Brandstofstabilisator

StreetCore

Die hard MF'er
19 mei 2008
794
0
noord holland
Ik wil mijn motor voor langere periode weg zetten.

Om problemen met de brandstof te voor komen dacht ik er aan om brandstofstabilisator toe te voegen.

ik heb onlangs nog mijn tank behandeld met tankcure en ik weet dat carburateur reiniger de tankcure kan oplossen.

Lost de stabilisator dit ook op of kan ik deze veilig toevoegen?

Ook vraag ik me af waar je dit kan kopen,stond laatst in zo grote auto shop en daar stonden ze me echt aan te kijken van waar heb je het over....
Op het net kan ik wel wat vinden maar er lijkt niet heel veel keus.
 
Laatst bewerkt:
hoe zit het dan met de pakkingen en rubbers die voor de diversen afdichtingen zorgen?

deze drogen dan toch uit?

heb overigens carburateurs....


zolang de motor niet voor jaren in de opslag verdwijnt is dat geen probleem.
ik zet liever een motor helemaal droog weg (langer dan een jaar) dan met benzine erin wat nog veel ergere problemen kan geven.
 
5 of 6 maanden.
dan kun je ook de tank helemaal volgooien en de carburateurs leeg laten.
af en toe de druppellader op de accu, en je hebt de meeste kans op een makkelijke start aan het eind van de stallingperiode.
 
Vraag me af hoe mensen met een motormaaier met dit soort dilemma's omspringen..... die hoeven ook een maand of 5 d'r gras niet te maaien :+

Gewoon aftanken en overe een maand of 5 á 6 weer gewoon starten, dus....
 
Vraag me af hoe mensen met een motormaaier met dit soort dilemma's omspringen..... die hoeven ook een maand of 5 d'r gras niet te maaien :+

Gewoon aftanken en overe een maand of 5 á 6 weer gewoon starten, dus....

Je hebt daarvoor tegenwoordig mengsmering in van die rode jerrycans
Dan start hij het volgende seizoen ook weer gewoon
Het is wel wat duurdere benzine maar alles start veel beter
 
Vraag me af hoe mensen met een motormaaier met dit soort dilemma's omspringen..... die hoeven ook een maand of 5 d'r gras niet te maaien :+

Gewoon aftanken en overe een maand of 5 á 6 weer gewoon starten, dus....
Heb je wel eens het brandstoftankje van een gemiddelde grasmaaier van een paar jaar oud uitgespoeld? Je wilt echt niet weten wat voor bagger daar soms uit komt.

En er zijn ook meer dan genoeg grasmaaiers die na de winter een berg bloed, zweet, tranen, remmenreiniger en ether kosten om weer te starten.
denk dat ik hem i.d.d. maar gewoon volgooi en de carbs aftap.

bedankt voor het meedenken.
Aftappen hoeft niet, gewoon aan het eind van een rit voordat je thuis bent benzinekraan dicht en hopen dat je de laatste 100 m niet hoeft te duwen :+
Je hebt daarvoor tegenwoordig mengsmering in van die rode jerrycans
Dan start hij het volgende seizoen ook weer gewoon
Het is wel wat duurdere benzine maar alles start veel beter
Je bedoelt waarschijnlijk Aspen:

Aspen%20jerrycans%205L%20ROOD%20VOOR%20200%20pixels%287%29.jpg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan