• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

Bos oval carbon vraagje.....?

tommyniesje

Die hard MF'er
Lid geworden
9 nov 2006
Waarderingsscore
0
Hoi,

ik ben sinds vandaag de trotse eigenaar van een r1 uit 1998.
Na vandaag heerlijk weer gestuurd te hebben heb ik toch een vraagje over mijn uitlaat...

Ik vond hem nogal zacht klinken voor mijn gevoel en er zat ook geen db-killer in nu is mijn vraag zijn er ook van deze uitlaten gemaakt zonder db-killer erin????

wand ik heb het idee als je die erin doet dat er bijna helemaal geen geluid meer uitkomt!!!!!

In ieder gevan alvast bedankt voor de reacties :}

greetings een verse R1 rijderrrr

als het een nieuwe uitlaat is kan het kloppen dat ie nog niet zoveel geluid maakt. vaak gaan ze beter klinken naarmate ze er langer opzitten, zal wel te maken hebben met het verzadigd raken van het dempingsmateriaal ofzo.
maar is het wel een open type? kun je er doorheen kijken zeg maar...

Tja, Bos staat er toch wel een beetje om bekend dat ze niet de meest luide dempers maken (op de 'Superbike' na dan).

Maar meestal duurt t ff voordat er een beetje herrie in zit :)

Hoi,

ik ben sinds vandaag de trotse eigenaar van een r1 uit 1998.
Na vandaag heerlijk weer gestuurd te hebben heb ik toch een vraagje over mijn uitlaat...

Ik vond hem nogal zacht klinken voor mijn gevoel en er zat ook geen db-killer in nu is mijn vraag zijn er ook van deze uitlaten gemaakt zonder db-killer erin????

wand ik heb het idee als je die erin doet dat er bijna helemaal geen geluid meer uitkomt!!!!!

In ieder gevan alvast bedankt voor de reacties :}

greetings een verse R1 rijderrrr
Dan zal ik je maar uit de droom helpen. Ik heb zelf een R1 uit 2001 met een BOS oval carbondemper. De reden waarom er niet zoveel herrie uitkomt als dat je zou willen zit hem in het feit dat er een EXUP klep in het uitlaatsysteem van deze motor zit. Deze klep dient voor de tegendruk bij laag toeren. Omdat deze klep erin zit wordt het geluid gelijk vanaf het begin al als het ware een beetje gedemd. Je kunt deze klep wel weg halen, maar dan zit je gelijk met een megadip in je lage toeren gebied. Ik vind het ook wel jammer dat die van mij zo'n "beschaafd" geluidje maakt, maar ondanks dat klinkt hij best aardig als je hem flink opentrekt.

FF iets groter
full

de bos die mijn vader had liggen op zijn zx9r, die had hij nieuw gekocht, en die begon naarmate de km volgen steeds beter te klinken

Terug
Bovenaan Onderaan