bougies

Yellow-Suus

MF'er
8 jun 2005
58
0
Eindhoven
mijn suus GS 1100 uit 88 heeft een nieuwe nuk.
Met een gemiddelde van om de 2 dagen blaas ik een bougie op. Is in 2 weken nu 3 keer gebeurd, 3 keer een andere bougie. Van de kapotte bougie is de kop dan pikzwart.
Heeft iemand een idee waar dit van kan komen?
En kan de eventuele oorzaak van dit probleem ook verklaren waarom hij redelijk veel verbruikt?

Graag jullie reactie hierop.

:W van yellow
 
als ie niet meer vonkt is het vanzelfsprekend dat hij dan niet meer schoonbrand?
lijkt mij toeval, je hebt nog een bougie te gaan.
had je ze waarschijnlijk beter allemaal tegelijk kunnen vervangen
 
halflife, ik heb ze de eerste keer allemaal vervangen. Maar hele verhaal begint nu opnieuw.
Ik rijd overigens nauwelijks met choke, want hij start eigenlijk prima zonder. Choke half met starten, en bijna gelijk er weer af.
Heb wel het carb-blok een paar weken geleden helemaal los gehad i.v.m. vervangen inlaatrubbers. Zou het daar dan aan kunnen liggen? Dat van de choke-klep bedoel ik?
 
mijn suus GS 1100 uit 88 heeft een nieuwe nuk.
Met een gemiddelde van om de 2 dagen blaas ik een bougie op. Is in 2 weken nu 3 keer gebeurd, 3 keer een andere bougie. Van de kapotte bougie is de kop dan pikzwart.
Heeft iemand een idee waar dit van kan komen?
En kan de eventuele oorzaak van dit probleem ook verklaren waarom hij redelijk veel verbruikt?

Graag jullie reactie hierop.

:W van yellow

dit lijkt op een te rijk mengsel. Waardoor je bougie "vet-slaat" en dus heel snel kapot gaat. Meestal kan je er enkele kilometers mee rijden.

Je moet dus zorgen dat je mengsel minder rijk wordt afgesteld.
De bougiekleur moet dan niet zwart zijn maar een beetje donkerbruin achtig.

suc6 ermee.

ps als je wil weten hoe je dat doet.... moet je ff in het sleutelhandboek kijken. Dit is bij elke motor weer op een andere plaats/
 
dit lijkt op een te rijk mengsel. Waardoor je bougie "vet-slaat" en dus heel snel kapot gaat. Meestal kan je er enkele kilometers mee rijden.

Je moet dus zorgen dat je mengsel minder rijk wordt afgesteld.
De bougiekleur moet dan niet zwart zijn maar een beetje donkerbruin achtig.

suc6 ermee.

ps als je wil weten hoe je dat doet.... moet je ff in het sleutelhandboek kijken. Dit is bij elke motor weer op een andere plaats/
Als dit zo is, hoe lang zit je luchtfilter er al in?
 
oei, geen idee van die luchtfilter, maar dat zou dan inderdaan het mengsel ook kunnen verknoeien ja, lijkt mij.
Als ik mijn carbs af laat stellen, (synchroon), word dan alles meegenomen? ook choce-afstelling? Of is dat onzin, en moet ik daar niet zoeken?
 
Terug
Bovenaan Onderaan