• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

brandstofpomp zxr750

jelle visser

MF veteraan
Lid geworden
21 jun 2004
Waarderingsscore
3
Hoi allemaal,

Ik heb een zxr750 uit 1991 en die wilt niet starten. Nu lees ik hier al het 1 en ander over problemen met de brandstofpomp.
Als ik hem met de startmotor laat ronddraaien en ik hou mijn vinger tegen de pomp dan voelt het alsof er iets los ligt in die pomp......
Toen de slang van de benzinetoevoer op de carb's losgetrokken en daar komt bijna geen benzine uit tijdens het ronddraaien.....
Nu heb ik ook de slang aan de benzinekraankant er even af getrokken terwijl de slang naar de carbs er ook af was. Maar ik moet knap hard blazen om de benzine bij de carburateur kant omhoog te blazen!.
Is dat normaal of zou er toch ergen een knik zitten die ik niet zie?.

Gr Jelle

Heeft hij lang stil gestaan? Misschien is je benzinekraan wel gaar, zijn revisie setjes voor te koop.
Eerst de filters in je kaan maar een checken/vernieuwen zou ik zeggen....

Nieuwe pomp zit erop en hij start nu wel maar loopt zwaar beroerd....beetje op 3 cilinders ofzo. Slaat onder de 4000 toeren gewoon af, lijkt wel in de bobines te zitten.
Alsof de ontsteking er mee ophoudt.
Vandaag een andere set bobines gehaald compleet met kabels en doppen. Die van mij zijn gaar.
Hopen dat hij morgen beter loopt!

Nou, met de "nieuwe" bobines liep hij nog net zo beroerd.......MAARRRR.
Ik moet mij ernstig schamen Heb mijn motor vanmiddag voor alles en nog wat uitgemaakt toen hij niet wilde lopen .
Vanavond toch nog even lopen klooien omdat ik het niet kan uitstaan dat ik dit motorblok goed draaiend (95 pk op het achterwiel) uit het frame heb gehaald en nu weer inbouw en dan als een natte krant loopt.
Dus toch even de carbs uit elkaar en alles nog eens goed nagelopen en met perslucht alles even doorgeblazen.
Carbs waren eigenlijk gewoon al netjes maar ik wilde alles uitsluiten.
Ik wil dus de carbs weer op het blok drukken...valt mijn oog op iets wat ontbreekt in het inlaatkanaal. De boutjes om de carbs af te stellen !.
Was helemaal vergeten dat ik die er uit had gehaald omdat ze toen bij het zx-9 blok er niet bij zaten......

Boutjes er in gedraaid, alles weer aangesloten. En 1 druk op de startknop en gelijk snaarstrak lopen!.
Stom, maar ja......

Gr Jelle

Terug
Bovenaan Onderaan