Bougiekappen voor Suzuki RF900?

Toetankh

Rookie
17 feb 2003
25
0
Papendrecht
Ola!

Ik heb het interweb aardig afgezocht, maar kon geen site vinden die aangeeft welke bougiedoppen van bijv. NGK te gebruiken zijn voor mijn Suzuki RF900. Er is er eentje stuk en wil het hele zwikkie maar vervangen door NGK doppen.

Wie o wie kan mij helpen?

Dank!

Sven
 
Dank! Dat is duidelijk :-) misschien toch een paar nieuwe bestellen tzt .

Ondertussen ontdekt dat de originele demontabel zijn. Het weerstandje even eruit gehaald, alles schoongemaakt en doet het weer :-)
Zelfs de weerstand is op alle kappen weer gelijk! Vingers crossed :-) nu ook de carbs weer als nieuw zijn rijdt ze weer als een tierelier .

Sven
 
Hmmmm... De RF stopt er nog steeds af en toe mee, wat natuurlijk enorm frustrerend is!

Probleem:
- Af en toe op 3 pitten lopen
- Volledig uitvallen
- Meestal als de motor al enige tijd heeft gelopen

Gevonden/vervangen:
- Bougies vervangen (was sowieso nodig)
- Bobines vervangen (vooral vanwege de nieuwe kabels, die waren namelijk al 16 jaar oud)
- Bougiekappen vervangen vanwege 'oneindige' weerstand op 1 van de set (ook geprobeerd originele kappen te 'reviseren')
- Verder 'gewoon' onderhoud: nieuw luchtfilter, carburateurs schoongemaakt, mengbuizen+gasnaalden vervangen, carbs gesynced, nieuwe olie en oliefilter, etc. etc.

Volgens mij blijft over:
- CDI (kan ik deze testen met een multimeter???)
- Signal generator (meten met multimeter geeft een waarde binnen de toleranties uit de manual)
- Misschien benzinepomp??

De motor heeft het afgelopen jaar zeker 33.000 km gereden, dus eea komt niet doordat ie te lang heeft stil gestaan :-)

Wie o wie heeft goede tips! Ik ben (bijna) radeloos....

Sven
 
X7: Vanavond de CDI eens opengemaakt. Geen slechte soldeerverbindingen te ontdekken met het blote oog en eea ziet er als nieuw uit (geen oxidatie, etc.). Geen garantie natuurlijk....

Cees: Dank voor de tip. Ik had eea al schoongemaakt en de gaatjes doorgeprikt met installatiedraad (past precies!)

Ik heb ook de laadspanning eens gemeten: 14.5 volt. Ik vind dat aan de hoge kant (normaal tussen de 13.8 en 14.4 volgens mij), maar misschien weten jullie of dit nog binnen de marge past voor deze Soefzoekie?

Groet,

Sven
 
Terug
Bovenaan Onderaan