Brembo 'Triple Bridge' remklauw probleem

jcbooghs

MF'er
2 mei 2006
120
0
WestVlaanderen
Wie heeft er de oplossing voor dit vaak voorkomend probleem bij de zowel conventioneel gemonteerde of radiale Brembo 4x 34mm remzuiger-klauwen?
De remklauwen met het brugje en de 4 remblokjes per klauw, gemonteerd sinds 2002 (2001 voor enkele gelimiteerde versies als 998R, RSV Haga, ...) op Ital sporters.
Het probleem stelt zich wanneer er enkele malen hard geremd wordt. De blokjes zetten zich vast op de schijf waardoor het wiel nog maar met moeite vrij rond kan draaien. Het vergt niet veel kracht om de blokjes/zuigers even terug op hun plaats te duwen met een schroevendraaier dus de zuigers zitten niet echt vast. Het feit dat het bij meerdere motoren met verschillende rempompen en remblokjes voorkomt sluit het zoeken in deze richting uit.
Wie rijdt met dergelijke remklauwen en herkent het probleem?

brembo_gl_4pad.jpg

BREMBO_GOLDLINE_RAD.jpg
 
remblokjes zijn niet meer nieuw, vloeistof niveau staat halfweg 'min' en 'max'.
Ik heb dat niveau nu teruggebracht naar 'min'.

Zou de doorlaat van de rempomp van belang zijn? Ik denk dat alle standaard motoren met deze remmen wel een grotere pomp dan 16mm hebben, of niet?

Naast mijn motor ken ik nog 2 (race)motoren die hier last van hebben. Betreft 1 Duc 998 met conventionele klauwen, radiale rempomp, gietijzeren schijven en 1 Guzzi MGS01, radiale klauwen, radiale rempomp, rvs schijven (alles standaard). Mijn motor is 16mm rempomp, conventionele klauwen, gietijzeren schijven. De gietijzerschijven zijn wel een mm dikker dan de RVS schijven.

Alvast bedankt voor de input.
 
ik denk dat je inderdaad moet gaan zoeken in de dikte van de remschijven, dit is immers anders dan standaard, en wellicht heeft de diameter van de rempomp ook invloed. Ik wil aanstaande zaterdag wel voor je gaan kijken wat er op mijn Mille gemonteerd is.

Whitebee
 
Terug
Bovenaan Onderaan