BPM Honda CBR600F 1990

Status
Niet open voor verdere reacties.

futurist

Rookie
19 okt 2008
17
2
Essen België
collega's,
wie wil er eens onderaan zijn kentekenbewijs kijken hoeveel BPM er op een Honda CBR600 F PC23 van 1990 zit/zat. of van die van een kennis/vriend.
dit om met zekerheid te weten hoeveel BPM ik moet betalen, gunstigste regeling ik moet kiezen.
TANKS Futurist
 
Wil je werkelijk nog BPM betalen over een fiets van 22 jaar oud of begrijp ik je vraag misschien niet helemaal ?
 
Als het goed is hoef je geen BPM te betalen over een fiets van 1990 hoor. Is volgens mij tot een aantal jaar+kilometers, maar ik weet dit niet 100% zeker.

EDIT: De BPM van mijn CBR600F uit 95 was 1168 euro volgens het RDW. Misschien kun je hier iets mee.
 
Laatst bewerkt:
er blijft altijd een bepaalde rest BPM over, volledige afschrijving is er niet. deze is gebaseerd op de originele BPM. de belastingdienst helpt je niet de juiste aangifte te doen en ook niet de voordeligste manier van berekenen. omdat het nog maar zo weinig is , maar ook van een niet zo waardevolle motor meer wil ik niet teveel betalen, en ja betalen moet je bij invoer...........
alvast bedankt voor de reacties, miss is er nog iemand met dezelfde Honda (bouwjaar)
ik denk dat de BPM van die jaren nog in guldens op de kentekens staat, bij invoer veel later is het natuurlijk in euros
 
Laatst bewerkt:
er blijft altijd een bepaalde rest BPM over, volledige afschrijving is er niet. deze is gebaseerd op de originele BPM. de belastingdienst helpt je niet de juiste aangifte te doen en ook niet de voordeligste manier van berekenen. omdat het nog maar zo weinig is , maar ook van een niet zo waardevolle motor meer wil ik niet teveel betalen, en ja betalen moet je bij invoer...........
alvast bedankt voor de reacties, miss is er nog iemand met dezelfde Honda (bouwjaar)
ik denk dat de BPM van die jaren nog in guldens op de kentekens staat, bij invoer veel later is het natuurlijk in euros

Is tientjes werk voor een fiets van die leeftijd.

Ter info, voor een CB600 (Hornet) van '99 betaalde ik nog maar 50,- bpm aangezien die van jouw nog ouder is is de bpm "korting"nog hoger maar er blijft altijd een restbedrag over.

Zou gewoon ff goed zoeken op de zite van de douane hier de afschrijvingstabel:

http://www.belastingdienst.nl/wps/w...l/afschrijving_op_basis_van_forfaitaire_tabel

Je kunt ook alvast een formulier aanvragen bij de douane en de thuis tustig invullen, daarop staat hoe je de bpm kan berekenen.

succes
 
Is tientjes werk voor een fiets van die leeftijd.

Ter info, voor een CB600 (Hornet) van '99 betaalde ik nog maar 50,- bpm aangezien die van jouw nog ouder is is de bpm "korting"nog hoger maar er blijft altijd een restbedrag over.

Zou gewoon ff goed zoeken op de zite van de douane hier de afschrijvingstabel:

http://www.belastingdienst.nl/wps/w...l/afschrijving_op_basis_van_forfaitaire_tabel

Je kunt ook alvast een formulier aanvragen bij de douane en de thuis tustig invullen, daarop staat hoe je de bpm kan berekenen.

succes

Inderdaad, hoogstens tientjeswerk. Ik heb weleens overwogen een Duitse Fireblade te kopen. Toen heb ik ook zelf dat formulier van de douane ingevuld. Even goed lezen, maar het is heus te doen.
 
Zie één van de vele topics over importeren.
Daar staan ook rekenmodules in :)

slotje voor deze.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan