Ik had een R1100RT. Dat ding KFR-te als een gek, toen Brisken erin. KFR ineens weg, beter starten, mooier lopen, geen probleem. Tot inderdaad zo'n 5.000 km: ougies kapot.
Overgestapt op NGK BCP7ET: dat zijn driepoot-bougies: perfecto!!!!
Geen KFR meer, mooi lopen, gaan lang mee (ik vernieuw ze elke 10.000 km) en kosten maar een euro of drie.
Nu heb ik een R850R, weer die NGK'tjes ingedraaid. Alles goed. Ik kom bij een groothandel vierpoot-Bosch bougies tegen, ik denk: die wil ik, is nog beter.
Ik rij met de fiets rond de 120 km/uur: trillen, niet mooi lopen, lawaai!
Ik die NGK-bougies er weer in, en alles weer goed.
Iridium had ik ook al geprobeerd: zelfde resultaat als met die Bosch. Origineel BMW is helemáál niet fijn, btw!
Conclusie: Brisken heel fijn, maar veel te korte levensduur, en te duur. NGK BCP7ET: prima, iets minder goed oppakken (maar nauwelijks merkbaar) en eengeode levensduur/prijs/kwaliteitverhouding!
Zo, ik heb gezegd! en nu weer rijden