Bougie reparatie Time-sert

FT500R

MF veteraan
29 mrt 2006
1.693
449
Den Haag
Ik kan wel een heel setje gaan aanschaffen bij HBM maar ik heb er maar 1 nodig.

Heeft iemand in de omgeving Den Haag toevallig een setje liggen welke ik uiteraard tegen vergoeding kan gebruiken en 1 time-sert van kan overnemen?
 
je zoek dus een reparatie set tbv bougie schroefdraad in cilinderkop
beter is om ook de schroefdraad maat en type bougie door te geven.
 
je zoek dus een reparatie set tbv bougie schroefdraad in cilinderkop
beter is om ook de schroefdraad maat en type bougie door te geven.
Klopt.

Gaat om een NGK DR8EIX dus standaard 12mm bougie schroefdraad.
In dit geval lengte 19mm maar meestal zitten meerdere lengtes timesert/draadbus in een dergelijk setje.

Ik ben dus specifiek opzoek naar een Time-sert of ander soortige draadbus en geen Helicoil.
 
Een dergelijk setje dus:
 
M12x1.25 is Midlock nummer 283-5 .
Althans, als je een kwaliteitsproduct zoekt..
 
M12x1.25 is Midlock nummer 283-5 .
Althans, als je een kwaliteitsproduct zoekt..
ik zou ook niet voor de Chinese variant gaan. Je kunt ook een setje van Würth aanschaffen, maar dan betaal je de hoofdprijs. Die van Midlock zijn prima.
 
ik zou ook niet voor de Chinese variant gaan. Je kunt ook een setje van Würth aanschaffen, maar dan betaal je de hoofdprijs. Die van Midlock zijn prima.
Die van Würth zijn ook erg goed inderdaad. Een goede tap kost meer dan het hele HBM setje, het zwakste punt van dat setje is derhalve... Maar dat kan je in dit geval zelfs al aan de foto's zien.
 
Mag van mij uiteraard ook Midlock, Wurth, whatever zijn.
Ging mij meer om het voorbeeld van een draadbus ipv een helicoil en dus de vraag of iemand al een set heeft omdat het aanschaffen van een set voor 1 bougie reparatie wat enthousiast is.
 
Een helicoil kan weer los komen en de helicoil die er nu al ingedraaid zat stak te ver het bougiegat in (kleine schade aan de kop als gevolg). Een vaste draadbus kan nooit te ver er doorheen worden gedraaid en komt eigenlijk ook nooit meer los.
 
Terug
Bovenaan Onderaan