koppeling rf900 trilt

Marcelv

MF'er
26 dec 2022
165
82
Goeiedag, Ik heb sinds kort af en toe dat als ik in me 1 weg rij en de koppeling laat opkomen dat ie enorm trilt waarna het gelijk ook weer weg is als ik eenmaal weg rij, Soms ook dagen heeft ie het totaal niet
 

Bijlagen

  • IMG_8710.jpeg
    IMG_8710.jpeg
    590,3 KB · Weergaven: 0
  • IMG_8711.jpeg
    IMG_8711.jpeg
    385 KB · Weergaven: 0
  • IMG_8709.jpeg
    IMG_8709.jpeg
    267,2 KB · Weergaven: 0
  • IMG_8712.jpeg
    IMG_8712.jpeg
    302,5 KB · Weergaven: 0
Dat lijkt me niet de oorzaak, tenzij het voortandwiel los zit of totaal versleten is.
Kan je het achtertandwiel met de hand bewegen in zijdelingse richting ? Rubbers in tandwiel drager versleten ?
Zal het zo even proberen, dat moet dan betekenen dat ie los zou zitten, die voorste geen idee, hij heeft het dus soms wel en soms niet, Hij heeft het echt alleen puur vanuit stilstand wegrijden in ze 1
 
Zal het zo even proberen, dat moet dan betekenen dat ie los zou zitten, die voorste geen idee, hij heeft het dus soms wel en soms niet, Hij heeft het echt alleen puur vanuit stilstand wegrijden in ze 1
Zou ruimte kunnen zijn in de rubber transmissie dempers. Het achter tandwiel zit met moeren vast in een aluminium houder. Die houder zit met uitsteeksels in een passende rubberen vorm. Maar het kan ook best zijn dat je koppeling versleten raakt. Google Afbeeldingen resultaat voor https://cdn.myonlinestore.eu/93de9252-6be1-11e9-a722-44a8421b9960/image/cache/full/c7bb233e522c5c76ea7d7a214e781850195f39df.jpg?20231206101101.
zo ziet het er ongeveer uit
 
En wanneer het trillen optreed, zijn er dan ook andere geluiden dan normaal ?
En hoeveel km staan er op de teller ?
Ruim 55 duizend, nja klinkt als een diesel dan en hij bokt vooruit naarmate ik de koppeling steeds meer los laat, als ik er gas bij geeg word het iets erger waarna het gelijk weg is en ik gewoon kan rijden, als ie warm is heeft ie het iets minder maar nog wel steeds
 
Ruim 55 duizend, nja klinkt als een diesel dan en hij bokt vooruit naarmate ik de koppeling steeds meer los laat, als ik er gas bij geeg word het iets erger waarna het gelijk weg is en ik gewoon kan rijden, als ie warm is heeft ie het iets minder maar nog wel steeds
Is je versnelling kapot dan? Giert het? 55 duizend is niets..
 
Goeiedag, Ik heb sinds kort af en toe dat als ik in me 1 weg rij en de koppeling laat opkomen dat ie enorm trilt waarna het gelijk ook weer weg is als ik eenmaal weg rij, Soms ook dagen heeft ie het totaal niet
Wat bedoel je met “dat ie enorm trilt”?
Trilt de koppelingshendel?
Of gaat de motor schokkend vooruit?
Of voel je de motor trillen in het stuur, stepjes en zadel?
Of hoor je een trillend geluid?

Niet dat ik dan een antwoord heb, maar misschien dat je verduidelijking anderen weer op ideeën brengt.

Terwijl ik bovenstaande schreef poste jij al:
Ruim 55 duizend, nja klinkt als een diesel dan en hij bokt vooruit naarmate ik de koppeling steeds meer los laat, als ik er gas bij geeg word het iets erger waarna het gelijk weg is en ik gewoon kan rijden, als ie warm is heeft ie het iets minder maar nog wel steeds
 
Wat bedoel je met “dat ie enorm trilt”?
Trilt de koppelingshendel?
Of gaat de motor schokkend vooruit?
Of voel je de motor trillen in het stuur, stepjes en zadel?
Of hoor je een trillend geluid?

Niet dat ik dan een antwoord heb, maar misschien dat je verduidelijking anderen weer op ideeën brengt.
Motor gaat schokkend vooruit
 
Zou ruimte kunnen zijn in de rubber transmissie dempers. Het achter tandwiel zit met moeren vast in een aluminium houder. Die houder zit met uitsteeksels in een passende rubberen vorm. Maar het kan ook best zijn dat je koppeling versleten raakt. Google Afbeeldingen resultaat voor https://cdn.myonlinestore.eu/93de9252-6be1-11e9-a722-44a8421b9960/image/cache/full/c7bb233e522c5c76ea7d7a214e781850195f39df.jpg?20231206101101.
zo ziet het er ongeveer uit
Die demper waar zit die? Op dat plaatje
 
Terug
Bovenaan Onderaan