jcbooghs
MF'er
Wie heeft er de oplossing voor dit vaak voorkomend probleem bij de zowel conventioneel gemonteerde of radiale Brembo 4x 34mm remzuiger-klauwen?
De remklauwen met het brugje en de 4 remblokjes per klauw, gemonteerd sinds 2002 (2001 voor enkele gelimiteerde versies als 998R, RSV Haga, ...) op Ital sporters.
Het probleem stelt zich wanneer er enkele malen hard geremd wordt. De blokjes zetten zich vast op de schijf waardoor het wiel nog maar met moeite vrij rond kan draaien. Het vergt niet veel kracht om de blokjes/zuigers even terug op hun plaats te duwen met een schroevendraaier dus de zuigers zitten niet echt vast. Het feit dat het bij meerdere motoren met verschillende rempompen en remblokjes voorkomt sluit het zoeken in deze richting uit.
Wie rijdt met dergelijke remklauwen en herkent het probleem?
De remklauwen met het brugje en de 4 remblokjes per klauw, gemonteerd sinds 2002 (2001 voor enkele gelimiteerde versies als 998R, RSV Haga, ...) op Ital sporters.
Het probleem stelt zich wanneer er enkele malen hard geremd wordt. De blokjes zetten zich vast op de schijf waardoor het wiel nog maar met moeite vrij rond kan draaien. Het vergt niet veel kracht om de blokjes/zuigers even terug op hun plaats te duwen met een schroevendraaier dus de zuigers zitten niet echt vast. Het feit dat het bij meerdere motoren met verschillende rempompen en remblokjes voorkomt sluit het zoeken in deze richting uit.
Wie rijdt met dergelijke remklauwen en herkent het probleem?