bougie vonkt) ik vond zelf dat ze zwak vonkte. Daarna heb ik alle bougies schoongemaakt en starte de motor wel.

Alleen als ik rijd en ik laat het gas helemaal los, dan valt de motor uit. Daarbij heeft de motor helemaal geen acceleratievermogen meer. Dit heeft hij voor de startproblemen wel altijd gehad. Kan het zijn dat de bougies hier ook enige invloed op hebben?

Groetjes

Ik heb exact hetzelfde probleem! :o (behalve dat hij eens rijdend wel goed accelereert)
 
Terug
Bovenaan Onderaan