• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

Bougies hornet s vervangen

Bart-Jan

Rookie
Lid geworden
2 okt 2006
Waarderingsscore
0
Hallo stoere mede hornet rijders.

Ik heb een hornet s. Ik wil graag mijn bougies vervangen (en de olie, maar dat is niet zo moeilijk). Ik moet daarvoor volgens mij de tank demonteren want ik kom er zo echt niet bij. Die tank zit bij de buddyseat met een boutje aan het frame vast. Meer boutjes zie ik niet, maar als ik dit boutje losdraai krijg ik de tank er niet af. Wat moet ik nog meer losmaken/doen en waar moet ik nog meer op letten? Tips? Alvast bedankt!

Ik heb de tank eraf. Bleef hangen op het tweede slangetje aan de benzinekraan. Heb er nu drie bougies uit, nu de vierde nog die zit zo ongeveer recht onder het frame. Bougies zien er trouwens prima koffiebruin uit. Misschien was vervangen nog niet nodig. Hij startte alleen af en toe niet direct, met name als hij warm is. Hoop dat dat straks beter is. Tips nog steeds welkom hoor.

Bart-Jan

hee bert-jan,

ik ken de hornet niet zo heel goed, maar vaak is het bij een motor zo dat als je de radiateur laat zakken dat je veel makkelijker bij de bougies kan komen.

ik weet niet of dat bij jou ook zo zal zijn maar ja kan ff kijken of het wil.
radiateur zit vaak maar met een paar boudjes vas.

GR NEMO

Derde bougie eruit gaat makkelijker als je de CDI unit r.v. op het frame ff weghaalt.

Met het wisselen van de bougies gaat ie beter starten.

Mijn vrouw heeft er een.
Starten gaat het best met de choke voluit en handgas een klein streeppie.

Voor de netheid: ik heb de bougies vervangen, overigens zonder die cdi-unit los te maken. Heb een lange bougiesleutel gekocht met een 'knik-kop'.
Ik heb de bougies vervangen door de denso irridium bougies die ook voor fireblades zijn voorgeschreven. Wel een investering en je merkt er eigelijk niet zoveel van, maar dat wat je er van merkt maakt voor mij die investering al weer goed; hij pakt beter op, gaat minder snel stotteren als je eens wat lager in toeren rijdt en hij start sneller (zonder choke als het niet te koud is) en loopt veel sneller mooi rond als hij nog koud is.

Nu nog 1 probleempje: ik vind dat de buddyseat bij dit warme weer na een half uurtje rijden eigenlijk te warm wordt om er nog comfortabel op te kunnen zitten. Hebben meer hornet rijders dat probleem (en een oplossing)?

Terug
Bovenaan Onderaan