Burgman 400 "op 3 poten lopen"

Fokker

MF'er
16 sep 2009
202
6
Betreft Burgman 400 2008, bij koude start en motor die dus aan het opwarmen is, kan ik niet meer stapvoets rijden bij 3000 t/m (ca. 20 km p/u), motor pakt niet soepel op en bij een auto zegt men dan hij "loopt op 3 poten" kan natuurlijk niet bij een enkele cylinder maar dat gevoel geeft het. Rolletjes en glijders zijn 3 maanden gelden vervangen.
Ik heb 2 tanken gereden met Wynns Patrol Treatment om de carburateur te schonen, hielp niet. Ik heb 1 tank gereden met loodvrij 98, hielp ook niet. Zodra gas geven boven 3000 t/m geen enkel probleem meer en bij warme motor is het probleem vrijwel weg.
Zit het in het verbrandingsdeel of overbrenging/aandrijving/koppeling ? Wie heeft hier ervaring mee, wat zou het kunnen zijn ?
 
Klinkt als een choke die niet meer werkt.
Ik geloof dat er een automatische moet opzitten.
Een choke geeft extra brandstof bij koude motor zodat de motor normaal kan draaien en niet sputteren en stilvallen. Eens de motor warm stopt de choke haar werking.
 
Choke werkt goed, denk toch dat het de koppeling is. Eenmaal boven de ca. 3000 tpm is het probleem er niet en trekt motor ook gewoon goed op. Heb gisteren ca. 250 km gereden op snelweg zonder problemen.
Stilstaand en met rem vast en gas geven kan ik tot ca,. 4700 tpm blijven staan, daarna dreigt motor af te slaan, of dat een slippende koppeling betekent weet ik niet, misschien moet hij al smoren of dreigen af te slaan bij veel lagere toeren, moet dan toch maar naar de garage.
 
Terug
Bovenaan Onderaan