buddie overtrek vast zetten

schepsol

Die hard MF'er
20 mrt 2006
353
0
Weesp
ik wil mijn buddie van mijn yamaha xj600 vervangen omdat die helemaal uitgezeten is en vage vlekken heeft.
maar wat mijn vraag is: Hoe kan ik dat het beste vast zetten.
de orginele overtrek zit met nietjes maar weet niet of ik dat ook netjes en recht voor elkaar krijg.
heeft iemand tips of ervaring hiermee???

alvast bedankt
 
De mijne heb ik destijds inderdaad met nietjes vastgezet, gaat prima. Gebruik dan niet zo'n nietschieter uit de 5 Euro bak maar neem een echte "tacker" want anders krijg je de nieten er niet goed in.
 
Niet alleen het apparaat maar ook de nietjes moeten deugen.
Gebruik zeker geen std nietjes maar wat "steviger" brede types met goede scherpe punten.

PS: die van mij is geniet EN gelijmd.
 
Laatst bewerkt:
Koop een elektrische nietmachine bij de gamma bv black & decker kost haast niets een doos stevige nieten erbij en je schiet ze helemaal vast aan je zadelhuis , gaat super!
 
Koop een elektrische nietmachine bij de gamma bv black & decker kost haast niets een doos stevige nieten erbij en je schiet ze helemaal vast aan je zadelhuis , gaat super!

nou kost je altijd nog 75 eu,dus dat klopt nie.
Ook een tip; ga langs de bomij,of een ander verhuur gereedschap bedrijf,breng een kratje bier mee of een goede slagroomtaart,wees vriendelijk
en volgens mij kan je wel even gebruik
maken van een lucht tacker.

Is mij vaak wel gelukt,zeker vrijdagmiddag om een uur of 4.

gr toontje :W
 
2 maanden terug nog gedaan bij een soortgelijk zadel

- handtacker/nietding
- rvs nietjes
- fohn

is het schuim nog goed en geen scherpe randjes van je zadel? anders ff een reep tape erover
dan het buddytrekje lekker warmfohnen
trek je eerst het buddy over je zadelneus, en trek hem strak aan de achterkant. dan zet je hem aan de achterkant al vast met 2 nietjes

das de basis. nu doe je de zijkanten van de schuine neus, trekje warmfohnen en goed straktrekken. ( kun je makkelijker doen met zn 2en) en vastnieten maar

de rest is makkelijk en tik je zo vast. gaat erom dat je op de neus begint, veel fohnt, en hem als 1e straktrekt en achter even vastzet.

succes en als je eenmaal bezig bent lukt het je zo
 
ja ik heb al vulling liggen om hem eenbeetje op te vullen.
vooral helemaal aan de voorkant lijkt veel ruimte te zitten.
maar dat gaat wel lukken denk ik.

bedankt voor de tips!!!
als iemand nog wat tips heeft hoor ik het nog graag.
 
ja ik heb al vulling liggen om hem eenbeetje op te vullen.
vooral helemaal aan de voorkant lijkt veel ruimte te zitten.
maar dat gaat wel lukken denk ik.

bedankt voor de tips!!!
als iemand nog wat tips heeft hoor ik het nog graag.
Lijmen is nergens voor nodig, met nietjes moet het prima lukken!

Tip 1: Zorg dat je het in het zonnetje doet ... dan wordt de overtrek lekker soepel.

Tip 2: Eerst de voor- en achterzijde over de lengte lekker strak met een nietje of 3 vastzetten, en dan langsaam van voor naar achter werken iedere keer links en rechts een nietje. Zo kun je hem super strak afwerken.

Werkt prima hoor, 'kheb zo een overtrekje van Louis.de op m'n FJ gezet ... ziet er beter uit als origineel al zeg ik het zelf :+
 
dat overtrek bij louis vandaan is dat een universele geweest?
scheeld namelijk de helft in prijs met een originele.
en als arme student dus wel aantrekkelijk.
Gewoon bij Louis.de een overtrek besteld voor een FJ1100/1200, past perfect!

(Als een jongeheer in een weduwvrouw)

:+

Edit: kan hem op de site zo snel niet vinden, maar het ding kostte geloof ik iets van €35
 
Laatst bewerkt:
nou kost je altijd nog 75 eu,dus dat klopt nie.
Ook een tip; ga langs de bomij,of een ander verhuur gereedschap bedrijf,breng een kratje bier mee of een goede slagroomtaart,wees vriendelijk
en volgens mij kan je wel even gebruik
maken van een lucht tacker.

Is mij vaak wel gelukt,zeker vrijdagmiddag om een uur of 4.

gr toontje :W

Heb voor de mijne 19,50 euro betaald :Y aanbieding toentertijd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan