De reden waarom-ie er vooral in de Africa Twin mee ophoudt is dat er geen condensator wordt gebruikt om vonken te voorkomen bij het openen van de contacten. De pomp is 50 watt, dus er spettert nogal wat rond. De contacten worden slecht of lassen soms zelf tesamen (!).
Als je goed in Zweeds bent probeer es hier:Als dat zo is, zou dat de oplossing moeten zijn, als je pomp nog goed is dus....
kan het allicht proberen,wie weet hoe precies?
Honda's enige officiele reactie was ooit dat dit probleem alleen betrekking had op '96-er modelleneen kennis van mij met een africa twin heeft hetzelfde gehad tot 2 keer toe.
Bleek dat de pomp inderdaad slecht is bij de twin en er is ionmiddels een gemodificeerde pomp te krijgen en die gaat nog steeds mee.
Zit bij de weg alweer een week te wachten op een benzinefilter, ja bestel maar, het heeft geen haast (10mm aansluitingen, ook nog nooit gezien, zal ook wel met die pomp te maken hebben zekers?
Toevallig net gisteren een Zweedse inzending voor dit probleem op "onze" Engelse Africa Twin website:
http/www.xrv.org.uk/phpBB2/viewtopic.php?t=535
Ja, zelfs Honda maakt wel es een verkeerde beslissing
Succes!
nee.. is niet te doen!!!!!Wie heeft er weleens problemen gehad met de brandstofpomp van een Africa Twin?
Dit schijnt een van de (weinige) zwakke punten te zijn, zeker de eerste RD07 modellen(vanaf '93).
Stopt de pomp er spontaan mee of nokt ie er langzaam maar zeker mee af? Wat is dan de oorzaak en is dit te repareren?
Niet dat ik er problemen mee heb maar ik ben graag dit soort dingen een stappie voor